Gå til innhold

Drittlei kravstore menn!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjenner jeg bare må få ut litt frustrasjon.

I lang tid nå har jeg studert hvordan menn ofte oppfører seg mot oss som er «mindre pene» kvinner. Jeg er selv 165 høy, er 10 kilo over idealvekten min (holder på å gå ned), gjennomsnittlig pen og er en snill og god person som bryr meg om andre rundt meg. Men jeg kjenner jeg blir provosert av å studere dette mønsteret jeg har sett hos enkelte menn. Skal de gå inn i et forhold med deg så SKAL du se ut som en Victoria secret modell tydeligvis.. Gjelder det sex så er du helt ok. Det er greit nok for menn å ligge med mindre pene kvinner. Men kommer det til forhold, så skal du være vakker og tynn. Drit i personlighet, personlige ting som talent etc. Har du utseendet på plass, slipper du unna det meste.

Selv er det en fyr jeg ble kjent med og som jeg var interessert i som sa rett ut da han traff meg et par ganger gjennom Tinder, at han var kommet fram til, at han ikke var interessert i forhold (selvom det sto på profilen hans at han var ute etter noe langvarig🤷🏻‍♀️). Jeg sa det var greit nok, men vi kunne jo bare være venner da. Dette var etter den tredje daten mellom oss. Så plutselig 2 måneder etterpå ble han sammen med ei jente. Og hvordan så hun ut? Jo, superpen, tynne lange ben, store pupper, langt blondt hår, engleansikt. Og det er ikke bare han her jeg har opplevd dette fra. Menn vil kun ligge med meg hvis de får sjansen, men forhold er utelukket. Er spent på hvilke reaksjon jeg får fra menn den dagen jeg har slanket meg 10 kilo.. Da skal jeg komme med en oppdatering i denne tråden. Lurer på om de mennene som da «ikke ser etter forhold» plutselig blir interessert? Blir spennende å se.

Er det flere som har samme inntrykket? Menn er kun ute etter forhold med de pene damene. Men hvis du er mindre pen eller ikke modell pen, så blir du friendzonet eller de vil kun ligge med deg og du hører gjerne aldri fra de igjen..

Anonymkode: c16ca...a01

• Liker 10
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

I lang tid nå har jeg studert hvordan menn ofte oppfører seg mot oss som er «mindre pene» kvinner. Jeg er selv 165 høy, er 10 kilo over idealvekten min (holder på å gå ned), gjennomsnittlig pen og er en snill og god person som bryr meg om andre rundt meg. Men jeg kjenner jeg blir provosert av å studere dette mønsteret jeg har sett hos enkelte menn. Skal de gå inn i et forhold med deg så SKAL du se ut som en Victoria secret modell tydeligvis.. Gjelder det sex så er du helt ok. Det er greit nok for menn å ligge med mindre pene kvinner. Men kommer det til forhold, så skal du være vakker og tynn. Drit i personlighet, personlige ting som talent etc. Har du utseendet på plass, slipper du unna det meste.

Selv er det en fyr jeg ble kjent med og som jeg var interessert i som sa rett ut da han traff meg et par ganger gjennom Tinder, at han var kommet fram til, at han ikke var interessert i forhold (selvom det sto på profilen hans at han var ute etter noe langvarig🤷🏻‍♀️). Jeg sa det var greit nok, men vi kunne jo bare være venner da. Dette var etter den tredje daten mellom oss. Så plutselig 2 måneder etterpå ble han sammen med ei jente. Og hvordan så hun ut? Jo, superpen, tynne lange ben, store pupper, langt blondt hår, engleansikt. Og det er ikke bare han her jeg har opplevd dette fra. Menn vil kun ligge med meg hvis de får sjansen, men forhold er utelukket. Er spent på hvilke reaksjon jeg får fra menn den dagen jeg har slanket meg 10 kilo.. Da skal jeg komme med en oppdatering i denne tråden. Lurer på om de mennene som da «ikke ser etter forhold» plutselig blir interessert? Blir spennende å se.

Er det flere som har samme inntrykket? Menn er kun ute etter forhold med de pene damene. Men hvis du er mindre pen eller ikke modell pen, så blir du friendzonet eller de vil kun ligge med deg og du hører gjerne aldri fra de igjen..

Jeg har vært stygg hele livet, også da jeg var tynn med lange, slanke bein. Har opplevd at menn enten avviser meg veldig frekt eller blir sammen med meg for å oppnå noe. Og ja, også de mindre pene mennene vil ha vakre damer. 

Anonymkode: f3a1a...5b9

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Sånn er livet. Men stusser litt over en ting, "personlige ting som talent" sier du, mulig jeg tolker det litt feil men hva mener du her? Jeg tenker aldri at en dame må ha talent for å tiltrekke meg, men jeg må være tiltrukket av det hele, både utseendet og personlighet

Er sjeldent at bare personlighet og "talent" som du nevner tiltrekker meg, dessverre, og det trur jeg er det samme for mye andre menn ut der. Men vi er forskjellige, vi liker forskjellige ting, du har vel bare ikke truffet den rette enda.

Anonymkode: 8c5fd...ae9

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Sånn er livet. Men stusser litt over en ting, "personlige ting som talent" sier du, mulig jeg tolker det litt feil men hva mener du her? Jeg tenker aldri at en dame må ha talent for å tiltrekke meg, men jeg må være tiltrukket av det hele, både utseendet og personlighet

Er sjeldent at bare personlighet og "talent" som du nevner tiltrekker meg, dessverre, og det trur jeg er det samme for mye andre menn ut der. Men vi er forskjellige, vi liker forskjellige ting, du har vel bare ikke truffet den rette enda.

Det jeg mener er at menn som oftest driter i om du har andre ting ved deg selv som er positivt, hvis du ikke har utseendet med deg. F eks et talent innen kunst, musikk eller noe annet. Hvis du ikke er pen så spiller det ingen rolle for disse mennene om du er flink i noe eller har andre ting ved deg selv som er bra. Utseendet er det som betyr mest av alt.

Ts

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vært stygg hele livet, også da jeg var tynn med lange, slanke bein. Har opplevd at menn enten avviser meg veldig frekt eller blir sammen med meg for å oppnå noe. Og ja, også de mindre pene mennene vil ha vakre damer. 

Anonymkode: f3a1a...5b9

Tja kanskje de fleste.

For min del er det viktigste personlighet, snillhet, omtenksomhet, trofasthet og ærlighet.

Utsendetmessig så er normale jenter fint for meg. Jeg liker også litt former på jenter.

jeg fant ei og har giftet meg.

Anonymkode: 8a171...846

• Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Men går det ikke begge veier? Jeg vil ikke ha en litt tjukk stygg mann? Nå snakker jeg ikke 10 kilo da, så overflatisk er jeg ikke, men jeg har en grense på vekt. Sånn mentalt. Det handler om både utseende og helse. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvis menn synes du er for stygg og overvektig, så er det slik.
"Du kan ikke flytte menns tanker, men du kan flytte fjell" hvis troen din er sterk nok. 
"Hvis en mann ser på deg som vakker og hærlig" Da må du må ikke være skeptisk, men du kan være litt kritisk.. . Det er fordi jeg vet at overtenkingen ødelegger for begge, og gjensidig kjemi er en nødvendig ting i et evt. forhold❣️

Denne problematikken ligger hos de yngre.. når kvinnen blir eldre, blir det "stygge" sett på som sexy og vakkert. Fordi du blir hun ene "spesielle" som gir maksimal kjærlighet. Hun tenker ikke lengre på hva menn synes, og har et mere avslappet forhold til sexen og kroppen. Sexlivet er langt i fra slutt.. for sexlysten er blitt større pga at hun slapper mye bedre av.. 

Dette hjelper jo ikke deg nå hvis du er i 20-årene, men tenk som en 50-åring som ikke tenker på problematikken👏

Skrevet

Tindermenn

images (1).jpeg

Anonymkode: cb3ac...c64

• Liker 9
Skrevet

Neijeg har aldri opplevd det.. men jeg har alltid vært pen

Jeg har aldri blitt ghostet eller avvist. Har alltid hatt mange som vil være i forhold med meg

Nå er jeg i 40 årene og gift men har fortsatt andre friere

Anonymkode: cc469...255

• Nyttig 1
Skrevet

Typene du går etter virker jo som om de kan velge og vrake. Kanskje du selv også er litt overfladisk? Hvorfor skal en attraktiv mann gidde å være sammen med ei han ikke finner attraktiv? 

Synes du kvinner skal være sammen med menn de ikke finner attraktive? 

Anonymkode: 3d175...f0d

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet

Bare slapp helt av. Slik er det med alle. Du har hengt deg fullstendig opp i utseende og betydningen av det. Ja, utseende er viktig for den initielle tiltrekningen. MEN, det er ikke utseende som bestemmer om det blir et forhold eller ikke. Den tiltrekningen utseende skaper, den kan resultere i sex. Den du er som person, det er med på å skape et forhold. Det handler heller ikke om god eller dårlig personlighet - men om den riktige for den som leter.

Hva tror du attraktive mennesker har som uattraktive mennesker har? Hint, du avslører mye i det du skriver i HI. Det er god selvtillit og god selvfølelse. Dette har ikke du. Du virker bitter, og du legger skylden for din uattraktivitet på menn - som om menn ikke skal få lov til å finne damen de vil ha, som de får følelser for. Dette nekter du å tro, du reduserer mannen til noe stakkarslig, enkelt og «ondskapsfullt». Hvilke menn skulle da ville ha deg?

Anonymkode: f18f9...712

• Liker 13
Skrevet

Bare la være å ligge med menn som ikke er kjæresten din.

Anonymkode: 6fb56...7e7

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det jeg mener er at menn som oftest driter i om du har andre ting ved deg selv som er positivt, hvis du ikke har utseendet med deg. F eks et talent innen kunst, musikk eller noe annet. Hvis du ikke er pen så spiller det ingen rolle for disse mennene om du er flink i noe eller har andre ting ved deg selv som er bra. Utseendet er det som betyr mest av alt.

Ts

Skrevet

Du har dessverre rett. Jeg har gått opp en del kilo og det er som å ta på en Harry Potters usynlighetskappe.

Spesielt merkbart når jeg før fikk mange blikk og kommentarer. Menn flest er faktisk mye mer overfladiske enn kvinner er klar over. Derfor tror jeg mange av dem får en klump i magen når de får døtre. 

Anonymkode: ca1dc...1be

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om en mann avviser meg med vekt som årsak, så er jeg verdens lykkeligste 🙌 Det siste jeg trenger er en overfladisk mann.

Så gjør som meg, og pris deg selv lykkelig 🙌 For meg er det veien til et godt liv. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ts

Har aldri noensinne hørt om noen, uansett kjønn som har blitt sammen med noen pga et talent de har...

Jeg bare måtte ha han fordi han var så god til å male...😂 

Anonymkode: 5ebf6...155

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ts

Rotet til, så dobbelpost.

Det høres ut som du møter menn med andre interesser da. Jeg kan synes at at der kult at noen er flink i X og Y men om jeg ikke har samme interesse for det så er det ikke mer enn bare at jeg synes du er flink og at det er kult at du er god i det. Kan jo endre mening senere tid, men trur det er bedre at du finner noen som har samme interesse som deg. Jeg har en nerdete hobby som mange kvinner ikke synes er imponerende eller kult for eksempel.

Skrevet

Å ønske en partner med normal og sunn vekt er ikke ett ‘’høyt’’ krav.  Overvekt er uattraktivt og sier mye om en person sin disiplin. 

Anonymkode: 3d175...f0d

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selv er det en fyr jeg ble kjent med og som jeg var interessert i som sa rett ut da han traff meg et par ganger gjennom Tinder, at han var kommet fram til, at han ikke var interessert i forhold

Og hvordan så denne mannen ut da? Føler meg rimelig trygg på at du nok ikke matchet med en som var 10kg over normal BMI. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ts

Det har du nok rett i, selv om du legger det frem på en veldig slem måte. Det MÅ være en tiltrekning visuelt om det skal kunne bli noe mer. Du sier menn «driter i en» om de ikke har utseende med seg. Hvorfor sier du det slik? Skal ikke menn få lov til å velge selv om de vil ha et forhold eller ikke? Om de ikke vil ha, så betyr ikke det at de «driter i deg» - det blir bare ikke noe forhold. Og ja, uansett hvor flink du er til å synge eller danse eller hva enn. 
Du sier du har gjort mange erfaringer, har du datet disse mennene? Er det gjennom Tinder? 
Da må du nesten spørre deg selv om bildene du har der, representerer deg på en riktig måte. Slik at du tiltrekker deg menn som faktisk synes du er en deilig dame. Det er disse mennene som kan være aktuelle. Så vil du nok se selv, at selv du kommer til å måtte avvise menn på grunnlag av noe du ikke finner appellerende til deg. Om det så er mangel på talent, utseende eller noe annet.

Kom deg ut av det mørke hullet du har hoppet nedi 

Anonymkode: f18f9...712

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...