knooters Skrevet 26. november 2025 #121 Skrevet 26. november 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Også hadde dere klaget over at menn bare sveiper ja til de fineste... Anonymkode: c3c34...591 Det er sikkert noen idiotmenn som ville sveipet sånn, men vi kan jo HÅPE på at noen etter hvert reflekterer nok til å klare å skille mellom "hun er søt, men det er ingenting ved henne som kler meg spesielt godt" og "hun er søt på en måte som passer meg". 1
hocane Skrevet 27. november 2025 #122 Skrevet 27. november 2025 Viktig å være kresen når du tar en vurdering på om vedkommende er skikket til å være mor for dine fremtidige barn. Alle bør være kresne 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #123 Skrevet 27. november 2025 hocane skrev (22 minutter siden): Viktig å være kresen når du tar en vurdering på om vedkommende er skikket til å være mor for dine fremtidige barn. Alle bør være kresne Kresen og kravstor er ikke det samme. At man skal være kresen og ikke ukritisk bli sammen med den første og beste, er jeg helt enig i. "Kravstor" betyr derimot at man stiller svært store krav til potensiell partner, som man oftest ikke oppfyller selv. For eksempel, at kona skal tjene godt, og samtidig ta unna alt husarbeid og barn, være underdanig, godta utroskap fra mannen og holde kjeft. Eller at hun skal være helt feilfri i utseendet. Anonymkode: f3a1a...5b9 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #124 Skrevet 27. november 2025 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Også hadde dere klaget over at menn bare sveiper ja til de fineste... Anonymkode: c3c34...591 Hører du kvinner med få eller ingen likes klage? Nei. Noen av de kvinnene har kommentert her på KG, men likheten mellom de er at de ikke klager. Kvinner klandrer seg selv, vi skylder ikke på menn. Anonymkode: 6f5f4...3ad 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #125 Skrevet 27. november 2025 Flere som nevner det, men dette går altså begge veier. På Tinder er det null respons, foruten fra øst-europeiske kvinner som skriver kyrillisk i profilen. Jeg vil si at jeg er normal på de fleste måter, utseendemessig, mens jeg og har høy utdannelse osv., for de som liker sånt. Altså, det er så dødt at det kommer ikke en match en gang. Anonymkode: 5d622...095
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #126 Skrevet 27. november 2025 AnonymBruker skrev (På 22.11.2025 den 5.31): Kjenner jeg bare må få ut litt frustrasjon. I lang tid nå har jeg studert hvordan menn ofte oppfører seg mot oss som er «mindre pene» kvinner. Jeg er selv 165 høy, er 10 kilo over idealvekten min (holder på å gå ned), gjennomsnittlig pen og er en snill og god person som bryr meg om andre rundt meg. Men jeg kjenner jeg blir provosert av å studere dette mønsteret jeg har sett hos enkelte menn. Skal de gå inn i et forhold med deg så SKAL du se ut som en Victoria secret modell tydeligvis.. Gjelder det sex så er du helt ok. Det er greit nok for menn å ligge med mindre pene kvinner. Men kommer det til forhold, så skal du være vakker og tynn. Drit i personlighet, personlige ting som talent etc. Har du utseendet på plass, slipper du unna det meste. Selv er det en fyr jeg ble kjent med og som jeg var interessert i som sa rett ut da han traff meg et par ganger gjennom Tinder, at han var kommet fram til, at han ikke var interessert i forhold (selvom det sto på profilen hans at han var ute etter noe langvarig🤷🏻♀️). Jeg sa det var greit nok, men vi kunne jo bare være venner da. Dette var etter den tredje daten mellom oss. Så plutselig 2 måneder etterpå ble han sammen med ei jente. Og hvordan så hun ut? Jo, superpen, tynne lange ben, store pupper, langt blondt hår, engleansikt. Og det er ikke bare han her jeg har opplevd dette fra. Menn vil kun ligge med meg hvis de får sjansen, men forhold er utelukket. Er spent på hvilke reaksjon jeg får fra menn den dagen jeg har slanket meg 10 kilo.. Da skal jeg komme med en oppdatering i denne tråden. Lurer på om de mennene som da «ikke ser etter forhold» plutselig blir interessert? Blir spennende å se. Er det flere som har samme inntrykket? Menn er kun ute etter forhold med de pene damene. Men hvis du er mindre pen eller ikke modell pen, så blir du friendzonet eller de vil kun ligge med deg og du hører gjerne aldri fra de igjen.. Anonymkode: c16ca...a01 Kanskje om du ser litt på personligheten din og dobbeltmoralen din, så hadde du kanskje innsett at du er problemet, ikke alle menn. Men når man vokser opp bortskjemt og får alt man peker på, framfor å jobbe seg til det.. så får man slike holdninger som deg, når man ikke får det man vil. Anonymkode: 32733...0d4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #127 Skrevet 27. november 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Flere som nevner det, men dette går altså begge veier. På Tinder er det null respons, foruten fra øst-europeiske kvinner som skriver kyrillisk i profilen. Jeg vil si at jeg er normal på de fleste måter, utseendemessig, mens jeg og har høy utdannelse osv., for de som liker sånt. Altså, det er så dødt at det kommer ikke en match en gang. Anonymkode: 5d622...095 Det er utrolig rart at du får ingen respons fra ekte kvinner på en app der det knapt finnes ekte kvinne-profiler. Hvis du er på shopping i Tinder-butikken så er det dette utvalget du har å velge mellom. Ikke klag over st vareutvalget er dårlig, Anonymkode: 6f5f4...3ad
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #128 Skrevet 27. november 2025 Ok? jeg velger også menn som jeg synes er attraktive. Jeg ville ikke hatt en tykk mann fordi jeg er ganske slank selv. Hvis du nå VET at «alle» menn vil ha tynne jenter, hvorfor slanker du deg ikke bare da? Anonymkode: 0922d...574 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #129 Skrevet 27. november 2025 AnonymBruker skrev (På 22.11.2025 den 5.31): Kjenner jeg bare må få ut litt frustrasjon. I lang tid nå har jeg studert hvordan menn ofte oppfører seg mot oss som er «mindre pene» kvinner. Jeg er selv 165 høy, er 10 kilo over idealvekten min (holder på å gå ned), gjennomsnittlig pen og er en snill og god person som bryr meg om andre rundt meg. Men jeg kjenner jeg blir provosert av å studere dette mønsteret jeg har sett hos enkelte menn. Skal de gå inn i et forhold med deg så SKAL du se ut som en Victoria secret modell tydeligvis.. Gjelder det sex så er du helt ok. Det er greit nok for menn å ligge med mindre pene kvinner. Men kommer det til forhold, så skal du være vakker og tynn. Drit i personlighet, personlige ting som talent etc. Har du utseendet på plass, slipper du unna det meste. Selv er det en fyr jeg ble kjent med og som jeg var interessert i som sa rett ut da han traff meg et par ganger gjennom Tinder, at han var kommet fram til, at han ikke var interessert i forhold (selvom det sto på profilen hans at han var ute etter noe langvarig🤷🏻♀️). Jeg sa det var greit nok, men vi kunne jo bare være venner da. Dette var etter den tredje daten mellom oss. Så plutselig 2 måneder etterpå ble han sammen med ei jente. Og hvordan så hun ut? Jo, superpen, tynne lange ben, store pupper, langt blondt hår, engleansikt. Og det er ikke bare han her jeg har opplevd dette fra. Menn vil kun ligge med meg hvis de får sjansen, men forhold er utelukket. Er spent på hvilke reaksjon jeg får fra menn den dagen jeg har