DesmondMiles Skrevet 16 timer siden #21 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvilke unger? Å, du mener barnebarna. Når de er her så tar jeg på en truse og singlet. Anonymkode: 2bbac...782 Jeg la til grunn at du også har ligget naken når du har hatt småbarn, siden du sa du var avhengig av denne kontakten.
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #22 Skrevet 16 timer siden Sover sammen i samme seng, jeg sovner med en gang, hun kan ligge våken å lese en stund men hun sliter med å sove uansett pga ms smerter Anonymkode: 84cd2...0b2 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #23 Skrevet 16 timer siden DesmondMiles skrev (40 minutter siden): Jeg la til grunn at du også har ligget naken når du har hatt småbarn, siden du sa du var avhengig av denne kontakten. Det gjorde jeg nok, husker ikke helt. Bare å ha en morgenkåpe hengende like ved sengen det. Anonymkode: 2bbac...782 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #24 Skrevet 14 timer siden DesmondMiles skrev (2 timer siden): Jeg la til grunn at du også har ligget naken når du har hatt småbarn, siden du sa du var avhengig av denne kontakten. Vi brukte bare bokser/truse de årene. Ikke at man trenger det heller, tenker jeg.. Yngre barn som kryper opp i senga har et naturlig forhold til dette. Eldre vekker deg jo gjerne fordi de er redd, eller trenger noe, så du står opp med dem. Jeg ser ikke helt hvorfor du problematiserer det? Anonymkode: 36c7d...451 1 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #25 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvorfor dele rom om de har forskjellig søvnmønster, en legger seg tidlig og er tidlig oppe. Den andre legger seg senere og trenger ikke stå grytidlig opp. Den ene vil ha vinduet vidt åpent vinterstid, den andre vil ha varmeovnen på maks. En vil ha lys på for å lese eller se det tv og den andre vil ha det mørkt og stille. Osv osv. Det har blitt veldig vanlig å innse dette og gjøre det beste ut av natten ved at par har hvert sitt soverom. Men noen vil ikke snakke om det eller innrømme det. Hvorfor er ikke en så naturlig måte å ordne seg på nesten tabu? Par er ikke mindre glad i hverandre om de får bedre søvn 😂 Anonymkode: ebfdd...694 Hvorfor sove som venner og ikke kjærester? For oss er det intimieten etter en lang dag. Legge oss sammen! Enten i armkroken snakker og koser. Eller om han leser med nattlampe og jeg sover så går det greit. Ingen av oss liker det kaldt, men på sommeren vil han ha det litt kaldere, så varmepumpen kjøler ned for jeg liker ikke dyr og vi borni 1.etg så vil ikke ha åpent vindu! Og det blir fort litt bråk utenfor. Vinn vinn for begge! Har ørepropper! Syns det høres fælt ut å sove på hver sitt rom, men det får no være opp til hvert enkelt par! Anonymkode: 9558b...9bb 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #26 Skrevet 13 timer siden Vi sover heldigvis godt sammen også etter 15 år. Søvn er viktig, men da også viktig å få kjærestetid utenom leggetid om man ikke sover sammen. Anonymkode: a456d...836
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #27 Skrevet 13 timer siden Hatet å sove med eksen, elsker å sove med kjæresten. Anonymkode: 70332...b87
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #28 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Vi brukte bare bokser/truse de årene. Ikke at man trenger det heller, tenker jeg.. Yngre barn som kryper opp i senga har et naturlig forhold til dette. Eldre vekker deg jo gjerne fordi de er redd, eller trenger noe, så du står opp med dem. Jeg ser ikke helt hvorfor du problematiserer det? Anonymkode: 36c7d...451 Noen pirker på alt - lite å ta seg til tydeligvis Anonymkode: 233e1...3b6 1 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #29 Skrevet 13 timer siden Eksen eller jeg lå på gjesterommet når det var dårlig stemning, ellers delte vi seng. Men rett før vi ble skilt, så lå han på gjesterommet i ca 1 år før jeg flyttet ut og han fikk soverommet tilbake. Men som moren min sa: større seng større avstand. Og det stemte. Vi gikk fra 150 seng til 200 seng og kort tid etter begynte forholdet å skrante. Selvfølgelig flere grunner, men dette ble veldig symbolsk for hvilken retning forholdet gikk = rett i dass. Anonymkode: 233e1...3b6
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #30 Skrevet 13 timer siden Har aldri forstått dette med å sove sammen. I 10 har vi sovet separat og tilogmed når vi reiser på ferie pleier vi å enten ha to senger eller helst to rom. God søvn er kjempeviktig. Og hvis man sover dårlig blir man irritert og syk hvilket ødelegger forholdet. Mange er stolt av å tilpasse seg men hvorfor forklarer de ikke. De som sover godt, lever lenger. Jeg ville aldri kunnet å være sammen med en mann som hadde insistert på et felles soverom. Anonymkode: 9e1df...eda 4
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #31 Skrevet 13 timer siden jeg og mannen min vi er vant med forskjellig søvnmønster og da blir jo det veldig unaturlig og sove vær for oss etter 20år jeg tenker at dem som begynner og sove vær for seg sklir mer og mer fra hverandre Anonymkode: fd250...262 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #32 Skrevet 13 timer siden Vi har vært sammen i 17 år og har hatt separate soverom i ca 5 år. Har et godt forhold, og vi sover sammen når vi er på ferier/turer, men jeg må innrømme at jeg elsker å sove alene. Mannen min sover dårlig pga smerter og er dermed urolig på natten, han ligger også å rister på bena, og da våkner jeg. Han igjen er livredd for å vekke meg, så det fører til at begge sover dårlig. Kjenner noen par som ikke deler soverom, men de fleste snakker ikke høyt om det (ikke vi heller, av en eller annen grunn), kanskje fordi de som sover sammen mener at de har det så mye bedre enn oss..? 😅 Anonymkode: 863d0...181 3
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #33 Skrevet 13 timer siden Vi sov sammen de første 20 årene før jeg ble veldig syk med mye greier særlig på natt. Dvs: det begynte med barn som hadde mye sovetull i endel år, så der delte vi på p sove hos barnet. Og så ble jeg syk og trengte eget soverom. Men om jeg blir frisk deler vi neppe igjen, fordi: søvnen var alltid dårligere de 20 årene vi sov sammen. Begge sover lett og våkner av alt. Anonymkode: e5f67...40d
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #34 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): jeg og mannen min vi er vant med forskjellig søvnmønster og da blir jo det veldig unaturlig og sove vær for oss etter 20år jeg tenker at dem som begynner og sove vær for seg sklir mer og mer fra hverandre Anonymkode: fd250...262 Hvordan da? Man sover jo bare når man sover. Sex og nærhet har man jo ikke når man sover. Anonymkode: e5f67...40d 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #35 Skrevet 11 timer siden Lag en poll hvis du faktisk lurer på hvor mange. Vi har delt seng i over 20 år. Helt unntaksvis har den ene sovet på gjesterommet, og da ved smittsom sykdom (Korona, omgangssyke) Anonymkode: 7eeae...f1c
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #36 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan da? Man sover jo bare når man sover. Sex og nærhet har man jo ikke når man sover. Anonymkode: e5f67...40d Mye lettere å ha uplanlagt samleie når man legger seg sammen. Og nærhet i form av å sovne i skje, pjuske på hverandre før man sovner. Anonymkode: a456d...836 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #37 Skrevet 11 timer siden Vi deler seng, selv om vi har veldig forskjellige søvnmønster. Partneren min sovner med en gang hodet treffer puta, jeg har insomnia og ligger og leser i 2-3 timer. Hen har (hjemme)kontorjobb og står opp tidlig, jeg sover lenger utover dagen pga nevnte insomnia og ME (er ufør). Vi er heldigvis samstemte på lys og temperatur da. Men hvis det hadde vært det beste for oss å ha forskjellige rom, hadde vi gjort det også. Vi har ikke sex ved leggetid uansett, så det har ikke noe å si. God søvn er viktig for oss begge for å fungere, og hvis den beste måten hadde vært forskjellige rom hadde vi gjort det. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Eksen eller jeg lå på gjesterommet når det var dårlig stemning, ellers delte vi seng. Men rett før vi ble skilt, så lå han på gjesterommet i ca 1 år før jeg flyttet ut og han fikk soverommet tilbake. Men som moren min sa: større seng større avstand. Og det stemte. Vi gikk fra 150 seng til 200 seng og kort tid etter begynte forholdet å skrante. Selvfølgelig flere grunner, men dette ble veldig symbolsk for hvilken retning forholdet gikk = rett i dass. Anonymkode: 233e1...3b6 Vi har hatt stor seng alltid, fordi jeg tar stor plass når jeg sover XD Er nå sammen på 20 året likevel. Anonymkode: 2a1b0...600
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #38 Skrevet 11 timer siden Har ikke sovet sammen med mannen på noen år nå (pga. små barn) Kommer til å sove sammen igjen så snart det blir bare oss to i senga, men vi har utviklet veldig forskjellige sovemønstre (jeg legger meg og står opp tidlig, han sent. Han slumrer vekkeklokka hundre ganger, jeg står gjerne opp før den ringer for å unngå å vekke noen. Jeg liker å se på TV i senga. Han vil ha det mørkt og stille) Anonymkode: 2b1bf...9f2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #39 Skrevet 11 timer siden Vi har delt seng nå i 37 år. Vi sover nakne, bort sett fra når barnebarna ligger over, da har vi på truse/boxer. Det gjør vi fordi barnebarna ikke er vant til nakenhet. Foreldrene deres sover i pysj. Men vi sov nakne da våre egne barn var små. Jeg kan ikke huske at det var noe problem. Vi bruker morgenkåpe når vi forlater soverommet. Anonymkode: b293c...318 1 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #40 Skrevet 11 timer siden Vært sammen i 10 år, sover ikke sammen. Synes det funker kjempebra. Anonymkode: c8872...7f5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå