AnonymBruker Skrevet i går, 13:52 #81 Skrevet i går, 13:52 AnonymBruker skrev (På 22.11.2025 den 11.38): Du er en person med mange fine interesser. Og det er kanskje han typen din også, men han viser seg mer og mer etter at dere flyttet sammen. Å sitte foran skjerm vs å padle. Dere er veldig forskjellige. I fremtiden muligens blir det du som skal lage mat mens han spiller litt med kompisene. Så blir det pappaperm når han er hjemme i flere måneder mdd en baby og ikke får spille, noe han må ta igjen på kvelden. Ikke sikkert det blir sånn, men store sjanser for at det skjer. Anonymkode: 33270...050 Store sjanser? Min mann gamer flere kvelder i uken. Jeg trenger også min egentid. Vi har 17 år bak oss og 3 barn. Min mann står opp først hver morgen, lager frokost og matpakker, samt leverer 2 av 3 barn. Han lager middag 4-5 dager i uken, samt ordner klesvask og støvsuger. Jeg har baby, og jobber mye, dog kan vi jobbe hjemmefra nesten når vi vil begge to som gir fleksibilitet. Han trener også 5 ganger i uken. Vi er MYE sammen, selv om det kanskje ikke høres sånn ut. Men nå er vi etablerte og ikke i nyforelska stadiet lenger, men poenget mitt er at mannfolka ofte lærer seg prioriteringene. Og han kan droppe å game hvis jeg spør om vi skal se film sammen. Kommunikasjon - gi og ta - det er nøkkelen. Anonymkode: 66ae8...af6 2
AnonymBruker Skrevet i går, 13:57 #82 Skrevet i går, 13:57 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Som skrevet tidligere i denne tråden, så er det heilt greit med egentid ja, jeg har også hobbyer jeg liker å gjøre som å puzzle, kanskje jeg vil se noen håndballkamper i førjulstiden, dra på cafe med ei venninne og så videre. Men jeg er ikke fullstendig avhengig av å MÅTTE gjør noe av det flere ganger i uka, ikke hver måned en gang for den slags skyld. Han har også andre lignende ting som HAN liker å gjør. Helt i orden! MEN når han MÅ nødt til å bruke mange timer 2-3 kvelder i uken på å game og det fører til at han legger seg alt for sent og er stuptrøtt på jobb dagen etter er det ikke bare en «hobby». Om han ikke får game på en uke (av ulike grunner) blir han furten og lengter tilbake til PC’n, til og med når vi var på sydenferie i 2 uker i sommer gledet han seg til å komme hjem igjen så han kunne game…det er ikke bare det at han vil game som gjør meg usikker her fordi jeg har en fordom mot gamere som enkelte påstår her inne. Om hobbyen hans hadde vært å løse kryssord, og han var fullstendig avhengig av å kunne løse kryssord i mange timer flere kvelder i uka, og hvis han ikke fikk tid til det så ble han furten og sur, og han var så avhengig av å få løst kryssord at det gikk ut over søvn og jobb dagen etter, så hadde jeg vært akkurat like bekymret…! ts Anonymkode: e8390...14a Aaah. Hvis han blir furten og nesten grinete selv på ferier uten gaming, da er det krise faktisk. Sånn er ikke min. I en alder av 29 er det patetisk ja. Så da bør du vurdere for da er det ikke gitt at han endrer seg. Hos oss var min avhengig av det i starten av forholdet vårt, men da var vi for det første 10 år yngre enn dere (eller han da), samt at vi snakket om hvordan det ville være på sikt mtp barn osv. Min mann var veldig tydelig på at det ikke skulle påvirke familielivet. Og det gjør det ikke. Men han var 19-20 da han var avhengig. Han er snart 40 og ikke avhengig nå. Anonymkode: 66ae8...af6
AnonymBruker Skrevet i går, 14:02 #83 Skrevet i går, 14:02 2-3 ganger i uka er ikke mye. Men det spørs hvor mange timer. Jeg trener 3-4 ganger i uka fra 1-4 timer pr trening. Normalt 1-2. Jeg tror de fleste blir ganske lei hverandre hvis de aldri gjør ting hver for seg. Min skepsis til gaming er at det er avhengighetsskapende og de færreste har så kontroll på mengden og antall timer som de påstår. Men klarer han å holde det innen faste rammer så tenker jeg bare det er sunt å dyrke egne hobbier. Så har man fortsatt mange kvelder pr uke og et helt liv foran seg til å nyte sammen. Men på dette punktet må dere være av samme oppfatning, da. Ellers vil det ikke fungere. Anonymkode: 91591...d7b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå