Gå til innhold

En god grunn til anklage?!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg solgt en dunpose som ble veldig lite brukt. Det var ingen synlig flekker, skader osv. Kjøperen anklager meg om at det er manglende dun noen steder og rapportert saken videre til kundeservice. Jeg syns dette er helt normalt og kan skje under transport, hva syns dere?

Anonymkode: ca0de...f4e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Umulig for noen å svare på uten å ha sett varen. Første tanke er at dun ikke blir borte i transport, man pakker jo inn varen så ingenting kan bli borte.

Anonymkode: 9c749...f6c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Umulig for noen å svare på uten å ha sett varen. Første tanke er at dun ikke blir borte i transport, man pakker jo inn varen så ingenting kan bli borte.

Anonymkode: 9c749...f6c

Jeg egentlig mente "klumpet". Kjøperen klaget på om at dunpose klumpete på ene siden. 

AnonymBruker
Skrevet

«Klumpete»? 
Da fåe kjøper vaske den, da, og kjøre den i tørketrommel med tørkeballer. 🤷‍♀️

Anonymkode: 69ec2...557

AnonymBruker
Skrevet
Anonym_Norge skrev (8 minutter siden):

Jeg egentlig mente "klumpet". Kjøperen klaget på om at dunpose klumpete på ene siden. 

Var den «klumpete» da? Det redelige er å oppgi enhver feil og mangel når man selger noe brukt. Om du mener det var klumper i den og du valgte å selge den uten å verken oppgi dette eller vaske den og få dem bort og SÅ selge dem? Da var det uredelig.

For dersom dun klumper under bruk eller transport så er det fordi den har fått bli våt. Og det øker sjansen for mugg. Så klumper=dårlig hold=økt sjanse for mugg. Grunnen til å velge å ikke kjøpe en slik pose er derfor meget rasjonell. 

Anonymkode: ca86a...c4e

AnonymBruker
Skrevet

Du har rett, den andre har feil. 

Sånn, nå kan du gå med hodet hevet. 

Ps! Hva i all verden er det som får deg til å tro at vi kan ha en mening om dette? 

Anonymkode: fbae0...e40

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Var den «klumpete» da? Det redelige er å oppgi enhver feil og mangel når man selger noe brukt. Om du mener det var klumper i den og du valgte å selge den uten å verken oppgi dette eller vaske den og få dem bort og SÅ selge dem? Da var det uredelig.

For dersom dun klumper under bruk eller transport så er det fordi den har fått bli våt. Og det øker sjansen for mugg. Så klumper=dårlig hold=økt sjanse for mugg. Grunnen til å velge å ikke kjøpe en slik pose er derfor meget rasjonell. 

Først og fremst jeg er veldig ansvarlig og ærlig person og alltid beskriver mine annonser ordentlig. Da sendte jeg posen var den i perfekt tilstand. Om noen gram dun "beveget" seg fra side betyr ingenting. Dette kan skje også, hvis man kjøper dunjakke som henget på henger og plutselig det er for lite dun på skulderen. Er dette en god grunn til reklamasjon? Jeg er veldig usikker på. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du har rett, den andre har feil. 

Sånn, nå kan du gå med hodet hevet. 

Ps! Hva i all verden er det som får deg til å tro at vi kan ha en mening om dette? 

Anonymkode: fbae0...e40

Hvorfor du svarer, hvis du har ikke meningen sin? 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

«Klumpete»? 
Da fåe kjøper vaske den, da, og kjøre den i tørketrommel med tørkeballer. 🤷‍♀️

Anonymkode: 69ec2...557

Ikke sant. Dette anbefalte jeg og. Men folka er utrolig frekke. Kjøper brukt vare med 70% avslag og krever tilstanden som fra butikken. Hvorfor de kjøper ikke fra butikken da?! Dette er veldig irriterende. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Den ble vasket før salg. Det er ingen grunn til mugg og lignende. 

Skrevet

Jeg ville latt kjøper hevet kjøpet og tatt tilbake dunposen. Kjøper er antagelig ute etter å få kraftig avslag på prisen eller få den gratis.

Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (33 minutter siden):

Jeg ville latt kjøper hevet kjøpet og tatt tilbake dunposen. Kjøper er antagelig ute etter å få kraftig avslag på prisen eller få den gratis.

Kjøper fikk 70% avslag allerede. Så å ha det gratis er helt useriøst. Jeg la saken videre til kundeservice. Så vil se hva de bestemmer. 

Skrevet (endret)

Legger ved bilde på hvordan posen ser ut, få å forstå saken bedre. 

Screenshot_20251122_165422_Tise.jpg

Endret av Anonym_Norge
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg solgt en dunpose som ble veldig lite brukt. Det var ingen synlig flekker, skader osv. Kjøperen anklager meg om at det er manglende dun noen steder og rapportert saken videre til kundeservice. Jeg syns dette er helt normalt og kan skje under transport, hva syns dere?

Anonymkode: ca0de...f4e

Anklage?
Du ønsker kanskje å klage på produktet...

Skrevet
Anonym_Norge skrev (11 minutter siden):

Kjøper fikk 70% avslag allerede. Så å ha det gratis er helt useriøst. Jeg la saken videre til kundeservice. Så vil se hva de bestemmer. 

Folk er frekkere enn flatlusa 🤷‍♀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...