Gå til innhold

Hvor mye tid tilbringer dere sammen med partner? Min samboer vil game

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg kommer så klart ikke til å nekte han å game, det er ikke det det er snakk om her. Og ja litt egentid er også bare sunt, men den egentiden kommer også ganske naturlig ofte. Man kommer hjem fra jobb på ulikt tidspunkt, kanskje drar en av oss og trener mens den andre ikke orker den dagen, en dag skal han noe og en annen dag skal jeg noe så da sitter man der alene. 

Men når det er slik at han er «avhengig» av å skulle game 2-3 kvelder i uka uansett så er det veldig urovekkende for meg. For det var slik han la det frem: at han måtte få de 2-3 kveldene og resten av tiden kunne gå til meg. Hvis vi har en full uke hvor vi bare har 2-3 kvelder på å slappe av den uka så «må» han game de dagene fordi det er den beste måten å slappe av og koble ut sier han. 

Så jeg skal ikke nekte han å game, men det begynner jo å så tvil om dette er mannen jeg vil dele livet mitt med. Alle kompisene hans har dame, men de gamer stort sett hver kveld uansett (det er greit for damene deres), så jeg er jo også bekymret for at han vil trappe enda mer opp etter hvert. Det har jo tross alt bare gått 2 mnd. 

ts

Anonymkode: e8390...14a

Her er jeg enig med deg. Den gamingen får være flytende, dvs at han får bruke tiden til å game om du feks er ute og gjør noe annet. Da er det en av kveldene har får game. Igjen, man må gi og ta. Han skal ikke få game hver mandag, onsdag og fredag fast, om du så er ute en tirsdag, så gamer han på tirsdag i tillegg, som en gratis-gaming dag. Da får game på tirsdag, men ikke på onsdag, da skal dere tilbringe tid sammen. 

men prøv å forklar dette til samboeren din når dere begge er rolige og forklar hva du mener. Om han ikke ser problemet eller vil endre på det, da må du ta et valg om hva slags liv du ønsker å ha. Man må gi og ta, men det må faktisk begge to gjøre, ikke bare den ene parten. 

Anonymkode: 0a27d...629

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjæresten og jeg gamer sammen på kveldene. Jeg har vært sammen med to ikke-gamere, og de skulle absolutt se på alle fotballkamper, binge serier til langt på natt, dra ut på fylla. Tar mye heller en fyr jeg kan sitte og spille sammen med.

Men om du innser nå at hans livsstil ikke passer deg, så kan jeg love deg at dette ikke kommer til å bli bedre.

Anonymkode: bad5f...124

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her er jeg enig med deg. Den gamingen får være flytende, dvs at han får bruke tiden til å game om du feks er ute og gjør noe annet. Da er det en av kveldene har får game. Igjen, man må gi og ta. Han skal ikke få game hver mandag, onsdag og fredag fast, om du så er ute en tirsdag, så gamer han på tirsdag i tillegg, som en gratis-gaming dag. Da får game på tirsdag, men ikke på onsdag, da skal dere tilbringe tid sammen. 

men prøv å forklar dette til samboeren din når dere begge er rolige og forklar hva du mener. Om han ikke ser problemet eller vil endre på det, da må du ta et valg om hva slags liv du ønsker å ha. Man må gi og ta, men det må faktisk begge to gjøre, ikke bare den ene parten. 

Anonymkode: 0a27d...629

Men om han spiller med kompiser, så har de kanskje fast spilldag sammen mandag og onsdag? Det er ikke like gøy å spille flerspillerspill når kompisene ikke har gamingkveld.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjæresten og jeg gamer sammen på kveldene. Jeg har vært sammen med to ikke-gamere, og de skulle absolutt se på alle fotballkamper, binge serier til langt på natt, dra ut på fylla. Tar mye heller en fyr jeg kan sitte og spille sammen med.

Men om du innser nå at hans livsstil ikke passer deg, så kan jeg love deg at dette ikke kommer til å bli bedre.

Tenker at det ikke er enten eller. Finnes nok menn der ute som hverken er gamingavhengige, må få med seg alle fotballkamper eller drar på fylla hver helg.

