AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #101 Skrevet 25. november 2025 Gratis skrev (På 22.11.2025 den 17.49): Har du selv ingen krav til menn? Tar du selv initiativ til å møtes eller sier du bare ja til de som alle andre kvinner sier ja til? Datingapper er et kjøttmarked der "kvalitets" menn går og "handler" kvinner. Handler kvinner? Seriøst? Jeg har møtt mange menn på Tinder, alle seriøse gode menn, ute etter noe seriøst. Endte opp i 2 forhold, det første varte i 2 år, det siste er jeg i nå. Det er holdningene dine og bitterheten din som gjør at du ikke er en kvalitetsmann. Anonymkode: aa406...e57 3
Gratis Skrevet 25. november 2025 #102 Skrevet 25. november 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Handler kvinner? Seriøst? Jeg har møtt mange menn på Tinder, alle seriøse gode menn, ute etter noe seriøst. Endte opp i 2 forhold, det første varte i 2 år, det siste er jeg i nå. Det er holdningene dine og bitterheten din som gjør at du ikke er en kvalitetsmann. Anonymkode: aa406...e57 Så du skjønte ikke hva 2 slike " betyr? Faktum er at kvinner på datingapper har minimalt med tradisjonelle feminine verdier igjen. Likevel så forventer de at menn er tradisjonelle, som det å ta initiativ til å møtes, finne et sted etc. Kvinner får massevis av henvendelser, men de samme kvinnene sier selvsagt ja til noen få menn. Disse få mennene er i ferd med å forstå at de kan ligge med "alle" kvinner uten konsekvenser. Selvsagt er det seriøse menn på apper som ønsker forhold, men de blir stadig vanskeligere å finne. De fleste er dessuten helt usynlige. Vet ikke når du møtte din mann, men Tinder er noe helt annet i dag enn det det var for kun få år siden.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #103 Skrevet 25. november 2025 Gratis skrev (2 minutter siden): Så du skjønte ikke hva 2 slike " betyr? Faktum er at kvinner på datingapper har minimalt med tradisjonelle feminine verdier igjen. Likevel så forventer de at menn er tradisjonelle, som det å ta initiativ til å møtes, finne et sted etc. Kvinner får massevis av henvendelser, men de samme kvinnene sier selvsagt ja til noen få menn. Disse få mennene er i ferd med å forstå at de kan ligge med "alle" kvinner uten konsekvenser. Selvsagt er det seriøse menn på apper som ønsker forhold, men de blir stadig vanskeligere å finne. De fleste er dessuten helt usynlige. Vet ikke når du møtte din mann, men Tinder er noe helt annet i dag enn det det var for kun få år siden. Faktum er at mange menn i Norge i 2025 har hørt for mye Tate/Peterson og plutselig skulle ha seg "tradisjonelle feminine verdier", som verken deres mødre eller bestemødre har hatt, da de har levd i en tid med likestilling. Nei, "kvinner" får ikke "massevis av henvendelser". Jeg er kvinne, og jeg har nesten aldri fått henvendelser uten å henvende meg først. Kjenner flere med samme erfaring. En annen ting at mange menn som ønsker seg kvinner med "tradisjonelle feminine verdier", aka uten egen mening/underordnet mannen, tar unna 100 prosent av husarbeid og barn, blir med på alle seksuelle påfunn til mannen, også de som er fornedrende/smertefulle, og aldri klager, ikke har tradisjonelle maskuline verdier selv. De nekter å være eneforsørgere, de nekter å utføre 100 prosent av alt det praktiske i hus og utenfor hus, og virkelig ta ansvaret for familien sin. Anonymkode: f3a1a...5b9 4 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #104 Skrevet 25. november 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Så du bare forventer at menn skal be deg ut uten at du tar noe som helst initiativ selv? Hvem var det som var kravstor igjen sa du? Anonymkode: c3c34...591 Hvor står det at jeg aldri har tatt initiativ? Anonymkode: 060d9...e94 2
