Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har de siste par årene hatt mange annonser ute på finn, har hatt en skikkelig rydderunde. En ting jeg har merket er de som stiller mange spm. Det ender nesten aldri med salg. Har derfor slutta å svare folk som stiller spm. bare bortkastet. Samme med de som vil komme å prøve, har slutta å tillate det også. Noen har også avtalt å hente en vare så kommer de på prøving istedenfor, noe jeg syns er frekt!
Begrensa hvor mye tid jeg gidder å bruke på slitsomme mennesker for en hundrelapp eller to, eller ingen salg som pleier å være med dette klientellet. 
Selv stiller jeg sjeldent spm. som kjøper, og dersom varen ikke passer så selger jeg den videre. 

Flere som ikke gidder å svare på spm?

Anonymkode: 360a3...597

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig vedrørende spørsmål. Når det gjelder prøving er det forskjell på hva som selges. Er det en genser i M til 250,- er det ikke noe poeng. Er det et plagg til flere tusen sier det seg selv at folk er interessert i å prøve.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Både folk som kjøper og selger på finn er sære. Er en egen hobby å holde på med det.

Mitt tips er å kaste, så slipper du styret.

Anonymkode: 73beb...3c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gitt bort mye pga slik erfaring selv.  Angrer jo litt på ting jeg kunne tjent litt på. Eier ikke tålmodighet 🫣

Anonymkode: f2e78...a15

AnonymBruker
Skrevet

Dette med spørsmål har tydeligvis blitt en greie på finn. Senest denne uka hadde jeg ei som spurte og gravde om noe jeg solgte, jeg svarte utfyllende med én gang - så ble det bare tyst fra den kanten. Jo mer folk splr og graver, jo mindre sannsynlig er det at de ender opp med å kjøpe noe.

Er i grunnen fornøyd med Fiks ferdig, det har alltid funket helt plettfritt. Ikke noe frem eller tilbake, bare pakke, sendecog pengene på konto noen dager senere.

Anonymkode: 996fc...683

• Liker 3
Skrevet

Av og til lurer jeg på om enkelte bruker Finn.no fordi de er ensomme…?

Kan selge en bok til 20,- og få spørsmål om å sende enda flere bilder (tre bilder holdt ikke) + 5 spørsmål til.

Sendte bilder, svarte på alle spørsmål. Hørte ingenting igjen fra vedkommende.

Ga bort et vinglass i en spesiell serie som jeg ikke samler på. 

Fikk 3 A4-sider lange «brev» på Finn i ettertid. 

Opplever fra tid til annen at folk tar kontakt for å krangle - bare for å krangle? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar bilder av varene jeg har ute fra absolutt alle kanter. Beskriver varen og stand, skriver inn størrelse og mål. Er ærlig om det er noe i veien, og er ærlig om den er velbrukt, og føler selv, i forhold til mange andre, att alt jeg skriver om varen er veldokumentert.  

Likavell spør og maser folk, får inntrykket av att de ser ett bilde, glemmer resten, og leser ikke annonsen overhodet. Da blir jeg faktisk irritert. 

Att de som har ett kornete bilde liggende ute, men null beskrivelse av varen får spørsmål vedrørende den, kan jeg derimot forstå, jeg har selv prøvd å kjøpe av slike, men det er håpløst. 

Anonymkode: 37abb...25b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (6 minutter siden):

Av og til lurer jeg på om enkelte bruker Finn.no fordi de er ensomme…?

Kan selge en bok til 20,- og få spørsmål om å sende enda flere bilder (tre bilder holdt ikke) + 5 spørsmål til.

Sendte bilder, svarte på alle spørsmål. Hørte ingenting igjen fra vedkommende.

Ga bort et vinglass i en spesiell serie som jeg ikke samler på. 

Fikk 3 A4-sider lange «brev» på Finn i ettertid. 

Opplever fra tid til annen at folk tar kontakt for å krangle - bare for å krangle? 

Jeg solgte en julekrybbe i forgårs. Ble like etterpå kontaktet av en annen på finn som så at jeg hadde solgt den julekrybben, og han lurte på om jeg hadde solgt "ekte vare" eller "kinakopi". Fikk en lang utgreing om at akkurat det merket ble utsatt for kinakopiering, og at jeg mest sannsynlig hadde videresolgt en kinekopi - fy fy! - med mindre denne julekrybben hadde dette og dette kvalitetsstemplet på seg og blablablah. Jeg ble helt matt av denne utgreingen, forklarte vedkommende at julekrybben var kjøpt på en velkjent interiørbutikk i byen min, og nå var den uansett solgt videre for en billig penge, så hva var poenget? Fyren fortsatte å sende screenshots og "bevis" på at "kinakopier" fantes på det norske markedet. Jeez. Om han driver på slik til alle som selger ting fra samme merke på finn (eller i interiørbutikker), så har han virkelig en fulltidsjobb!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Dette med spørsmål har tydeligvis blitt en greie på finn. Senest denne uka hadde jeg ei som spurte og gravde om noe jeg solgte, jeg svarte utfyllende med én gang - så ble det bare tyst fra den kanten. Jo mer folk splr og graver, jo mindre sannsynlig er det at de ender opp med å kjøpe noe.

Er i grunnen fornøyd med Fiks ferdig, det har alltid funket helt plettfritt. Ikke noe frem eller tilbake, bare pakke, sendecog pengene på konto noen dager senere.

Jeg også har gode erfaringer med fiks ferdig. Stort sett det eneste jeg responderer på. Aldri opplevd klager heller fra de som bare kjøper.  
ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg også har gode erfaringer med fiks ferdig. Stort sett det eneste jeg responderer på. Aldri opplevd klager heller fra de som bare kjøper.  
ts

Ingen klager her heller, får full score hver gang på Fiks ferdig. Og jeg selger ganske mye for tiden, siden jeg skal nedgradere fra enebolig til leilighet😅 Sender avgårde ca tre Fiks ferdig-pakker i uka.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes stort sett det går greit med spørsmål, har aldri fått noen som har hatt unormalt mange. Plager meg ikke om jeg må skrive noen meldinger frem og tilbake med potensielle kjøpere, selv om det helt klart er enklere der det ikke er nødvendig :) 

Anonymkode: df916...306

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blar stort sett forbi annonser med for lite informasjon. Eks et bilde. Hvis det ikke står mål på bildet , helst med og uten ramme, da blar jeg videre.

Ved et nylig tilfelle kom jeg over et fint skjerf, men det stod ikke hvor bredt eller langt skjerfet var. Jeg sendte en melding og spurte. Det var visst komplett umulig å komme med målene. Fikk svar som: det er vanlig bredde på skjerfet, det går sikkert to ganger rundt halsen, passer til den blå vinterjakken min...

Anonymkode: 1e583...c5a

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs hva slags spørsmål det er. Om de ønsker at jeg skal ta mål av et plagg så svarer jeg på det eller spørsmål om passform osv, men masse spørsmål om ting som står i annonsen eller annet fjas gidder jeg ikke. Jeg har fått salg når jeg får spørsmål om å ta mål eller bilde med plagget på for eksempel. 

Etter at fiks ferdig kom så er det mindre av den type ting og det er mye enklere å selge ting. 

Anonymkode: 5f863...b3b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at man ikke kan forvente å selge ting uten at det kan følge med litt jobb. så jeg svarer alltid.

Men om folk skulle begynne å mase om usaklige ting eller være frekke, pleier jeg bare å avslutte samtalen.

Anonymkode: f21a8...147

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spør når annonsen er mangelfull i forhold til info.

Før jeg kjøper ønsker jeg å vite om ev. skader/slitasje, størrelse/mål, alder, bevis på ekthet hvis det er en design vare. Dette er ting som i utgangspunktet er raskt å ta med når man lager en annonse, men som 9 av 10 dropper.

Hvis du hele tiden får spørsmål bør du ta en ny titt på annosene din.

Anonymkode: 12f31...e64

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror det handler litt om hva man selger. Det er nok mange som sitter og kjeder seg og scroller på f. eks. klær og billig interiør, og sender spørsmål uten at de egentlig er veldig interessert. Jeg har solgt mye sport/turutstyr til voksne, noe biltilbehør og elektronikk. Disse kjøperne vet hva de er ute etter og man slipper henvendelser fra useriøse folk.

Anonymkode: fe9cc...011

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...