Og uansett om jeg hadde prøvd å game sammen med kjæresten så hadde det nok ikke hjulpet. Han har 1 spill som han spiller hele tiden. Han er på et ekstremt høyt nivå fordi han har lagt ned utallige timer over veldig mange år. Jeg har hverken tid eller lyst til å skulle bli «god nok» i det spillet til å kunne bli er verdig lagkamerat fremfor en byrde. Tror faktisk ikke det går an å spille i lag heller om ikke man er på nogenlunde samme nivå. Så om vi skulle gamet noe sammen, hadde det blitt i tillegg til den tiden han allerede bruker på gaming, ikke i stedet for.

ts

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Nymerïa skrev (1 time siden):

Du kommer ikke til å ha det forholdet med han. Heldigvis er du ung og har ikke investert så mye.

Og TS, det er nå du avgjør om du skal bli en av personene som er misfornøyd med noe du faktisk velger selv, eller om du skal være en av dem som tar tak. Neste gang ser du etter en mann som lever et sånt liv som du ønsker i utgangspunktet, ikke en mann som skal endres.

Går ut fra at de er veldig unge. Endring vil komme med utvikling. For en 18-20-åring forblir som regel ikke en umoden guttunge som har gaming med gutta høyest på prioriteringslista når han faktisk blir voksen. Som regel. Noen blir jo aldri voksne. 

Skrevet
HMK skrev (4 minutter siden):

Går ut fra at de er veldig unge. Endring vil komme med utvikling. For en 18-20-åring forblir som regel ikke en umoden guttunge som har gaming med gutta høyest på prioriteringslista når han faktisk blir voksen. Som regel. Noen blir jo aldri voksne. 

Jeg er 25, han er 29.

ts

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg kommer så klart ikke til å nekte han å game, det er ikke det det er snakk om her. Og ja litt egentid er også bare sunt, men den egentiden kommer også ganske naturlig ofte. Man kommer hjem fra jobb på ulikt tidspunkt, kanskje drar en av oss og trener mens den andre ikke orker den dagen, en dag skal han noe og en annen dag skal jeg noe så da sitter man der alene. 

Men når det er slik at han er «avhengig» av å skulle game 2-3 kvelder i uka uansett så er det veldig urovekkende for meg. For det var slik han la det frem: at han måtte få de 2-3 kveldene og resten av tiden kunne gå til meg. Hvis vi har en full uke hvor vi bare har 2-3 kvelder på å slappe av den uka så «må» han game de dagene fordi det er den beste måten å slappe av og koble ut sier han. 

Så jeg skal ikke nekte han å game, men det begynner jo å så tvil om dette er mannen jeg vil dele livet mitt med. Alle kompisene hans har dame, men de gamer stort sett hver kveld uansett (det er greit for damene deres), så jeg er jo også bekymret for at han vil trappe enda mer opp etter hvert. Det har jo tross alt bare gått 2 mnd. 

ts

Han er ikke mannen du vil dele livet med ts. 2-3 kvelder blir for 7 laaange kvelder. Du er ennå ung, og det finnes mange flotte menn som heller vil sitte i sofaen med deg å se film enn å game. Guttebarn gamer. Dette vil bare irretere deg mer og mer. Løp før det kommer barn i bildet. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er 25, han er 29.

ts

29år og må game med guttaboys fremfor å være med dama si. Løp. 🚩

• Liker 1
Skrevet
HMK skrev (19 minutter siden):

Det er godt mulig at alle 20-åringer du kjenner er gamere, men det betyr jo ikke at alle i hele Norge er det. Kun i din omgangskrets.

TS må finne noen som er mer lik seg selv.

Skrevet

Jeg tenker når man bor sammen så kan man ikke forvente at man skal sitte opp på hverandre hele tiden. Sunt med hobbyer og tid alene. Min samboer gamer også og det kan noen ganger bli veldig mye men helt ærlig så bryr jeg meg ikke så mye for han koser det med det og prater med kompiser. Sysselsetter meg med noe annet jeg har lyst å gjøre. Også sees vi jo hver dag, spiser sammen, henger ellers, dusjer sammen, lange samtaler hver dag, sover sammen. 

Tror det er viktig å forstå at selv om man er i ett forhold og deler hus så kan man ikke kvele hverandre med å bruke hver bidige kveld sammen. Da blir man fort lei. Og det er helt ok å ha hobbyer. Men alle har ulike preferanser. Hvis du kjenner at det ikke passer for deg så er det jo helt greit, men da må du gå videre. Noen dame hater gaming, andre syns det er ok. Normalt at det blir noen sene kvelder og mindre søvn når de gamer dessverre. 

Anonymkode: d6de7...569

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er 25, han er 29.

ts

Ja, nei, da er du føkka. Finn deg heller en voksen mann. Sønnen min er 24, har nettopp kjøpt seg hus med samboeren sin, etter at han  solgte leiligheten han kjøpte for 3 år siden. De fikk en liten gutt tidligere i år. Gaming kommer kanskje aller nederst på lista over ting min sønn holder på med. Hvilket jo er naturlig når man har samboer og familie, og generelle voksenforpliktelser.

Anonymkode: a085c...44a

• Liker 2
Skrevet

Da er du nok sammen med feil person. Ønsker du deg det drømmeforholdet du skisserer, må du finne en heller ikke trenger egentid og ellers har de samme drømmene som deg.

Anonymkode: 8006a...04f

• Liker 1
Skrevet
Nymerïa skrev (9 minutter siden):

Det er godt mulig at alle 20-åringer du kjenner er gamere, men det betyr jo ikke at alle i hele Norge er det. Kun i din omgangskrets.

TS må finne noen som er mer lik seg selv.

Jeg sa ikke at alle 20-åringer er gamere, gjorde jeg?

Skrevet

Tja jeg vet ikke... Selv er jeg ikke gamer, så det er jo ikke en problemstilling. Men jeg elsker musikk over alt på jord. Spiller piano og bruker stort sett et par timer hver dag på øving. Altså hver eneste dag, ikke 2-3 dager i uken. Dette betyr enormt mye for meg, og er en viktig del av livet mitt. En kvinne som ikke hadde vært komfortable med det hadde ikke hatt plass i livet mitt, enkelt å greit. 

Heldigvis så fant jeg en som selv spiller et instrument. Riktig nok på noe lavere nivå og i lavere utstrekning. Men likefullt en meningsfull hobby for hun, og nok til at hun i alle fall har forståelse for at dette er viktig for meg, selv om hun ikke prioriterer det like høyt selv. 

Og så skal ikke jeg begi meg ut på å rangere ulike hobbyer og viktigheten av de. Det blir jo bare objektive synspunkter. Jeg hadde selv aldri giddet å game 3 kvelder i uken. Det hadde føltes ganske bortkastet. Men en gamer hadde nok følt det ganske bortkastet å sitte i 2 timer å spille skalere på pianoet også. 

Poenget er vel at hver får finne ut selv, hva som er viktig, hva som gir glede å bruke tiden på, og hva som er verdt å ofre av egne behov for å bevare et forhold. 

Anonymkode: 426e6...752

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Se nærmere på dine foreldre. De tilbringer tid med å se på serier sammen, hvem velger serier? Er det mannen som velger hva som er på tv, mens din mamma egentlig sitter ved siden av og leser, strikker, sitter på iPad? 
de går turer sammen, er det en av de som er mer glad i turer enn andre, og den andre er bare med? Er det igjen din mor som bare henger med, for selskapets skyld? 

ja, da ser du kanskje hvor jeg skal til. Legger du merke til at din mor bare dilter etter din far, men du ønsker selv heller at din samboer skal dilte etter deg? For det du burde gjøre jo er å begynne å game med ham, dyrke hans interesser, hvis du var like gammel som din mor. 

det er ikke gaming som er problemet, problemet er at rollene i samfunnet skiftet, forventninger skiftet, uten at hver av dere er klare til å endre seg for å tilpasse dere hverandre. Samtidig, tre måneder er for lite, muligens må du bare gi det mer tid, dere finner en balanse. Har du en mann som gamer, har du muligens en mann som også kommer til å tjene bra, med intellektuell jobb, kontorjobb. Igjen, har du en mann som gamer, kommer ikke denne mannen til dra på fotballturer med guttegjengen, han kommer ikke til å betale tusener hver måned for en SportsTV-abonement for å se alle kamper, du slipper å ha en bråkete guttegjeng som samles for å se på fotball hver lørdag gjennom sommeren i stua hos deg. Er det ikke gaming, er det ikke fotball, så er det sikkert golf og golf er absolutt verst. For da selv om du har småbarn, kommer mannen til å reise på ukersferier til golfbaner langt borte, med kompiser, og du er alene hjemme med barna. Ikke er det golf, så blir det fisketur. 😂

altså, uansett hvordan man ser på det, en gamerboy er absolutt best. De som ikke ønsker seg en gamerboy, de vet ikke sin beste.

Anonymkode: 8d579...b9c

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Se nærmere på dine foreldre. De tilbringer tid med å se på serier sammen, hvem velger serier? Er det mannen som velger hva som er på tv, mens din mamma egentlig sitter ved siden av og leser, strikker, sitter på iPad? 
de går turer sammen, er det en av de som er mer glad i turer enn andre, og den andre er bare med? Er det igjen din mor som bare henger med, for selskapets skyld? 

ja, da ser du kanskje hvor jeg skal til. Legger du merke til at din mor bare dilter etter din far, men du ønsker selv heller at din samboer skal dilte etter deg? For det du burde gjøre jo er å begynne å game med ham, dyrke hans interesser, hvis du var like gammel som din mor. 

det er ikke gaming som er problemet, problemet er at rollene i samfunnet skiftet, forventninger skiftet, uten at hver av dere er klare til å endre seg for å tilpasse dere hverandre. Samtidig, tre måneder er for lite, muligens må du bare gi det mer tid, dere finner en balanse. Har du en mann som gamer, har du muligens en mann som også kommer til å tjene bra, med intellektuell jobb, kontorjobb. Igjen, har du en mann som gamer, kommer ikke denne mannen til dra på fotballturer med guttegjengen, han kommer ikke til å betale tusener hver måned for en SportsTV-abonement for å se alle kamper, du slipper å ha en bråkete guttegjeng som samles for å se på fotball hver lørdag gjennom sommeren i stua hos deg. Er det ikke gaming, er det ikke fotball, så er det sikkert golf og golf er absolutt verst. For da selv om du har småbarn, kommer mannen til å reise på ukersferier til golfbaner langt borte, med kompiser, og du er alene hjemme med barna. Ikke er det golf, så blir det fisketur. 😂

altså, uansett hvordan man ser på det, en gamerboy er absolutt best. De som ikke ønsker seg en gamerboy, de vet ikke sin beste.

Anonymkode: 8d579...b9c

Håper ikke på at du får et slik råd fra dine foreldre TS. Jeg har blitt oppdratt at gress er ikke grønnere på den andre siden, og at man må kjempe for det man har. Denne regelen gjelder ikke hele tiden😅. Og hvis det er slik at en som gamer er bedre enn andre som har (ute) hobbyer...kjøp deg heller en fin hund. Eller en katt!  Studer noe spennende. Bytt jobb!  Invester i en som kommer til å vare på dere og etter hvert deres familie. 

Anonymkode: 33270...050

Skrevet

Jeg hadde ikke fått puste av et slikt forhold du vil ha, TS. Her er både samboer og jeg gamere,men vi klarer fint å sjonglere det med både nattesøvn, jobb og kjærestetid. 

Mulig dere er for forskjellige til at dere begge kan være lykkelige i et forhold sammen.

Anonymkode: 3dccd...57b

• Liker 2
Skrevet

Dere har ulike behov, og den ene har ikke mer rett enn den andre. Om forskjellene er for store, så passer dere ikke sammen. Jeg er i et sånt forhold du drømmer om ts, og jeg kunne aldri vært sammen med en som prioriterte gaming med venner halve uken. Det er ikke det at jeg og samboeren er sammen hele tiden, vi gjør også egne ting. Problemet med gaming er jo at det gjerne tar hele kvelden når man først setter i gang. Det er ikke det samme som å stikke innom noen for en kopp kaffe, dra en tur på trening osv.

Anonymkode: e9e1a...930

• Liker 2
Skrevet
HMK skrev (44 minutter siden):

Jeg sa ikke at alle 20-åringer er gamere, gjorde jeg?

Du generaliserte.

Skrevet
Nymerïa skrev (4 minutter siden):

Du generaliserte.

Nei. Jeg skrev om unge gamere spesifikt. Ikke generelt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...