knooters Skrevet 25. november 2025 #105 Skrevet 25. november 2025 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er slank med timeglassfigur, men ansiktet må sminkes ganske omhyggelig for at jeg skal regnes som pen (spesielt nå som jeg er 40+). Har en hårmanke ut av en annen verden, men hjelper ikke når ansiktet er usminket. Før trodde jeg at dersom jeg bare utmerket meg innet et område, så ville mannfolka beundre meg for det alene. Så da gikk jeg inn for det, og innen lokalmiljøet har jeg gjort meg kjent som den råeste innen mitt fjellsportfelt (hvor det hovedsaklig er mest menn). Takken jeg har fått er at menn absolutt ikke beundrer meg eller klarer å gi meg komplement; de skal derimot hele tiden konkurrere mot meg og prøve å slå rekordene mine. De vil ikke date meg, de vil i konkurranse mot meg. Sammenlikne muskler mot meg. Uansett hva jeg har gjort, mener de at de kan gjøre det bedre, uten at de har forsøkt. Heldigvis setter jeg nå min egen suksess i fjellsportfeltet over det å være pen. Så kan menn jakte hva de vil. Anonymkode: f7543...1b0 Merkelig miljø du vanker i. Jeg oppfatter at menn flest faktisk syns det er fint å ha noe å gjøre en aktivitet med, og at det er underordnet å være bedre enn dama hvis man føler deg dyktig selv. Jeg løper litt selv og har ikke store problemer med å løpe maraton rett under tre timer. Kunne fint datet en kvinne som løpte strekningen på 2:40, og banket meg på det. Jeg er jo akkurat like god eller dårlig, uavhengig av om jeg skulle date noen som er bortimot i norgestoppen i et eller annet. Tvert imot er det jo ålreit å kunne beundre noen for virkelig å ha fått til noe. 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #106 Skrevet 26. november 2025 Gratis skrev (17 timer siden): Så du skjønte ikke hva 2 slike " betyr? Faktum er at kvinner på datingapper har minimalt med tradisjonelle feminine verdier igjen. Likevel så forventer de at menn er tradisjonelle, som det å ta initiativ til å møtes, finne et sted etc. Kvinner får massevis av henvendelser, men de samme kvinnene sier selvsagt ja til noen få menn. Disse få mennene er i ferd med å forstå at de kan ligge med "alle" kvinner uten konsekvenser. Selvsagt er det seriøse menn på apper som ønsker forhold, men de blir stadig vanskeligere å finne. De fleste er dessuten helt usynlige. Vet ikke når du møtte din mann, men Tinder er noe helt annet i dag enn det det var for kun få år siden. Det er 80% menn på Tinder, derfor blir de beste tatt. Tok kontakt med flere menn selv, men forventer selvsagt gjensidig interesse. Møtte han i år og eksen for et par år siden. Oppegående menn er faktisk for likestilling og vil ikke ha en kvinne med «tradisjonelle feminine verdier» De vil ha en likeverdig partner. Hva betyr det? Hushjelp, kokk og sexslave? Er du villig til å reparere hus og bil og samtidig betale for alt? Altså forsørge dama og eventuelle barn. Anonymkode: aa406...e57 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #107 Skrevet 26. november 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er 80% menn på Tinder, derfor blir de beste tatt. Tok kontakt med flere menn selv, men forventer selvsagt gjensidig interesse. Møtte han i år og eksen for et par år siden. Oppegående menn er faktisk for likestilling og vil ikke ha en kvinne med «tradisjonelle feminine verdier» De vil ha en likeverdig partner. Hva betyr det? Hushjelp, kokk og sexslave? Er du villig til å reparere hus og bil og samtidig betale for alt? Altså forsørge dama og eventuelle barn. Anonymkode: aa406...e57 Det vil de jo selvfølgelig ikke. De vil ha "submissive providers" - altså, høste godt av damas inntekt som tilskudd til familieøkonomien, og samtidig være "mannen i huset" som bestemmer alt, får middag servert og sure sokker vasket. Anonymkode: f3a1a...5b9 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #108 Skrevet 26. november 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er 80% menn på Tinder, derfor blir de beste tatt. Tok kontakt med flere menn selv, men forventer selvsagt gjensidig interesse. Møtte han i år og eksen for et par år siden. Oppegående menn er faktisk for likestilling og vil ikke ha en kvinne med «tradisjonelle feminine verdier» De vil ha en likeverdig partner. Hva betyr det? Hushjelp, kokk og sexslave? Er du villig til å reparere hus og bil og samtidig betale for alt? Altså forsørge dama og eventuelle barn. Anonymkode: aa406...e57 Det er 90% nå. Så det finnes så å si ikke damer der. Derfor er det nesten umulig for menn mens damer får hundrevis av likes. jeg måtte prøve i utlandet i stedet fordi det er helt umulige å få kontakt med noen av de få damene på tinder her uansett om man er ute etter forhold og likestillt relasjon . Anonymkode: 8a171...846
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #109 Skrevet 26. november 2025 Så det er kun kvinner som kan være kravstore? 😅 Anonymkode: e70e6...0d2
knooters Skrevet 26. november 2025 #110 Skrevet 26. november 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er 80% menn på Tinder, derfor blir de beste tatt. Tok kontakt med flere menn selv, men forventer selvsagt gjensidig interesse. Møtte han i år og eksen for et par år siden. Oppegående menn er faktisk for likestilling og vil ikke ha en kvinne med «tradisjonelle feminine verdier» De vil ha en likeverdig partner. Hva betyr det? Hushjelp, kokk og sexslave? Er du villig til å reparere hus og bil og samtidig betale for alt? Altså forsørge dama og eventuelle barn. Anonymkode: aa406...e57 Enig. "Tradisjonelle feminine verdier" er å være dørmatte økonomisk i bytte mot å stelle hus. Det sier seg jo selv at i et opplyst samfunn med god tilgang til drømmer og visjoner, er ikke det å "skape et hjem" nok for de fleste kvinner. Det er noe single med eget hus gjør solo, og viser frem til andre. Det er ikke en jobb i seg selv. I et opplyst og rimelig fritt samfunn må vi forvente at kvinner ønsker seg de mulighetene menn tradisjonelt har hatt enerett på. Det gjør ikke kvinner til menn, men det gjør kvinner til kvinner - fra å være "ingenting" før. Det blir det samme med menn, hvor det å ha en enkel jobb som gir tak over hodet og mat på fat ikke er nok ambisjoner for de som føler de har mer inne. Men der godtas det pussig nok fra konservative at man handler slik. Feminine kvinner er fint. Men de må da gjerne drive med kampsport og ha svart belte i forgassere og vinkelsliper. Hvis det gjør det til en "ikke-tradisjonell femininitet", så er det tradisjonen som er problemet - ikke moderne femininitet. 1
knooters Skrevet 26. november 2025 #111 Skrevet 26. november 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er 90% nå. Så det finnes så å si ikke damer der. Derfor er det nesten umulig for menn mens damer får hundrevis av likes. jeg måtte prøve i utlandet i stedet fordi det er helt umulige å få kontakt med noen av de få damene på tinder her uansett om man er ute etter forhold og likestillt relasjon . Anonymkode: 8a171...846 Det snodige er at de ikke skjønner at de må lage appene annerledes hvis de skal gjøre noe med kjønnsbalansen. Jeg har sagt det før, og sier det gjerne igjen: hvis noen gir en like, bør mottakeren kunne se hvor mange prosent av profilene vedkommende faktisk har satt et hjerte ved. Rett og slett fordi det sier mye om hvor seriøse man faktisk er, i en jakt på en partner. Hvis "alle er bra nok", vil man sannsynligvis bare ha et ligg. Hvis man på den annen side faktisk gidder å sitte der og sveipe vekk 90+% av profilene, så er det jo fordi man helt reelt er på leting etter en god match. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #112 Skrevet 26. november 2025 knooters skrev (40 minutter siden): Det snodige er at de ikke skjønner at de må lage appene annerledes hvis de skal gjøre noe med kjønnsbalansen. Jeg har sagt det før, og sier det gjerne igjen: hvis noen gir en like, bør mottakeren kunne se hvor mange prosent av profilene vedkommende faktisk har satt et hjerte ved. Rett og slett fordi det sier mye om hvor seriøse man faktisk er, i en jakt på en partner. Hvis "alle er bra nok", vil man sannsynligvis bare ha et ligg. Hvis man på den annen side faktisk gidder å sitte der og sveipe vekk 90+% av profilene, så er det jo fordi man helt reelt er på leting etter en god match. Denne ideen liker jeg!! Tror faktisk menn ville lært hvor meningsløst det er å sveipe ja til alt, hvis de blir «straffet» ved å bli synliggjort. Anonymkode: 6f5f4...3ad 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #113 Skrevet 26. november 2025 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvor står det at jeg aldri har tatt initiativ? Anonymkode: 060d9...e94 Det er vel ganske innforstått siden du bare skriver om antallet menn som har bedt seg ut er så få og at du dermed ikke har hatt kjæreste. Anonymkode: c3c34...591
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #114 Skrevet 26. november 2025 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Denne ideen liker jeg!! Tror faktisk menn ville lært hvor meningsløst det er å sveipe ja til alt, hvis de blir «straffet» ved å bli synliggjort. Anonymkode: 6f5f4...3ad Også hadde dere klaget over at menn bare sveiper ja til de fineste... Anonymkode: c3c34...591
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #115 Skrevet 26. november 2025 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det er vel ganske innforstått siden du bare skriver om antallet menn som har bedt seg ut er så få og at du dermed ikke har hatt kjæreste. Anonymkode: c3c34...591 Vel, da må jeg dessverre skuffe deg ved å si at jeg faktisk har tatt initiativ de gangene jeg har vært noe betatt eller forelsket, men har blitt avvist hver eneste gang. Av diverse grunner, vel og merke. Min første forelskelse så ikke på meg som noe annet enn en venninne. En annen var interessert i meg, men hadde kjæreste fra før (noe jeg ikke visste). En tredje var veldig dårlig til å gi signaler om han var interessert tilbake. En fjerde holdt meg på gress i flere år. En mann jeg møtte på Tinder mente vi hadde dårlig kjemi. (På Tinder var det forresten jeg som skrev meldinger først, men fikk ikke svar 90 % av gangene). Og min største forelskelse... vel, jeg ønsker ikke å gå i detaljer, men det ble aldri noe av det heller. Så ja, en kort historikk om hvor "initiativløs" jeg visstnok var Anonymkode: 060d9...e94
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #116 Skrevet 26. november 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det vil de jo selvfølgelig ikke. De vil ha "submissive providers" - altså, høste godt av damas inntekt som tilskudd til familieøkonomien, og samtidig være "mannen i huset" som bestemmer alt, får middag servert og sure sokker vasket. Anonymkode: f3a1a...5b9 Kanskje hvis du hater menn litt mindre så vil de også bli litt mer positiv til deg. Anonymkode: c3c34...591
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #117 Skrevet 26. november 2025 knooters skrev (3 timer siden): Det snodige er at de ikke skjønner at de må lage appene annerledes hvis de skal gjøre noe med kjønnsbalansen. Jeg har sagt det før, og sier det gjerne igjen: hvis noen gir en like, bør mottakeren kunne se hvor mange prosent av profilene vedkommende faktisk har satt et hjerte ved. Rett og slett fordi det sier mye om hvor seriøse man faktisk er, i en jakt på en partner. Hvis "alle er bra nok", vil man sannsynligvis bare ha et ligg. Hvis man på den annen side faktisk gidder å sitte der og sveipe vekk 90+% av profilene, så er det jo fordi man helt reelt er på leting etter en god match. Og hvilken alder de søker i. Anonymkode: aa406...e57
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #118 Skrevet 26. november 2025 AnonymBruker skrev (På 23.11.2025 den 12.45): Denne er nok veldig farget av at det er en enorm kjønnsbalanse forskjell på dating sider. Det er vell mellom 80-90% menn på veldig mange av disse sidene. Anonymkode: 8a171...846 Og kvinner holder seg til sin alder mye oftere. Menn synes nesten alle kvinner (og mange jenter!) helt opp til 60-70 er flotte. Anonymkode: aa406...e57
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #119 Skrevet 26. november 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kanskje hvis du hater menn litt mindre så vil de også bli litt mer positiv til deg. Anonymkode: c3c34...591 Vi hater ikke menn, vi hater den type menn. Som dessverre er overflod på Tinder osv. Fant mannen til slutt, men måtte jo luke vekk flere tusen useriøse profiler først. Anonymkode: aa406...e57 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #120 Skrevet 26. november 2025 Tenker all den tid det forventes at en mann tar alle initiativ, så har han all grunn til å være så kravstor han bare vil. Og lurt er det Anonymkode: f18f9...712
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå