Gå til innhold

Portvin?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er sikkert alderen - et godt opp i femtiårene, men nå har jeg fått øynene opp for portvin. Det er jo SÅ godt. Så nå vil jeg kjøpe en flaske selv. Men hvilken skal jeg kjøpe? Og når drikker dere den? Det er vel vanligst f eks etter maten når man har gjester til middag?

Hva er din favoritt- portvin?

Anonymkode: 1daf6...f31

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes også det er godt med portvin. Jeg ble faktisk introdusert ordentlig til det av en fra Portugal, som alltid drakk det. I tillegg har jeg alltid hatt den grønne flaska til løksuppe. Fin gammel portvin. Den er sikkert ikke den beste, og jeg vet ikke helt hva som er "the shit". Jeg har stundvis tatt med meg en flaske av ulike produsenter når jeg er på tax-fri eller i utlandet. 

Så jeg kan følge denne tråden, men jeg mistenker at ikke veldig mange er glade i portvin her på KG :P 

Anonymkode: 8a6e3...8cf

Skrevet

Jeg synes også portvin er svært godt, men er overhodet ingen "kjenner".

Har et glass portvin til kaffen/desserten etter middag eller bare koser meg med et glass senere på kvelden, sånn i stedet for en konjakk. f.eks.

Anonymkode: f929b...80a

Skrevet

Jeg er også glad i portvin, særlig til om vinteren, og ikke minst til jul. Det er godt til desserter med mørk sjokolade og/eller nøtter, til marsipan, og til julekaker. Samt til ost, særlig blåmuggost som feks Stilton. Hvis man liker pepperkaker med blåmuggost er portvin perfekt drikke til.

Min favoritt er LBV, feks Nieeport eller Smith and Woodhouse. 

Anonymkode: fcbc9...353

• Nyttig 1
Skrevet

Portvin er altfor godt. Med ostefat er det så godt at resten av middagen egentlig er helt unødvendig 😁 polet pleier å ha noen utvalgsssett I førjulstiden med 3-5 forskjellige småflasker. Det kan jo være noe hvis du vil prøve flere uten å kjøpe halve polet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...