slanket meg 10 kilo.. Da skal jeg komme med en oppdatering i denne tråden. Lurer på om de mennene som da «ikke ser etter forhold» plutselig blir interessert? Blir spennende å se. Er det flere som har samme inntrykket? Menn er kun ute etter forhold med de pene damene. Men hvis du er mindre pen eller ikke modell pen, så blir du friendzonet eller de vil kun ligge med deg og du hører gjerne aldri fra de igjen.. Anonymkode: c16ca...a01 Det finnes alle mulige menn og kvinner der ute og like mange forskjellige preferanser. Du kan slanke deg så mye du vil, men holdninger, livssyn og eget sevbilde veier mye tyngre. Jeg foreslår av ren vennlighet at du prøver å jobbe med deg selv først og fremst. Ned det mener jeg å jobbe for å bli tryggere på deg selv. Ikke bry deg så mye om hva andre tenker. Det er nok ditt aller største hinder. Anonymkode: 96fd6...e69
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #130 Skrevet 27. november 2025 AnonymBruker skrev (På 22.11.2025 den 9.23): Dette er faktisk helt sant , også når det er 90% menn på Tinder er det utrolig enkelt å finne dater for henne som dame, men velg noen som er på ca samme nivå som en selv. Anonymkode: 8a171...846 Men hvorfor leggee da menn opp dårlig komunikasjon og dårlige dater om , det er så vanskelig å få en date. Så en lang tråd som omhandlet dating på tinder og hvorfor mange kvinner hadde gitt opp. Det drøsset inn med tusenvis av historer der menn oppførte seg særdeles lite respekt fulle og lite trivelige dater. Før jeg satte meg til å lese, tenkte jeg at det kan da ikke være så ille. Men det var jo mye værre enn jeg kunne firestille meg. Nå datet jeg før tinder. Men måtte også den gangen sile ut noen dårlige dater. Men ikke sååå mange. Der som var trist, at mange skrev at de likte dem så innmari godt, frem til de fikk dick pics de ikke hadde bedt om, nedprioriteringer, gjerrige dater, uhøflige og ufine dater. Sinna og kjeftete om man ikke ble med på ligging første kvelden. Ufine om de ikke ønsket noe videre. Jeg vet ikke jeg, om menn selv hadde likt å få kjeft for å ikke date, få erigerte penis kaker, kunst, osv osv. Og det var tusenvis av dem, værre enn jeg kunne forestille meg. Så burde det ikke være en enkel sak å vise litt respekt, både for seg selv og den man dater? Og kanskje ikke lyve med bilder etc som er 10 år gamle av hvordan du ser ut og hbem du er. Hadde jeg trodd meg møtte en med hår og kommer en 10 år eldre uten hår da går jo dama. Ikke pga håret, men fordi du juger om hvem du er... Anonymkode: 68453...01e 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #131 Skrevet 27. november 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hører du kvinner med få eller ingen likes klage? Nei. Noen av de kvinnene har kommentert her på KG, men likheten mellom de er at de ikke klager. Kvinner klandrer seg selv, vi skylder ikke på menn. Anonymkode: 6f5f4...3ad Joda det er mange kvinner som klager også. Syns det er fasinerende med personer som kan komme med slike bastante utsagn. Klart det er kvinner som klager, på samme måten som det er mange menn som klandrer seg selv istedenfor å skylde på kvinner. Mennesker er mennesker uansett kjønn. Anonymkode: 4776d...c18
AnonymBruker Skrevet 28. november 2025 #132 Skrevet 28. november 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men hvorfor leggee da menn opp dårlig komunikasjon og dårlige dater om , det er så vanskelig å få en date. Så en lang tråd som omhandlet dating på tinder og hvorfor mange kvinner hadde gitt opp. Det drøsset inn med tusenvis av historer der menn oppførte seg særdeles lite respekt fulle og lite trivelige dater. Før jeg satte meg til å lese, tenkte jeg at det kan da ikke være så ille. Men det var jo mye værre enn jeg kunne firestille meg. Nå datet jeg før tinder. Men måtte også den gangen sile ut noen dårlige dater. Men ikke sååå mange. Der som var trist, at mange skrev at de likte dem så innmari godt, frem til de fikk dick pics de ikke hadde bedt om, nedprioriteringer, gjerrige dater, uhøflige og ufine dater. Sinna og kjeftete om man ikke ble med på ligging første kvelden. Ufine om de ikke ønsket noe videre. Jeg vet ikke jeg, om menn selv hadde likt å få kjeft for å ikke date, få erigerte penis kaker, kunst, osv osv. Og det var tusenvis av dem, værre enn jeg kunne forestille meg. Så burde det ikke være en enkel sak å vise litt respekt, både for seg selv og den man dater? Og kanskje ikke lyve med bilder etc som er 10 år gamle av hvordan du ser ut og hbem du er. Hadde jeg trodd meg møtte en med hår og kommer en 10 år eldre uten hår da går jo dama. Ikke pga håret, men fordi du juger om hvem du er... Anonymkode: 68453...01e Problemet er vell at siden Tinder går så å si bare ut på utseendet og når det er 90% menn der så velger damene blant de som har det beste utseendet. Da får ikke de andre mennene noen matcher eller noen ting mens de som får mye oppmerksomhet bare for utsendet kan slippe unna med allt. jeg som har normalt fint usendte har aldri fått en date via tinder. Allt jeg ville selv var å finne ei for forhold , barn og slå meg ned. Så jeg måtte finne meg ei fra utlandet istedenfor. Men man får det bedre bare man innser hvorfor det er sånn og prøver andre steder som faktisk er mulig for å få en partner. Anonymkode: 8a171...846
AnonymBruker Skrevet 28. november 2025 #133 Skrevet 28. november 2025 Så bra at du har funnet ut at du foretrekker mindre kravstore menn! Det er jo et gjennombrudd for deg - nå kan du fokusere på dem i stedet 👏 Anonymkode: f18f9...712
AnonymBruker Skrevet 28. november 2025 #134 Skrevet 28. november 2025 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det er utrolig rart at du får ingen respons fra ekte kvinner på en app der det knapt finnes ekte kvinne-profiler. Hvis du er på shopping i Tinder-butikken så er det dette utvalget du har å velge mellom. Ikke klag over st vareutvalget er dårlig, Anonymkode: 6f5f4...3ad Det er ikke det eneste stedet jeg er. Har booket konserter, singelreiser og annet. Jeg vurderer også DNT-medlemsskap for å komme meg ut da jeg har tid og mulighet. Jeg er også med på det meste av sosialt gjennom jobb. Det er vesentlig enklere å møte folk og føle en kobling eller ei i det virkelig liv etter mitt syn. Jeg gidder derimot ikke oppsøke aktivitet utelukkende for å finne partner, jeg oppsøker aktivitet for å oppleve noe og samtidig øke sannsynligheten for stjernetreff. Anonymkode: 5d622...095 1
Nooni Skrevet 28. november 2025 #135 Skrevet 28. november 2025 Det er du som trekker konklusjonen at han ikke vil date deg mer fordi du ikke er tynn og pen. Kanskje er det riktig, kanskje ikke. Jeg personlig har aldri hatt en sjekkliste når jeg har datet menn. Når jeg sier at utseende ikke spiller noen rolle, så handler det om at jeg aldri spesifikt har tenkt at de må ha muskler, mørkt hår, rik og lignende. Hvis jeg liker dem og vi har kjemi så blir de nydelige uansett hvordan de ser ut. Når det er sagt så er det en fellesnevner mellom alle menn jeg tiltrekkes av. De er åpne, lojale, humoristiske, reflekterte og snille. Og de liker å holde på med sine ting. Noen ganger finner man det ut på første date, andre ganger må man møtes noen ganger før man kan trekke en konklusjon. Jeg har møtt menn med potensiale, men hvor jeg har satt strek etter en periode. Det har da aldri med utseende å gjøre, men fordi jeg oppdaget sider som ikke var så tiltrekkende for meg. Late menn som elsker å ligge på sofaen OFTE er fullstendig turn off for meg for eksempel. Da blir de heller ikke spesielt pene. Mitt poeng med å skrive dette er for å gjøre deg bevisst på at du er mer enn ditt utseende og dine kilo. 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2025 #136 Skrevet 28. november 2025 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Flere som nevner det, men dette går altså begge veier. På Tinder er det null respons, foruten fra øst-europeiske kvinner som skriver kyrillisk i profilen. Jeg vil si at jeg er normal på de fleste måter, utseendemessig, mens jeg og har høy utdannelse osv., for de som liker sånt. Altså, det er så dødt at det kommer ikke en match en gang. Anonymkode: 5d622...095 Du vet at det er 80% menn på Tinder? Ja noen av kvinnene der er forøvrig også menn. Da sier det seg selv at det blir vanskelig å være mann der. Anonymkode: f43c6...47e 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2025 #137 Skrevet 28. november 2025 Kvinner er ikke mindre kravstore. Virkelig ikke. Hilsen homofil mann som har hatt mange samtaler med kvinner. Jeg tror faktisk menn har færre "formelle" krav. Og så er det selvfølgelig tilfeller hvor kvinner er mer rause enn menn igjen. Anonymkode: 21b32...289 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2025 #138 Skrevet 28. november 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Problemet er vell at siden Tinder går så å si bare ut på utseendet og når det er 90% menn der så velger damene blant de som har det beste utseendet. Da får ikke de andre mennene noen matcher eller noen ting mens de som får mye oppmerksomhet bare for utsendet kan slippe unna med allt. jeg som har normalt fint usendte har aldri fått en date via tinder. Allt jeg ville selv var å finne ei for forhold , barn og slå meg ned. Så jeg måtte finne meg ei fra utlandet istedenfor. Men man får det bedre bare man innser hvorfor det er sånn og prøver andre steder som faktisk er mulig for å få en partner. Anonymkode: 8a171...846 jeg bruker egentlig den der greien som en termometer på hvor stygge mennene er. Jo kjekkere og deiligere han synes han er, jo styggere er han. De genuint kjekke driver ikke rundt sånt. Det å være kjekk er like naturlig for dem som å kle på seg på morningen. de snakker ikke om hvor ‘flinke’ de er til å kle på seg om morningen. Det er bare en ting de gjør, like naturlig som å fise… Anonymkode: 776b9...0d6
AnonymBruker Skrevet 28. november 2025 #139 Skrevet 28. november 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kvinner er ikke mindre kravstore. Virkelig ikke. Hilsen homofil mann som har hatt mange samtaler med kvinner. Jeg tror faktisk menn har færre "formelle" krav. Og så er det selvfølgelig tilfeller hvor kvinner er mer rause enn menn igjen. Anonymkode: 21b32...289 Jaja null selvinnsikt finnes det i begge grupper. Opplevde en svær kvinneflokk som var som dette… som egentlig bare er en gruppe con artister i offentlig regi. Nb disse befinner seg ikke der folk har ‘normale’ rettigheter, de ‘normale’ hadde klikket noe helt ekstremt, sikkert sprekket som noen lemen elns.. disse con artistene binder en på armer og bein. Anonymkode: 776b9...0d6
AnonymBruker Skrevet 28. november 2025 #140 Skrevet 28. november 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du vet at det er 80% menn på Tinder? Ja noen av kvinnene der er forøvrig også menn. Da sier det seg selv at det blir vanskelig å være mann der. Anonymkode: f43c6...47e Har lest dette ja. Men har sett kvinner jeg kjenner fra før der og. Anonymkode: 5d622...095
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå