AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #61 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Signerer denne. Å få en helt gjennomsnittlig årslønn for å være borte 2/3 av året høres veldig merkelig ut. Du fremstår som verdens aller mest tålmodige menneske, TS. Aldri i livet om jeg hadde gjort som deg og utslettet meg selv for en fyr som hverken var interessert i å være sammen med meg eller med barna. Anonymkode: 71695...f9a Ts burde kanskje be om å se lønnsslippene hans for å se om det er noen trekk der (barnebidrag, gjeld).... Anonymkode: b597e...645 2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #62 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ts burde kanskje be om å se lønnsslippene hans for å se om det er noen trekk der (barnebidrag, gjeld).... Anonymkode: b597e...645 Jeg har fullt innsyn i alle lønnslippene hans, og ja, det er den lønna han har. TS Anonymkode: 9a6e4...cb9
Cam03 Skrevet 8 timer siden #63 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han sier at han forstår at jeg er sliten og føler med meg. That's it. Anonymkode: 9a6e4...cb9 En ting er å si at han forstår det og føler med deg. Men med tanke på at han ikke er interessert i å gjøre noe med det, så gjør han jo egentlig ikke det. Kanskje du burde bo et annet sted i en av friperiodene hans. La han stå med ansvaret alene, sånn at han kan se (og føle) litt på hvordan det er. Uansett så må noe gjøres før du møter veggen. Og han må bidra med en løsning som passer til deres familie. 2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #64 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Samboeren min er rørlegger. Da vi startet forholdet, jobbet han i et firma der han utførte oppdrag innenfor kommunen. Han var hjemme hver kveld, selv om arbeidsdagene var lengre enn 8 til 16, men det gjorde ingenting. Vi fikk tre barn, og han byttet arbeidsgiver etter hvert. På det nye stedet har de andre typer oppdrag, og han begynte å pendle noen timer unna hjemmet, slik at han var hjemme i helgene (torsdag kveld-mandag morgen). Nå har selskapet han jobber i, endret profil igjen, og begynt å ta større oppdrag lengre unna. Han har skiftet fra å ukependle til å ha 13/8-turnus, som gjerne blir forlenget hvis været er dårlig, noe er galt med flyet osv. Jeg merker at jeg sliter. Det er krevende å stå i alt alene med tre barn, der to stykker er i barneskolealder og er aktive innen idrett og musikk. Jeg sover dårlig, er alltid sliten, full av dårlig samvittighet for at tiden aldri strekker til. Jeg har forsøkt å si til ham at det ikke går, at han må bytte jobb. Men han trives godt med arbeidsoppgavene og arbeidsmiljøet der han er, og ønsker ikke å bytte, selv om det har vært relevante stillinger ledig i det siste her i kommunen, med arbeid nærmere hjemmet. Jeg er så langt nede at jeg rett og slett vurderer brudd. Nei, jeg får ikke mer fritid, men da vil jeg ikke sitte hjemme og føle meg utslitt og alene samtidig om jeg på papiret har en samboer. Han vil også måtte bytte jobb hvis han ønsker en 50/50-ordning, noe jeg tror at han vil ønske siden han er veldig glad i barna. Det sitter langt inne å stille ultimatum, men jeg føler at jeg rett og slett er på felgen, og at skuffelsen over å stå alene med alt mesteparten av året er nesten større enn den fysiske belastningen. Trenger noen synspunkter. Anonymkode: 9a6e4...cb9 Skjønner at man ikke ønsker å bytte jobb man trives i. Men det skal da ikke gå utover din livskvalitet til de grader heller. Vil han beholde begge, altså deg og jobben, så må han ta en prat med sjefen og si fra at dette blir vrient med små barn, og se på om trunusen kam endres til noe som fungerer. Går ikke det, er vel ikke rørlegger vanskelig jobb å få andre steder. Og bør da begynne å søke. Vil han ikke dette, så må du jo vurdere å dra. Anonymkode: a9528...7ad
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #65 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Som sagt, rett under 600 000 i året. Det er under gjennomsnittslønnen i Norge, så nei, vi har ikke råd. Vi må jo også ha stort nok hus til å ha tre barn, de deltar på idrett (dyrt), og så videre. TS Anonymkode: 9a6e4...cb9 Høres lite ut. Kjenner en akkurat ferdig utdannet, som har 150.000kr mer i året. Det blir mer med tilegg, da jobbes det 2uker og 3 uker fri. Anonymkode: a9528...7ad
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #66 Skrevet 8 timer siden Bruk meg som eksempel. Jeg ba og tryglet om at han skulle slutte å dra offshore og ta på seg ekstra arbeid i årevis, fordi jeg ikke hadde helse til å stå i full (svært krevende pendler-jobb) og krevende diagnose-barn, samt kronisk sykdom selv. Jeg ble alvorlig syk og innlagt på sykehus. Har nå pådratt meg flere alvorlige sykdommer i kjølvannet, på grunn av all belastningen jeg stod i. Og NÅ har han byttet jobb. Fordi han måtte. Er det dette mannen din vil? At du skal bli alvorlig syk? Anonymkode: 6d1f0...887 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #67 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg har fullt innsyn i alle lønnslippene hans, og ja, det er den lønna han har. TS Anonymkode: 9a6e4...cb9 Det er trolig fremdeles noe han ikke forteller deg, for det er absolutt ingen logikk i at mannen har tatt på seg en jobb som krever at han er borte 2/3 av åren uten at arbeidsgiver kompenserer ham for dette på en eller annen måte. Hvilken måte kompenseres han for det å bo borte så lenge av gangen og økte arbeidstimer pr. uke? Noen får kompensasjon i form av lønn, andre som bonuser. Og noen er dumme nok til å få det på andre måter, som ikke er lovlige, men greie for å holde større summer unna ektefeller som ønsker brudd... Noe skjuler han, enten det "bare" er at han egentlig ikke er engasjert i familien og forholdet, eller annet... Anonymkode: 8c662...bcd 2
Mellion Skrevet 6 timer siden #68 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg spør ikke om han trives på jobb. Jeg ber ham om å søke andre jobber som innebærer at han er mer hjemme siden jeg er utslitt, viser ham aktuelle stillinger og spør om han kanskje har hørt om noe ledig. Han svarer alltid at han helst vil være der han er på grunn av godt arbeidsmiljø og arbeidsoppgaver han trives med. Hver gang. TS Anonymkode: 9a6e4...cb9 Hvis jeg i det hele tatt skulle godta å være «alene mor» store deler av tiden så skulle jeg ha jobbet deltid og han betalt det jeg mister i pensjon. Vinner han noe økonomisk på å ha en slik jobb ordning eller er det samme lønn som 8-16 jobb?
Virrevirrevapp Skrevet 6 timer siden #69 Skrevet 6 timer siden Du må lage mer drama, ts. Han tar ikke noe av dette på alvor. Han må blir redd for å miste det livet han har i dag. 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #70 Skrevet 3 timer siden Han er egoistisk og bryr seg ikke om deg. Beklager. Anonymkode: dbb54...3e0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå