Gå til innhold

Hvor mange par deler soverom etter f.eks. 20 år

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er det tabu å sove hver for seg? Det har jeg aldri skjønt.  Jeg har alltid trodd at folk innretter seg slik det er best for dem, uavhengig av hva andre tror og mener.

Vi sover på samme rom.
Jeg sover dårlig i perioder, men det har ingenting med ham i gjøre.
jeg sover ikke bedre når han er borte, så hvorfor ha hvert vårt rom?  Det å sovne hånd i hånd er noe vi har gjort i 30+ år, og det er noe som betyr mye for meg.

Anonymkode: 4ab0f...990

Det tror ikke jeg er tilfelle. Det er jo ikke slik at alle som ønsker å sove på separate rom har funnet hverandre.  Det er det begge ønsker det det blir slik. Det er nok en del som ønsker å sove på separate rom som ikke gjør det på grunn av at partneren ikke ønsker det.  
Og så er det selvsagt praktisk umulig for en del. Mange har ikke et ekstra soverom.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan da?

Man sover jo bare når man sover.

Sex og nærhet har man jo ikke når man sover

Anonymkode: e5f67...40d

Vi ligger ofte og stryker og småsnakker litt, til vi døser av. (Har aldri hatt skjerm på soverommet) 

Innimellom våkner vi samtidig om natten. Eller en av oss våkner. Vi finner begge en stor ro i at den andre er der. 

Helgemorgenene er spesielle. Da går man jo fra søvn til døsing etterhvert, og da søker vi sammen. Stryker litt, sovner inntil, dels oppå. Og går gradvis over til å være helt våkne. 

Men selv i hverdagen søker vi ofte mot den andre i det klokka ringer. Bare for å holde og stryke i 1-2 minutter før man må opp.

(20 år sammen). 

Anonymkode: 36c7d...451

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har vært sammen i 17 år og har hatt separate soverom i ca 5 år. Har et godt forhold, og vi sover sammen når vi er på ferier/turer, men jeg må innrømme at jeg elsker å sove alene. Mannen min sover dårlig pga smerter og er dermed urolig på natten, han ligger også å rister på bena, og da våkner jeg. Han igjen er livredd for å vekke meg, så det fører til at begge sover dårlig. Kjenner noen par som ikke deler soverom, men de fleste snakker ikke høyt om det (ikke vi heller, av en eller annen grunn), kanskje fordi de som sover sammen mener at de har det så mye bedre enn oss..? 😅

Anonymkode: 863d0...181

Det handler om dårlig seng.

Vi begynte å merke det samme ca 15 år inn i forholdet. Jeg begynte å sove lettere, og han sover urolig. Men la så ganske mye i ny seng, og nå er det ingen bevegelser som forplanter seg gjennom madrassen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvorfor dele rom om de har forskjellig søvnmønster, en legger seg tidlig og er tidlig oppe. Den andre legger seg senere og trenger ikke stå grytidlig opp. Den ene vil ha vinduet vidt åpent vinterstid, den andre vil ha varmeovnen på maks. En vil ha lys på for å lese eller se det tv og den andre vil ha det mørkt og stille. Osv osv. Det har blitt veldig vanlig å innse dette og gjøre det beste ut av natten ved at par har hvert sitt soverom. Men noen vil ikke snakke om det eller innrømme det.

Hvorfor er ikke en så naturlig måte å ordne seg på nesten tabu? Par er ikke mindre glad i hverandre om de får bedre søvn 😂

Anonymkode: ebfdd...694

Selv tok vi hvert vårt soverom for mange år siden. Forholdet vårt har aldri vært så bra som etter det. 

Ganske utrolig hvor stor forskjell det er på å være uthvilt sammenlignet med å være alvorlig søvndeprivert.

Anonymkode: fc8da...681

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Enig. Eget soverom er fantastisk, og det kan også gjøre underverker for sexlivet.

Anonymkode: 67068...e1a

Vi har aldri hatt så ofte sex som etter vi begynte å sove på hvert vårt rom😊

Anonymkode: fc8da...681

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Øh, jo. De fleste sover sammen, tilpasser seg hverandre. Kanskje du burde bytte mann til en du ikke er lei av. Kollegaen du flørter med f.eks. 

Anonymkode: 18909...2f9

Øh, det handler jo ikke kun om det…. Vi sover en del separat, men det er ikke fordi vi er lei av hverandre, men fordi vi trenger søvn! Jeg sliter med søvn pga overgangsalder. Mener du at mannen min skal våkne 10-15 ganger om natten fordi jeg er rastløs, slik at han ikke er uthvilt til sin jobb som kirurg??? I perioder, snorker mannen min veldig, burde jeg var elite ved siden av ham selv om det går utover min søvn, og gjør at jeg ikke fungerer i min jobb? For ikke å snakke om å kjøre halvannen time til jobb om morgenen? Hvordan tilpasser vi oss hverandre? Jo, ved å forstå at søvn er viktig og at vi kan sove alene, selv om vi er glade i hverandre. Svaret ditt vitner jo av dumhet, ubetenksomhet eller uvitenhet, så burde egentlig latt være å kommentere…. 

Anonymkode: dde14...578

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi er jo sammen fordi vi liker hverandre, og fordi vi er ganske samkjørte i dette livet. Så etter 23 år har vi det fortsatt best når vi sover sammen. 

Vi liker å sove med vinduene oppe, året rundt. VI er enige i at TV og skjerm ikke har noe på soverommet å gjøre. Vi pleier å legge oss samtidig. Den som står opp først sniker seg forsiktig ut, og det er selvfølgelig ingen slumring. Ulik preferanse når det gjelder varmer løser gjennom varme pledd, tynne laken om sommer,  klær, med mer. 

Akkurat som ellers i livet. Vi liker omtrent den samme maten, har samme preferanser for hva vi skal sen en lørdag kveld, er samstemte når ferieturen bestilles, eller når vi velger ny bil. 

Om dette skurrer for deg så er du med feil mann. 

For et idiotisk svar! Hva gjør du når mannen din snorker slik at DU ikke får søvn? Eller du får en sykdom som gjør at du må opp flere ganger om natten for å f.eks tisse eller andre ting som gjør at du romsterer og det går ut over hans søvn? At dere er like, betyr ikke at dere passer bedre sammen enn andre… Hjelpe meg, mange naive tullinger her inne - eller unge uerfarne :) Du mener virkelig at jeg har feil mann, selv om jeg elsker ham over alt på jord, fordi jeg ikke får sove når han snorker? Søvn er det viktigste for god helse! 

AnonymBruker
Skrevet
Hunmedham skrev (10 timer siden):

De fleste sover nok sammen - og liker det. Jeg kunne aldri gjort noe annet.

Det kunne du, hvis det gikk utover helsen å sove sammen ;) 

Skrevet

Samboere i 26 år, og sover sammen. Synes det er vanskelig å sovne når mannen er bortreist :( 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...