AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:52 #1 Skrevet fredag kl. 16:52 Med tanke på bivirkninger etc. Jeg er fristet til å velge p-stav på grunn av alt styret med innsettelse osv. Opplevde hårtap, konstant dårlig humør og knusktørr kjede, er redd for å legge på meg også. Anonymkode: 41192...b58
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:56 #2 Skrevet fredag kl. 16:56 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Med tanke på bivirkninger etc. Jeg er fristet til å velge p-stav på grunn av alt styret med innsettelse osv. Opplevde hårtap, konstant dårlig humør og knusktørr kjede, er redd for å legge på meg også. Anonymkode: 41192...b58 Glemte å nevne at jeg hadde Kyleena hormonspiral. Anonymkode: 41192...b58
Mei88 Skrevet fredag kl. 16:59 #3 Skrevet fredag kl. 16:59 Så forskjellig som folk reagerer på de forskjellige tinga er det ikke godt å si hvilke som vil fungere best for deg
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:06 #4 Skrevet fredag kl. 17:06 Det sies jo at spiral virker lokalt, mens andre typer hormonell prevensjon ikke gjør det. Mindre bivirkninger med hormonspiral. Jeg har hatt spiral i 20 år, og har hatt mindre bivirkninger, enn da jeg brukte p-piller. Har Mirena spiral Anonymkode: 241ad...abe
veronica<3 Skrevet fredag kl. 18:03 #5 Skrevet fredag kl. 18:03 Tråden er ryddet for avsporing. veronica<3, mod.
AnonymBruker Skrevet i går, 00:28 #6 Skrevet i går, 00:28 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Med tanke på bivirkninger etc. Jeg er fristet til å velge p-stav på grunn av alt styret med innsettelse osv. Opplevde hårtap, konstant dårlig humør og knusktørr kjede, er redd for å legge på meg også. Anonymkode: 41192...b58 En venninne mistet sexlysten et år pga p-staven. Jeg hadde gått for hormonfritt eller kondom. om dere er ferdige med barn, sterilisering (han selvsagt, du har gått flere år med hormoner for begges skyld. ) Anonymkode: 03b9e...8de
AnonymBruker Skrevet i går, 00:36 #7 Skrevet i går, 00:36 Jeg har hatt det tipp topp på Mirena. Null mens, stabilt humør, stor sexlyst og et stabilt liv. Anonymkode: 84420...8fd
AnonymBruker Skrevet i går, 00:43 #8 Skrevet i går, 00:43 Av de har jeg bare prøvd p-stav. Jeg fikk veldig mange bivirkninger og har ikke anbefalt det til andre når det har vært tema. Men vi reagerer alle forskjellig på de ulike alternativene som å få. Jeg måtte fjerne min p-stav til slutt. Anonymkode: ed7b6...f48
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #9 Skrevet 17 timer siden Jeg ble "helt tullete" med p-stav. Kunne ligge i senga og gråte etter jobb, helt uten grunn, flere ganger i uka. Tok noen måneder før jeg skjønte sammenhengen med p-staven. Byttet til Mirena og har hatt lite bivirkninger. Småblødninger i perioder, men det har jeg hatt på så og si all slags hormonprevensjon. Anonymkode: 1e45a...666
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #10 Skrevet 16 timer siden jeg hadde hormon stav og ingen bivirkning Anonymkode: 92b4d...46d
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Skrevet 7 timer siden Hadde det helt supert på p-stav. Null bivirkninger og ingen blødning. Men pga at jeg har pcos så er det ikke anbefalt å ha p-stav etter fylte 35 år. Dette pga at det er større risiko for blodpropp iom at hormonene fra p-stav går i hele kroppen, mens spiralen bare virker nedentil. Så byttet jeg til mirena og jeg fikk ganske mye bivirkninger i starten, men så gikk de seg til og nå er alt helt supert med den også, ingen blødning på den heller. Som en kvinne som har prøvd begge deler så vil jeg anbefale mirena spiral. Bare det at den kan sitte i 8 år gjør at det er verdt det. Det er ikke akkurat godt å få satt alle de bedøvelsessprøytene man må ha for å sette inn p- staven. Ennå være er det når den skal ut for da kan den ha grodd litt fast også må de pirke inni der. Den kan også bare sitte i 3 år og de årene går fort. Da tar jeg heller det lille styret med å få satt inn en spiral. Det gjør litt vondt der og da og kanskje litt etterpå, men det er veldig fort gjort. Anonymkode: 04dca...4f5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå