AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Skrevet 7 timer siden Hvorfor dele rom om de har forskjellig søvnmønster, en legger seg tidlig og er tidlig oppe. Den andre legger seg senere og trenger ikke stå grytidlig opp. Den ene vil ha vinduet vidt åpent vinterstid, den andre vil ha varmeovnen på maks. En vil ha lys på for å lese eller se det tv og den andre vil ha det mørkt og stille. Osv osv. Det har blitt veldig vanlig å innse dette og gjøre det beste ut av natten ved at par har hvert sitt soverom. Men noen vil ikke snakke om det eller innrømme det. Hvorfor er ikke en så naturlig måte å ordne seg på nesten tabu? Par er ikke mindre glad i hverandre om de får bedre søvn 😂 Anonymkode: ebfdd...694 3
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden Øh, jo. De fleste sover sammen, tilpasser seg hverandre. Kanskje du burde bytte mann til en du ikke er lei av. Kollegaen du flørter med f.eks. Anonymkode: 18909...2f9 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden Vi er jo sammen fordi vi liker hverandre, og fordi vi er ganske samkjørte i dette livet. Så etter 23 år har vi det fortsatt best når vi sover sammen. Vi liker å sove med vinduene oppe, året rundt. VI er enige i at TV og skjerm ikke har noe på soverommet å gjøre. Vi pleier å legge oss samtidig. Den som står opp først sniker seg forsiktig ut, og det er selvfølgelig ingen slumring. Ulik preferanse når det gjelder varmer løser gjennom varme pledd, tynne laken om sommer, klær, med mer. Akkurat som ellers i livet. Vi liker omtrent den samme maten, har samme preferanser for hva vi skal sen en lørdag kveld, er samstemte når ferieturen bestilles, eller når vi velger ny bil. Om dette skurrer for deg så er du med feil mann. Anonymkode: 36c7d...451 3
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden Vi har sovet sammen i 30 år. Ikke samme søvnmønster, men vekker ikke hverandre når vi legger oss/står opp. Begge vil ha det kaldt på soverommet. Sov heller aldri på hvert vårt rom da vi hadde småbarn. Har 5 soverom og ingen hjemmeboende barn, så kunne ha delt oss opp hvis vi hadde villet. Anonymkode: d3e8c...25c 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden Eget soverom er himmelsk! Topp søvnkvalitet gir helsegevinst. Jeg har ikke sett kvalifisert statistikk som kan besvare spørsmålet i HI. Anonymkode: b1689...c5a 1 1
Hunmedham Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden De fleste sover nok sammen - og liker det. Jeg kunne aldri gjort noe annet. 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden Enig. Eget soverom er fantastisk, og det kan også gjøre underverker for sexlivet. Jeg får i hvert fall mer lyst på en fyr som ikke ligger oppå meg og snorker og promper. Og så er det deilig å slippe kranglene om soveromstemperatur og leselyst, de er ikke romantiske. Anonymkode: 67068...e1a 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor er ikke en så naturlig måte å ordne seg på nesten tabu? Par er ikke mindre glad i hverandre om de får bedre søvn 😂 Anonymkode: ebfdd...694 Er det tabu å sove hver for seg? Det har jeg aldri skjønt. Jeg har alltid trodd at folk innretter seg slik det er best for dem, uavhengig av hva andre tror og mener. Vi sover på samme rom. Jeg sover dårlig i perioder, men det har ingenting med ham i gjøre. jeg sover ikke bedre når han er borte, så hvorfor ha hvert vårt rom? Det å sovne hånd i hånd er noe vi har gjort i 30+ år, og det er noe som betyr mye for meg. Anonymkode: 4ab0f...990 1 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden Etter 20 år begynte mannen å snorke så taket løfter seg, da var det ikke annet å gjøre enn hvert sitt rom. Skulle helst sovet sammen. For forholdet har det dog ingenting å si, vi koser masse de andre timene i døgnet. Anonymkode: 10ba0...553
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden En bekjent og hennes mann har hvert sitt soverom, fordi han snorker og hun sover veldig lett. Hun fikk ret og slett ikke sove, og de har prøvd alt av tips og triks utenom operasjon for han. Det blir hvertfall ikke et bra forhold om den ene parten aldri får sove 😅 jeg og min mann har heldigvis ikke det problemet, men vi legger oss ikke alltid samtidig. Ofte liker han å sitte litt oppe, og jeg liker å legge meg tidlig. Jeg hater å gå rundt å være trøtt, han liker det heller ikke, men tydeligvis ikke nok til å ikke legge seg før 😅jaja, han om det. Vi har det fint 😊 Anonymkode: 414a0...37c
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden Jeg vet ikke om jeg noen sinne kan dele soverom med et menneske igjen. Uansett hvor forelsket jeg blir. Skilt. Delte soverom hele ekteskapet. Anonymkode: 9d4c5...ad2
Littelulla Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden Det er så mange som tror de er mer glad i partneren sin fordi de deler seng. Vel, hva med alle oss som har gode, nære, intime ekteskap til tross for (eller takket være) ikke å dele soverom? Vi må da ha desto mer solide forhold skulle vi fulgt deres logikk. Her har vi så store ulikheter med preferanser på lyd, temperstur, risting på fot i senga før man sovner så den andre blir gal, osv. Jeg og mannen min har et godt ekteskap nettopp fordi vi ikke deler soverom.
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden Deler rom og seng med kona. Har gjort det i snart 30 år. Synes det er fint og vil fortsette med det. Fint å kunne sovne sammen, gjerne hud mot hud under fellesdyne, og våkne sammen. Eller våkne midt på natta og se at min kjære ligger ved min side. Mange morgener tar vi oss også tid til noen minutter, eller en halvtime, tett inntil hverandre før vi står opp. Da ligger vi gjerne i skje, nakne, og bare kjenner hverandres pust, hjerteslag og varme, myke hud og vet at vi hører sammen. Like fint hver gang, og en god start på dagen. Anonymkode: 85300...271 1 1
AnonymBruker Skrevet 56 minutter siden #14 Skrevet 56 minutter siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Deler rom og seng med kona. Har gjort det i snart 30 år. Synes det er fint og vil fortsette med det. Fint å kunne sovne sammen, gjerne hud mot hud under fellesdyne, og våkne sammen. Eller våkne midt på natta og se at min kjære ligger ved min side. Mange morgener tar vi oss også tid til noen minutter, eller en halvtime, tett inntil hverandre før vi står opp. Da ligger vi gjerne i skje, nakne, og bare kjenner hverandres pust, hjerteslag og varme, myke hud og vet at vi hører sammen. Like fint hver gang, og en god start på dagen. Anonymkode: 85300...271 Det er faktisk noe av det fineste jeg vet. Jeg sliter til tider med stress og oppvåkning Det å kunne krype inntil, eller bare legge en hand på han, roer meg veldig ned, og gjør at jeg sovner raskt igjen. Det at han i det hele tatt er der - det gir meg en ro og trygghet. Anonymkode: 36c7d...451 1 1
AnonymBruker Skrevet 44 minutter siden #15 Skrevet 44 minutter siden Jeg hadde rett og slett aldri sovet igjen om jeg måtte sove...alene. jeg er frysete. Han varmer meg. Hvis jeg leser, leser han også. Når vi hadde nyfødte så pleide han å være våken han også (det var heftig når han måtte på jobb etterpå). Han venter alltid på meg og sover ikke uten meg. Vi har sovet sammen i 14år nå. Hadde en periode med snorking, men han har gått ned i vekt og det hjalp. Anonymkode: 41536...0d9 1
AnonymBruker Skrevet 30 minutter siden #16 Skrevet 30 minutter siden Har vært sammen i 25.år, og sover best sammen. Han snorker, jeg bruker ørepropper, så da er det ikke noe som plager meg. Jeg liker å lese på sengen før jeg legger meg, mens han sovner med en gang (har ikke på flombelysning). Syns det er så godt å legge oss sammen, ikke minst våkne sammen. Elsker å krype opp på armen hans om morningen. Vi elsker nærhet til hverandre begge to. Om han snorker eller promper når han sover, spiller absolutt ikke inn på sekslysten allikevel, men jeg er ikke så «fin» på det. Vi har jo sett hverandre på det værste og det beste uansett, så en fjert gjør ikke noe fra eller til. Jeg dømmer fortsatt ikke de som ikke deler soverom da. Jeg bare forstår greia.. men det går jo ikke utover meg på noen måter, så da får folk gjøre som de vil. Anonymkode: 5a26f...966
AnonymBruker Skrevet 1 minutt siden #17 Skrevet 1 minutt siden Jeg er helt avhengig av naken nærkontakt både morgen og kveld med mannen jeg har vært gift med i 30 år. Han varmer meg, han hvisker gode ord før jeg sovner og når jeg våkner. Kunne ikke tenke meg å sove på eget rom. Anonymkode: 2bbac...782
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå