Gå til innhold

Hvor mye tid tilbringer dere sammen med partner? Min samboer vil game

Fremhevede innlegg

Skrevet
HMK skrev (4 minutter siden):

Nei. Jeg skrev om unge gamere spesifikt. Ikke generelt. 

Så du er enig i at TS enkelt kan finne seg en mann som ikke gamer. Det er i hvert fall mitt poeng. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jajakvinne12 skrev (1 time siden):

29år og må game med guttaboys fremfor å være med dama si. Løp. 🚩

Jeg er sammen med en på 40 som gamer. Han bruker masse tid sammen med meg også. Så teorien din stemmer ikke. 

Alle som gamer er ikke tapere og dårlige personer. 

• Liker 2
Skrevet
Jajakvinne12 skrev (1 time siden):

29år og må game med guttaboys fremfor å være med dama si. Løp. 🚩

Tenker du det samme om 29 år gamle kvinner som vil ha jentekvelder "fremfor å være med typen sin"? Eller som vil trene eller drive med annen hobby "fremfor å være med typen sin"?

Anonymkode: 3dccd...57b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

2-3 kvelder i uka på gaming? Nei! Spørs hvor gamle dere er. Derfor er det lurest å.bo hver for seg så kan hver av dere dyrke egne interesser og være kjærester samtidig. Men å bo sammen med en guttaboy som bruker tiden på ....gaming? Nei. Min ex pleide å spille dataspill om natten når meg og babyen sov, han klarte ikke å stå opp om morningen. Dette var for 20 år siden. 

Nå er det morning. Min mann har stått opp kl.08.20 for å lage kaffe mens jeg leser avis. Frokosten er snart klar. Ungene er våken og koser seg. Vi spilte nesten 2 t kort i går kveld, sammen. Kjempegøy. Vi ser ikke på.tv heller. Vi gjør mye gøyt sammen.

Har du foreldre som du ser opp til, så kommer det til å gå fint med deg❤️

Anonymkode: 33270...050

Du leser ikke avis.

Du sitter på KG :)

Anonymkode: 9713c...3cc

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du leser ikke avis.

Du sitter på KG :)

Anonymkode: 9713c...3cc

Joda. Jeg rekker begge deler! Jeg er en multitasker (vi har også hatt sex før jeg tok frem mobilen, ble vekket kl.7) 😂☀️☀️☀️

Skrevet
Nymerïa skrev (6 minutter siden):

Så du er enig i at TS enkelt kan finne seg en mann som ikke gamer. Det er i hvert fall mitt poeng. 

Ja, når opplysningen om at fyren er 29 er jeg enig i at det nok er mer fornuftig å finne noe annet enn å håpe at han skal endre seg. 

Det er så rare tider. På 90-tallet hadde jeg en svoger og svigerinne på 30 år som vurderte å få et barn til, men de kom frem til at de var blitt litt for gamle for nummer 3. 

Nå sitter det så mange på gamingrommet som ikke en gang har begynt å tenke tanken om at det er på tide å skape nye mennesker.

Skrevet

Viktig med både alenetid og tid med venner. 2-3 dager i uka er ikke mye og så avhenger det litt av antall timer og prioriteringer, om han forsvinner helt osv.

• Nyttig 1
Skrevet
HMK skrev (6 minutter siden):

Ja, når opplysningen om at fyren er 29 er jeg enig i at det nok er mer fornuftig å finne noe annet enn å håpe at han skal endre seg. 

Det er så rare tider. På 90-tallet hadde jeg en svoger og svigerinne på 30 år som vurderte å få et barn til, men de kom frem til at de var blitt litt for gamle for nummer 3. 

Nå sitter det så mange på gamingrommet som ikke en gang har begynt å tenke tanken om at det er på tide å skape nye mennesker.

Og det er jo greit nok om noen velger å leve sånn. Det er bare ikke alle mennesker som passer sammen. Jeg håper at TS skjønner det og heller finner seg en likesinnet mann enn å piske denne døde hesten(forholdet, ikke mannen).

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Se nærmere på dine foreldre. De tilbringer tid med å se på serier sammen, hvem velger serier? Er det mannen som velger hva som er på tv, mens din mamma egentlig sitter ved siden av og leser, strikker, sitter på iPad? 
de går turer sammen, er det en av de som er mer glad i turer enn andre, og den andre er bare med? Er det igjen din mor som bare henger med, for selskapets skyld? 

ja, da ser du kanskje hvor jeg skal til. Legger du merke til at din mor bare dilter etter din far, men du ønsker selv heller at din samboer skal dilte etter deg? For det du burde gjøre jo er å begynne å game med ham, dyrke hans interesser, hvis du var like gammel som din mor. 

det er ikke gaming som er problemet, problemet er at rollene i samfunnet skiftet, forventninger skiftet, uten at hver av dere er klare til å endre seg for å tilpasse dere hverandre. Samtidig, tre måneder er for lite, muligens må du bare gi det mer tid, dere finner en balanse. Har du en mann som gamer, har du muligens en mann som også kommer til å tjene bra, med intellektuell jobb, kontorjobb. Igjen, har du en mann som gamer, kommer ikke denne mannen til dra på fotballturer med guttegjengen, han kommer ikke til å betale tusener hver måned for en SportsTV-abonement for å se alle kamper, du slipper å ha en bråkete guttegjeng som samles for å se på fotball hver lørdag gjennom sommeren i stua hos deg. Er det ikke gaming, er det ikke fotball, så er det sikkert golf og golf er absolutt verst. For da selv om du har småbarn, kommer mannen til å reise på ukersferier til golfbaner langt borte, med kompiser, og du er alene hjemme med barna. Ikke er det golf, så blir det fisketur. 😂

altså, uansett hvordan man ser på det, en gamerboy er absolutt best. De som ikke ønsker seg en gamerboy, de vet ikke sin beste.

Anonymkode: 8d579...b9c

Mine foreldre er likeverdige i forholdet og har det utrolig fint sammen. De gjør ting sammen fordi de har samme interesser og liker å gjør de samme tingene og synes det er enda bedre å gjør det i lag, ikke fordi de er redd for å sitte hjemme alene når den andre går på tur f. eks. De er begge like interessert i det som går på TV og har sine faste serier de ser sammen. Og de går turer og trener sammen fordi begge liker det og har et mål om å holde seg i aktivitet. 

Og ja, de aller fleste har en hobby de liker å bruke litt tid på, og det er helt greit! Men det MÅ ikke vær noe som tar opp mange, mange timer hver uke og som man er helt avhengig av å få gjort! Slik som det ofte er med gaming og fotball. Jeg har også hobbyer. Jeg liker for eksempel å lage mat og teste ut nye retter. Dette til nytte for resten av familien:) Jeg liker å gå på fjellet, jeg liker å trene, jeg liker å drive med ulike aktiviteter som kajakk, tennis, langrenn, slalom, skøyter osv, jeg liker å finne fine steder og sove i telt eller hengekøye, jeg liker å bade i sjøen, og jeg elsker å reise på tur og oppleve andre steder i verden! Alt dette er ting som man kan gjøre sammen med partner, eller sammen som familie (spesielt når man kommer over småbarnsfasen)!:)

Jeg liker også å puzzle og scrappe, men jeg har absolutt ikke noe behov for å måtte sette meg ned i mange timer hver eneste uke å få holde på med disse tingene. Og jeg blir ikke furten om det går uker eller måneder mellom hver gang jeg rekker eller prioriterer å gjør slike ting. Det er den store forskjellen!

ts

Anonymkode: e8390...14a

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mine foreldre er likeverdige i forholdet og har det utrolig fint sammen. De gjør ting sammen fordi de har samme interesser og liker å gjør de samme tingene og synes det er enda bedre å gjør det i lag, ikke fordi de er redd for å sitte hjemme alene når den andre går på tur f. eks. De er begge like interessert i det som går på TV og har sine faste serier de ser sammen. Og de går turer og trener sammen fordi begge liker det og har et mål om å holde seg i aktivitet. 

Og ja, de aller fleste har en hobby de liker å bruke litt tid på, og det er helt greit! Men det MÅ ikke vær noe som tar opp mange, mange timer hver uke og som man er helt avhengig av å få gjort! Slik som det ofte er med gaming og fotball. Jeg har også hobbyer. Jeg liker for eksempel å lage mat og teste ut nye retter. Dette til nytte for resten av familien:) Jeg liker å gå på fjellet, jeg liker å trene, jeg liker å drive med ulike aktiviteter som kajakk, tennis, langrenn, slalom, skøyter osv, jeg liker å finne fine steder og sove i telt eller hengekøye, jeg liker å bade i sjøen, og jeg elsker å reise på tur og oppleve andre steder i verden! Alt dette er ting som man kan gjøre sammen med partner, eller sammen som familie (spesielt når man kommer over småbarnsfasen)!:)

Jeg liker også å puzzle og scrappe, men jeg har absolutt ikke noe behov for å måtte sette meg ned i mange timer hver eneste uke å få holde på med disse tingene. Og jeg blir ikke furten om det går uker eller måneder mellom hver gang jeg rekker eller prioriterer å gjør slike ting. Det er den store forskjellen!

ts

Du er en person med mange fine interesser. Og det er kanskje han typen din også, men han viser seg mer og mer etter at dere flyttet sammen. Å sitte foran skjerm vs å padle. Dere er veldig forskjellige. I fremtiden muligens blir det du som skal lage mat mens han spiller litt med kompisene. Så blir det pappaperm når han er hjemme i flere måneder mdd en baby og ikke får spille, noe han må ta igjen på kvelden. 

Ikke sikkert det blir sånn, men store sjanser for at det skjer.

Skrevet

Egentid er viktig.

Samme å prioritere hverandre.

Nå gamer jeg også da. Så vi sitter i hver vår etasje innimellom og gamer online sammen 🤭

Dere HAR ikke barn enda. Så lenge han jobber, bidrar likt med husarbeid etc og viser deg med handling at han elsker og verdsetter deg, så er det et selvfølge at han får tid til seg selv og sine venner. Om han drar hjem til dem eller møter dem på cafe eller møter dem online er revnende likegyldig.

Du må da ha et liv utenom han på kveldene?

Anonymkode: bf42b...aed

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er ikke det hun mener. Men...gaming? Man må være lur når man velger ut partneren sin. Det blir ikke barneoppdragelse, husoppussing, matlaging ved siden av ...gaming. En mann med en mer fornuftig hobby kanskje??? 

Og egentlig...hvorfor være i parfolhold når man trenger gaming så ofte? Bo alene vel og game 24/7. Så kan de treffes når han er fokusert og ferdig med å trykke på knapper.

Hmmm. Really?

Har 3 barn. En mann som tjener nærmere 2M. Eier nydelig hus. Vi drar på fine ferier, vi trenger ikke å bekymre oss for økonomi. 

Barna blomstrer og er godt oppdratt(akkurat nå vasker de badet og tørker støv. De er mellom 8-10 år)

Vi drar på aktiviteter sammen.

And yet.

Hele familien er gamere.

Og jeg og han gamer 2-3 ganger i uken.

• Liker 2
Skrevet

Det varierer veldig hvor mye tid vi tilbringer sammen. Samboeren min er også gamer, om det slippes spill han har gledet seg til, kan det fort gå alt fra en helg til to uker, hvor han bruker tiden sin på gaming, vi har ikke barn, så for meg går det helt fint. Så har vi perioder hvor vi bruker masse tid sammen. Jeg hadde ikke orket å være i et forhold hvor partneren min hadde et behov for kvalitetstid hver eneste dag, med bare felles hobbyer og interesser, da ville jeg følt meg kvelt. Jeg syns 2-3 kvelder er helt rimelig. 

Anonymkode: 41b57...46e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hmmm. Really?

Har 3 barn. En mann som tjener nærmere 2M. Eier nydelig hus. Vi drar på fine ferier, vi trenger ikke å bekymre oss for økonomi. 

Barna blomstrer og er godt oppdratt(akkurat nå vasker de badet og tørker støv. De er mellom 8-10 år)

And yet.

Hele familien er gamere.

Nettopp, jeg tror mange damer undervurderer hvor mye gaming henger sammen med god lønn hos menn. 🙈 Velg gamere, for økonomisk stabilitet om ikke annet. Det fremfor fotballfrelste any day.

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hmmm. Really?

And yet.

Hele familien er gamere.

Det hjelper ikke hvis TS ikke er en gamer😂

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei!:)

Jeg er ganske ung, og jeg og samboer har bodd sammen i 2 mnd nå. Jeg har sett for meg hvordan jeg vil partnerskapet skal være og jeg har lyst til å tilbringe mest mulig tid sammen, både nå og i fremtiden når vi får barn, og når vi blir pensjonister. Jeg har mine foreldre som forbilde som er sammen hver eneste kveld (med mindre det er noe spesielt), og som går turer, står på ski, trener sammen, finner på noe gøy eller bare slapper av med en film/serie. Det er slik jeg vil ha det!

Og det er slik jeg og kjæresten også har hatt det nå første tiden, men nå begynner han å savne gamingen med guttegjengen på kveldstid. Det gjorde han veldig ofte før vi flyttet i lag. Vi hadde en prat om det, og han vil gjerne game 2-3 kvelder hver uke. Det gjør meg litt lei meg.

Om jeg fortsetter å vær sammen med han så vil jeg ikke få mitt «drømmeforhold» hvor man tilbringer mesteparten av tiden sammen og finner på mye gøy. Og én ting er nå, men hva når vi får barn. Da er vi nok begge sliten og har ikke like mye tid og energi til overs. Om han da også skal game 2-3 kvelder i uka blir det ikke mye tid til å pleie forholdet. 

Tenker dere at dette er kjørt? Hvor mye tid bruker du og partner sammen?

La nå gutten få game, og ja en kan fint game og ha barn.

Hadde aldri orket et forhold hvor en var sammen så mye som du forespeiler 

Anonymkode: 2fc16...1b4

Skrevet

Jeg forstår ikke helt hvordan hverdagen til dere som gamer tre kvelder i uka, og i tillegg har barn, går opp 🙂. Dere trener vel en kveld i uka også? Det bør man jo. Så er det husvask en kveld i uka, handling en kveld i uka, eller flere. Barn som skal på fritidsaktiviteter x ganger i uka. Klesvask noen ganger i uka. Familie som skal treffes, vennskap som skal dyrkes. Pluss at man skal dyrke parforholdet.

Hva ofrer dere for å kunne game? Og hvor mange timer hver kveld tre ganger i uka gamer dere? Om det bare er en time, skjønner jeg jo at det fungerer 🙂. Hvis det er fra kl 18 til midnatt, skjønner jeg det ikke 🙃

Et spørsmål til. Vil en gamer bli sur og utålmodig om han/hun plutselig ikke får game på et par uker, fordi familiære forhold må komme først?

Anonymkode: c3705...ed0

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

ts

Se på de en gang til. Det kan ikke være slik at to voksne mennesker har helt samme interesser for TV. For han liker sikkert actionfilmer og hun liker britisk krim (og du skjønner at jeg bare sier eksempler) men de må finne common ground og ender opp med å sitte og se på Familien Lykke på tv, bare fordi det er det som går nå 😭

du har mange fine interesser, men ingen av de er spesielle interesser, det virker som det er ingenting du egentlig interessert i, og ingen av de er spesielt intellektuelle. Da tror jeg faktisk at du og samboeren kanskje ikke passer sammen allikevel. Han er mer typen som har interesser og trenger mer mental stimulering enn du.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår ikke helt hvordan hverdagen til dere som gamer tre kvelder i uka, og i tillegg har barn, går opp 🙂. Dere trener vel en kveld i uka også? Det bør man jo. Så er det husvask en kveld i uka, handling en kveld i uka, eller flere. Barn som skal på fritidsaktiviteter x ganger i uka. Klesvask noen ganger i uka. Familie som skal treffes, vennskap som skal dyrkes. Pluss at man skal dyrke parforholdet.

Hva ofrer dere for å kunne game? Og hvor mange timer hver kveld tre ganger i uka gamer dere? Om det bare er en time, skjønner jeg jo at det fungerer 🙂. Hvis det er fra kl 18 til midnatt, skjønner jeg det ikke 🙃

Et spørsmål til. Vil en gamer bli sur og utålmodig om han/hun plutselig ikke får game på et par uker, fordi familiære forhold må komme først?

Anonymkode: c3705...ed0

Svarer bare for meg selv men ja det er bare en time, selvfølgelig ikke fra 18 til midnatt, det er mer fra 8 til 9, for etterpå må barna legge seg. Kanskje en og halv time, for det blir akkurat tre runder med Fortnite 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det hjelper ikke hvis TS ikke er en gamer😂

Tenker også på verdier. Bra lønn og vakkert hus vs gode verdier (tiøbringe tid sammen vs nien dyre ferier i året) ? Really? Penger og levestandard betyr ikke alt. Gamer han så ofte blir vel ikke overtidsjobbing heller. 

Så klart kan man ansatte vaskehjelp osv. Men er det det TS er etter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...