AnonymBruker Skrevet i går, 13:02 #1 Skrevet i går, 13:02 Hvilket kjønn er best å ha om man skal ha to kastrerte innekatter? En av hver? Anonymkode: a87f7...ccf
Elle Melle Skrevet i går, 13:12 #2 Skrevet i går, 13:12 Jeg ville valgt to søsken eller omplasserings-hjertevenner. Sånne som har funnet hverandre mens de venter på et for alltid hjem. Jeg har en opplevelse av at guttekatter er mer sosiale enn de selvstendige jentekattene jeg har kjent, men det er muligens veldig individuelt. 1
AnonymBruker Skrevet i går, 13:20 #3 Skrevet i går, 13:20 Ikke godt å si for jeg har hatt to av samme kjønn som var bestiser, men har også hatt en av hvert kjønn som også var bestieser. Om du skal adoptere fra dyrebeskyttelsen el.l. , så vet jo de hvem som går godt overens. Anonymkode: e0d88...150
AnonymBruker Skrevet i går, 13:24 #4 Skrevet i går, 13:24 Ville adoptert fra dyrebeskyttelsen, de adopterer bort 2 sammen Anonymkode: df8fa...f50
AnonymBruker Skrevet i går, 13:26 #5 Skrevet i går, 13:26 Vi har to brødre som vi fikk som omplasseringskatter da de var ca 1,5 år gamle. De er stort sett gode venner, men krangler i blant så busta fyker (ganske likt menneske-søsken, vil jeg tro 😅). For et par måneder siden fikk vi i tillegg en jentepus, på ca ett år. Guttene vi hadde fra før var (naturlig nok) litt fresete og skeptiske mot henne de første par ukene, men nå har det gått seg til veldig fint. Hun er blitt god venn med den ene av brødrene (den av dem som alltid var litt mer engstelig og skeptisk), mens den andre aksepterer henne, lar henne spise av samme matskål som seg og sånt; men ikke noe utover det 😅 Hvis hun hopper opp i sofaen hvor han ligger og sover går det bare et par minutter før han stikker derfra. Jeg tror ikke kjønn i seg selv har så mye å si, som en annen her skriver. Men lurt å adoptere katter som kjenner og liker hverandre fra før. Anonymkode: 23c34...1f5
AnonymBruker Skrevet i går, 13:44 #6 Skrevet i går, 13:44 De er kattunger begge to. Var bare en igjen i det ene kullet. Så derfor lurte jeg på om kjønn har noe å si? Anonymkode: c54ca...a54
AnonymBruker Skrevet i går, 15:02 #7 Skrevet i går, 15:02 AnonymBruker skrev (1 time siden): De er kattunger begge to. Var bare en igjen i det ene kullet. Så derfor lurte jeg på om kjønn har noe å si? Anonymkode: c54ca...a54 Du har en kattunge fra før og vurderer å skaffe deg enda en? Mannen min er oppvokst med katter og mener kjønn uansett ikke har noen betydning - det er kattenes personlighet som avgjør om det funker eller ikke. Hvis det er sånn at du enda ikke har skaffet deg kattungene, men vurderer å skaffe deg to på likt, ville jeg heller tatt to fra det kullet der det er flere enn én igjen. Men det kan selvsagt gå helt fint med en fra hvert kull også - og om ikke de blir perlevenner vil de iallfall mest sannsynlig kunne akseptere og leve med hverandre på litt sikt. Anonymkode: 23c34...1f5
AnonymBruker Skrevet i går, 15:05 #8 Skrevet i går, 15:05 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har en kattunge fra før og vurderer å skaffe deg enda en? Mannen min er oppvokst med katter og mener kjønn uansett ikke har noen betydning - det er kattenes personlighet som avgjør om det funker eller ikke. Hvis det er sånn at du enda ikke har skaffet deg kattungene, men vurderer å skaffe deg to på likt, ville jeg heller tatt to fra det kullet der det er flere enn én igjen. Men det kan selvsagt gå helt fint med en fra hvert kull også - og om ikke de blir perlevenner vil de iallfall mest sannsynlig kunne akseptere og leve med hverandre på litt sikt. Anonymkode: 23c34...1f5 Det er kun en ledig i det ene kullet og en ledig i det andre kullet Anonymkode: c54ca...a54
AnonymBruker Skrevet i går, 15:24 #9 Skrevet i går, 15:24 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er kun en ledig i det ene kullet og en ledig i det andre kullet Anonymkode: c54ca...a54 Ok, skjønner. Som sagt har kjønn, erfaringsmessig, ikke så mye å si. Mannen min har gjennom livet hatt rundt 15 katter (de hadde alltid flere katter hjemme), både av samme og ulike kjønn. Han har iallfall ikke sett noen sammenheng med kjønn mtp hvilke katter som har bondet og ikke. Anonymkode: 23c34...1f5 1
Tabris Skrevet i går, 16:39 #10 Skrevet i går, 16:39 På generelt grunnlag er hannkatter lettere å få til å leve med andre dyr enn hunnkatter. Men i de fleste tilfeller går det greit uansett.
AnonymBruker Skrevet i går, 16:44 #11 Skrevet i går, 16:44 Hvis du skaffer de samtidig, enten som søsken eller som et par som allerede bor sammen, spiller det ingen rolle. Ellers hannkatt. Mine hannkatter har aldri hatt problemer når jeg har introdusert andre dyr til dem. Hunnkatter er det alltid et styr med når det gjelder å venne seg til andre katter . Anonymkode: 9ac40...67e
AnonymBruker Skrevet i går, 16:46 #12 Skrevet i går, 16:46 Husk også at katter leker litt forskjellig avhengig av kjønn. Hannkatter er oftere mye røffere i leken enn det hunnene er, og det kan bli ugreit etter hvert som de blir eldre, selv om du adopterer de sammen når de begge er kattunger ennå. Anonymkode: 9ac40...67e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå