AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #1 Skrevet 22. november 2025 Hvor kjøper dere smykker som er fine og holdbare, men ikke 100% gull og derfor veldig dyre. Trenger ikke være HM heller altså, men et godt utvalg. Kjenner til noen, men det er litt forskjell på pris og jeg skjønner ikke helt hvorfor? F.eks. er Pilgrim mye billigere enn Monica Vinander. Er det kvalitetsforskjell eller hva kommer det av? Anonymkode: bebf3...f92
Grønnsaksvaffel Skrevet 22. november 2025 #2 Skrevet 22. november 2025 Jeg har ikke noen fast butikk jeg kjøper smykker. Kjøper litt på Bjørklund og Glitter på det lokale kjøpesenteret. Ellers har jeg kjøpt noe på nettet på bl.a Hjerter, Edblad, Mockberg.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #3 Skrevet 22. november 2025 Annevera er jeg veldig fornøyd med. Håndlaget og ikke spesielt dyrt, holdt lenge det jeg har som brukes ofte. Anonymkode: 2448a...076
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #4 Skrevet 22. november 2025 Jeg kan ikke uttale meg om holdbarhet men jeg har noen smykker fra Sisi Copenhagen. Dette er litt typiske trend smykker og har gode priser, alt er sterking silver og mye er gullbelagt med 18k. De har også 9k gullsmykker men det ville jeg aldri brukt penger på. Minimum er 14k. Skal jeg først kjøpe gullsmykker går jeg til en kvalitetsforhandler. I norge er dette for oftest thune eller david andersen. Jeg handler også en del smykker i utlandet. I Thailand er det flere dyktige som jobber i sterling silver som blir rhodinert de lager også en del gullbelagte smykker. Da går jeg etter gode håndverkere. Har flere smykker derfra med fantastisk gott håndverk og holdbarhet. I polen og ungarn er det flere unge gode smykkedesignere som har både verksted og butikk vegg i vegg. Her husker jeg ikke nødvendigvis navn i farten men googler litt før en reise. Todoro er en slik butikk i Krakow. Det hender selvsagt at jeg plukker opp smykker fra andre steder eller får ting i gave så jeg har selvsagt smykker fra andre steder. Jeg kjøper ikke smykker i andre metall en sterling silver eller gull med minimum 14k. Anonymkode: cd953...22b
Capazitet Skrevet 22. november 2025 #5 Skrevet 22. november 2025 Sist kjøpte eg frå Nora Norway. Syns dei har mykje fint og ikkje for dyrt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå