Gå til innhold

Hvordan håndtere å bli "ghostet", når man må se den andre igjen?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har ikke kontaktdetaljene hans. Da jeg spurte og vi avtalte, hadde jeg ikke min mobil der, så han tok mitt nummer og vi laget en helt konkret avtale med dag, tidspunkt og sted.

Har sett han siden, og han stirrer på meg, men kommer ikke bort og forklarer. Det kunne han gjort, men gjør ikke det. Har ikke oppført meg noe sint eller demonstrativt i ansiktsuttrykk eller kroppsspråk. 

Jeg lurer ikke på hvorfor han ikke kom.

Jeg lurer bare på hvordan det er lurt å forholde seg til han nå.

Anonymkode: 1aee1...a36

Men det kan vel ikke være så vanskelig å få tak i mobilnummeret hans? Du kunne jo sendt en melding da du kom hjem og spurt hva som skjedde.

Hva du skal gjøre nå? Nei, det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å late som ingenting, være kjølig høflig hvis du MÅ forholde deg til ham.

Endret av Seff
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.11.2025 den 14.46):

Jeg ba en jeg liker på date, men opplevde at vedkommende "ghostet" avtalen.

Tok ikke kontakt på noen måte, da jeg tenker at det å ghoste noen er en VELDIG tydelig beskjed. Følte meg SÅ DUM som sto der og ventet...:(

Problemet er bare at vi er en del av samme miljø, og ser hverandre derfor regelmessig. 

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal oppføre meg, da vi hadde en flørt på gang over tid, og jeg inviterte på en date, noe vedkommende takket ja til. Så ble jeg ghostet...men opplever fortsatt at hen stirrer på meg.

Hen har ikke forsøkt å komme bort til meg eller forklare meg noe, bare stirrer på avstand. 

Har opplevd hen som veldig, veldig nervøs og uerfaren, og at det har kostet mye å være i nærheten av meg og å vise interesse. 

Jeg synes det er vanskelig å vite hvordan jeg skal oppføre meg nå. 

Noen kloke ord?

Som noen sier hold avstand, vær helt grunnleggende bare høflig og ikke noe annet, vis null interesse og bare snakk i fraser om vedkommende tar kontakt.  Så om du kan skygge unna vedkommende, minst mulig kontakt alltid. Folk som driver med dette er aldri noe å satse på i et forhold, ha dette som det største fokuset slik at du aldri lar deg lure en gang til.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.11.2025 den 16.12):

Avtalen var helt tydelig og konkret, som i "ses der og der kl.12".

Så jeg sto og ventet, før jeg skjønte at ingen ville komme.

Jeg har ikke kontaktdetaljene hans, men han hadde mine.

Men du sier jo at du møter han hele tiden? Da har du hele tiden anledning til å spørre hva som skjedde. 

Og er det ingen grupper på facebook, instagram, strava, snapchat, spond eller noe tilknyttet denne hobbyen hvor dere begge er med? Siden du ikke får tak i kontaktdetaljer? 

Det kan være så enkelt som at en av dere har missforstått avtalen, og han ser på deg fordi han lurer på hvorfor du ghostet han..... 

Anonymkode: 9c8ae...daa

• Liker 4
Skrevet

Hvis jeg har avtalt å møte noen og de ikke dukker opp, vil min første reaksjon være å ta kontakt (det skal godt gjøres i disse dager å ikke finne noen måter å kontakte et menneske når man har navn og kjennskap og sannsynligvis felles kjente) og spørre hva som hadde skjedd, med den antagelse at noe uforutsett hadde dukket opp eller det hadde skjedd en misforståelse. Å umiddelbart konkludere med at han ghostet deg og aldri snakke til ham igjen selv om deres veier krysses jevnlig, er jo ganske sær oppførsel av deg også. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Men du sier jo at du møter han hele tiden? Da har du hele tiden anledning til å spørre hva som skjedde. 

Og er det ingen grupper på facebook, instagram, strava, snapchat, spond eller noe tilknyttet denne hobbyen hvor dere begge er med? Siden du ikke får tak i kontaktdetaljer? 

Det kan være så enkelt som at en av dere har missforstått avtalen, og han ser på deg fordi han lurer på hvorfor du ghostet han..... 

Anonymkode: 9c8ae...daa

Ser han 1-2 ganger i uken.

Jeg kan helt sikkert få tak i kontaktdetaljer, men det er ikke spørsmålet.

Jeg har skrevet det før, men jeg lurer IKKE på hva som skjedde...

Du har helt rett i at det kan være en misforståelse, men tviler siden avtalen var helt konkret.

Skrevet
Daria skrev (27 minutter siden):

Hvis jeg har avtalt å møte noen og de ikke dukker opp, vil min første reaksjon være å ta kontakt (det skal godt gjøres i disse dager å ikke finne noen måter å kontakte et menneske når man har navn og kjennskap og sannsynligvis felles kjente) og spørre hva som hadde skjedd, med den antagelse at noe uforutsett hadde dukket opp eller det hadde skjedd en misforståelse. Å umiddelbart konkludere med at han ghostet deg og aldri snakke til ham igjen selv om deres veier krysses jevnlig, er jo ganske sær oppførsel av deg også. 

Du har et poeng.

Men når avtalen er helt konkret, så er det litt vanskelig å tenke noe annet.

Han har ikke forsøkt å snakke med meg eller kontaktet meg, bare glor på avstand.

Skrevet

Jeg ba en jeg liker på date, men opplevde at vedkommende "ghostet" avtalen.

Tok ikke kontakt på noen måte, da jeg tenker at det å ghoste noen er en VELDIG tydelig beskjed. Følte meg SÅ DUM som sto der og ventet...:(

Problemet er bare at vi er en del av samme miljø, og ser hverandre derfor regelmessig. 

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal oppføre meg, da vi hadde en flørt på gang over tid, og jeg inviterte på en date, noe vedkommende takket ja til. Så ble jeg ghostet...men opplever fortsatt at hen stirrer på meg.

Hen har ikke forsøkt å komme bort til meg eller forklare meg noe, bare stirrer på avstand. 

Har opplevd hen som veldig, veldig nervøs og uerfaren, og at det har kostet mye å være i nærheten av meg og å vise interesse. 

Jeg synes det er vanskelig å vite hvordan jeg skal oppføre meg nå. 

Noen kloke ord?

Jeg skjønner ikke hvorfor DU føler deg dum- personen takket jo ja? Hvorfor i alle dager skal du da føle deg dum fordi en annen person enten er for feige eller nervøs til å møte deg. Jeg fikk voldsom angst før date da jeg var yngre selv så kan forstå at noe kan backe ut. Men er dårlig gjort og merkelig å ikke si ifra!! Det er h*n som skal føle seg dum

Du skylder ikke personen noe. Men jeg hadde vært nysgjerrig nok til å gå bort å spørre om hvorfor jeg aldri hørte noe. Og så hadde jeg sagt at jeg er en person med følelser akkurat som det, og det føles skuffende og leit å stå der og vente på noen som aldri kom. 

Anonymkode: 4c610...4d6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.11.2025 den 21.34):

Ikke initier noe som helst, ikke gi oppmerksomhet, vær avmålt og kjølig. Må dere interagere, vær høflig, men kort. Det er ham dette er dritpinlig for, ikke deg. Det er han som dreit seg ut.

Anonymkode: b10c1...a75

Dette

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor DU føler deg dum- personen takket jo ja? Hvorfor i alle dager skal du da føle deg dum fordi en annen person enten er for feige eller nervøs til å møte deg. Jeg fikk voldsom angst før date da jeg var yngre selv så kan forstå at noe kan backe ut. Men er dårlig gjort og merkelig å ikke si ifra!! Det er h*n som skal føle seg dum

Du skylder ikke personen noe. Men jeg hadde vært nysgjerrig nok til å gå bort å spørre om hvorfor jeg aldri hørte noe. Og så hadde jeg sagt at jeg er en person med følelser akkurat som det, og det føles skuffende og leit å stå der og vente på noen som aldri kom. 

Kan jeg spørre sånn ca.hvor gammel du var du var så nervøs at du backet unna en date?

Jeg oppfatter han nemlig som svært nervøs, og han har alltid vært det rundt meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan jeg spørre sånn ca.hvor gammel du var du var så nervøs at du backet unna en date?

Jeg oppfatter han nemlig som svært nervøs, og han har alltid vært det rundt meg.

En periode mellom 24år og 26år kunne jeg finne på å hoppe over pga nervøsitet. Men skrev mld til personen. Så blir annerledes. Han kan slite med sosial angst. Men du sier selv du ikke er opptatt av hvorfor, så vet ikke hvorfor du spør om dette. Det var det første jeg tenkte på, sosial angst. Eller at fyren bare er superdust. Eller en misforståelse. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En periode mellom 24år og 26år kunne jeg finne på å hoppe over pga nervøsitet. Men skrev mld til personen. Så blir annerledes. Han kan slite med sosial angst. Men du sier selv du ikke er opptatt av hvorfor, så vet ikke hvorfor du spør om dette. Det var det første jeg tenkte på, sosial angst. Eller at fyren bare er superdust. Eller en misforståelse. 

Ja, det blir annerledes. Når du sier fra så tar du jo hensyn til den andre personen. 

Jeg tror egentlig at jeg lurer på hvorfor, men at jeg er så såret over å bli ghostet at jeg prøver å lure meg selv til å tro at jeg ikke bryr meg..

Men takk for ditt perspektiv. Kanskje jeg prøver å snakke med han en dag.

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Du har et poeng.

Men når avtalen er helt konkret, så er det litt vanskelig å tenke noe annet.

Han har ikke forsøkt å snakke med meg eller kontaktet meg, bare glor på avstand.

Jeg trodde også vi hadde en konkret og avklart avtale og at det var den andre parten som uteble den gangen jeg hadde rotet med tidspunktet...

Så lenge du ikke vet hva som skjedde, går rundt og lurer og synes det er vanskelig å forholde deg til hans blikk og tilstedeværelse, gir du ham unødvendig makt og betydning, uansett hva som lå bak. Snakk til ham og få avklaring og eierskap til situasjonen, og gå videre (med eller uten ham).

• Liker 1
Skrevet

Pga. dette vil jeg tro personen sliter med dårlig selvbilde, uerfarenhet når det gjelder dating, og kanskje angst. 

Dette kan være en person som kan være en flott partner likevel, bare h*n bare tør komme over kneika.

Personen har tydeligvis gått langt (for h*n å være) for å vise at h*n liker deg, og også vist sin nervøsitet og manglende erfaring. Det er egentlig ganske modig gjort av vedkommende - selv om den kanskje fikk angst før møtet.

Jeg ville snakket med h*m, for å finne ut. Du har uansett ikke noe å tape nå, men dette var jo en som du likte i utgangpunktet, så det kan også være dette er en person som bare trenger mer forståelse akkurat i begynnelsen.

Normalt ville jeg sagt "hold deg unna!" når du er blitt ghostet. Men her virker det egentlig ikke som om det var noe personen egentlig ønsket å gjøre mot deg, og da tenker jeg det er greit å forsøke å finne ut hva som skjedde.

Anonymkode: dafde...2df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...