AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #21 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): hvorfor tenker du TS at dine behov er viktigere enn hans behov om du ser bort fra det praktiske rundt barna, du sier du forteller at du savner han, at du vil legge deg sammen hver kveld etter å ha sett på TV osv, men han sier han trives med livet som det er. Det du KAN ta opp er detpraktiske som du kommer til kort på fordi han ikke stiller opp i hverdagen, men når du samtidig sier du vurderer gjøre alt alene mister det liksom litt av tyngden som argument. Anonymkode: 760f3...0c3 Min HELSE er viktigere enn hans behov for å ha trivelige arbeidsoppgaver. Jeg kan ikke si at jeg eeelsker absolutt alle oppgaver på min jobb. Det at jeg savner ham sier jeg fordi jeg gjør det. Han savner meg også. Poenget var at jeg ikke KUN tar opp det praktiske med ham, men også behov for å være sammen med ham. TS Anonymkode: 9a6e4...cb9 1 7
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #22 Skrevet 11 timer siden Soft mann skrev (24 minutter siden): Han tener sikker mye mer der han er nå? men dette er ikke holdbart for en familie. før var det en rotasjon som var 12/9 den forsvant stort sett, da den førte til mye drikking og brutte familier. bare si hvordan du har det, og hva han ser som løsning på dine utfordringer Nei, han har ganske vanlig lønn, og går kanskje ned 2-3 tusen i måneden hvis han bytter til en annen jobb. TS Anonymkode: 9a6e4...cb9 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #23 Skrevet 11 timer siden Ville satt meg ned med han og sagt akkurat det du har sagt. Jeg føler meg alene. Da vi ble sammen og skapte en familie sammen følte jeg at jeg hadde en partner. Vi var to om alt. Men nå føler jeg meg forlatt og ingen å dele hverdagen med. Jeg elsker deg, men jeg klarer ikke dette mer. Om jeg skal føle på at jeg er alene og ensom i tosomheten så kan jeg like gjerne være alene. Jeg har kommet til punktet jeg vurderer om vi skal gå fra hverandre. Hva tenker og føler du om det? Så er ballen hos han. Ingen klaging eller ultimatum. Kun deg og dine tanker og følelser. Anonymkode: cfd80...2ce 7 4
Soft mann Skrevet 11 timer siden #24 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, han har ganske vanlig lønn, og går kanskje ned 2-3 tusen i måneden hvis han bytter til en annen jobb. TS Anonymkode: 9a6e4...cb9 Hvis dette er hans prioritering, så går ikke det opp med dine ønsker. At en rørlegger ikke fikser sine egne rør sier en god del. hvorfor gjorde han de? Ekstra utgifter, tap for din del av penger/fridag. noe stemmer ikke slik eg ser det.
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #25 Skrevet 11 timer siden Virrevirrevapp skrev (40 minutter siden): Du får di rett ut at det blir å søke nye jobber enten før et brudd eller etter, fordi du orker ikke dette. Han vil selvsagt ikke bytte jobb, men vil han ha en familie? Dette Hva vil han ha og hva kommer først for han ? Jobb eller familie ? Det ville jeg spurt han om. For akkurat nå velger han bort familien og det kan føre til en konsekvens, nemlig brudd. Eksen min valgte karriere framfor meg og barna. Ikke at han tjente noe mer, det var glansen rundt å gjøre det bra på jobb. Han ble for trygg på at jeg og barna klarte oss selv og tenkte ikke på hvor mye som falt på meg som måtte ta alt hjemme mens han jobbet. Selv om jeg jobbet i full stilling også. Da jeg tok det opp, mente han at jobben hans var viktigere enn alt annet. Da hadde jeg fått svaret og gjett hvem som ikke skjønte en dritt da jeg initierte til skilsmisse. Anonymkode: c93b3...8cc 1 5
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #26 Skrevet 11 timer siden Når man kjøper ny vaskemaskin, så er det vel vanlig at firmaet som leverer den nye tar med den gamle? Det gjør de her. Trøbbel med bil kan man vel alliere seg med at f eks en venn eller familie hjelper til? Skjer vel ikke ofte at det er noe galt med bil. Da jeg var mye alene hjemme, hadde mannen min gjort avtale med en venn at han hjalp meg hvis det var noe med bilen. Jeg har vært gift med en i Forsvaret i 30 år. Han har vært mye borte. Men vi har hatt et nettverk, og noe som oppstår har han kunnet løse pr tlf. Og jeg er ganske selvstendig av meg, så ting har stort sett gått veldig bra. Så det største problemet her er vel at du blir sliten av full jobb og tre barn. Kan en mulig løsning være at du jobber redusert en stund? Han tjener kanskje mer der han er nå enn han ville ha gjort hjemme? Vurder også vaskehjelp, en fast barnevakt osv. Allier deg med andre foreldre om kjøring til aktiviteter. Bytt på, så blir det ikke så ofte for deg. Anonymkode: 39a1b...1ac 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #27 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Da trives han jo utrolig godt der han er. Regner og med at han tjenner der etter. Så her mannen hadde mye bedre lønn ved å ha slik pendler jobb. Han valgte å få jobb nær hjemmet og kan si det ble merken på lommeboka, og hvis vi skulle ha like mye inn som da han pendlet med jobb så ble han enda mer borte fra hjemmet pga han da måtte jobbe mer utover kvelder og ta på seg helg, i tilleh at jeg og måtte jobbe ekstra. Anonymkode: 2e5f2...372 Han tjener ikke spesielt bra, rett under 600 000 i året. Jeg tjener ca. 250 000 mer. Anonymkode: 9a6e4...cb9 4 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #28 Skrevet 11 timer siden Soft mann skrev (6 minutter siden): Hvis dette er hans prioritering, så går ikke det opp med dine ønsker. At en rørlegger ikke fikser sine egne rør sier en god del. hvorfor gjorde han de? Ekstra utgifter, tap for din del av penger/fridag. noe stemmer ikke slik eg ser det. Fordi det var på dag 2 av hans arbeidsperiode. Jeg kunne ikke ha ødelagte rør i 1,5 uke til han kom hjem. TS Anonymkode: 9a6e4...cb9 3 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #29 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Når man kjøper ny vaskemaskin, så er det vel vanlig at firmaet som leverer den nye tar med den gamle? Det gjør de her. Trøbbel med bil kan man vel alliere seg med at f eks en venn eller familie hjelper til? Skjer vel ikke ofte at det er noe galt med bil. Da jeg var mye alene hjemme, hadde mannen min gjort avtale med en venn at han hjalp meg hvis det var noe med bilen. Jeg har vært gift med en i Forsvaret i 30 år. Han har vært mye borte. Men vi har hatt et nettverk, og noe som oppstår har han kunnet løse pr tlf. Og jeg er ganske selvstendig av meg, så ting har stort sett gått veldig bra. Så det største problemet her er vel at du blir sliten av full jobb og tre barn. Kan en mulig løsning være at du jobber redusert en stund? Han tjener kanskje mer der han er nå enn han ville ha gjort hjemme? Vurder også vaskehjelp, en fast barnevakt osv. Allier deg med andre foreldre om kjøring til aktiviteter. Bytt på, så blir det ikke så ofte for deg. Anonymkode: 39a1b...1ac Jeg har ingen familie eller venner som det er naturlig å spørre. Vi har så å si null nettverk her vi bor. I tillegg er han ofte ikke å få tak i på telefon i løpet av arbeidsdagen. Vi har ikke råd til at jeg jobber redusert, siden han har vanlig lønn. Vaskehjelp og fast barnevakt har vi heller ikke råd til. Det går jo på et vis, men jeg blir så utrolig sliten. Det er også forskjell i at du med åpne øyne har gått inn i et ekteskap med noen som jobber i Forsvaret, mens jeg ble forespeilet at han var hjemme hver helg, eller i hvert fall hver helg. Anonymkode: 9a6e4...cb9 2 2 3
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #30 Skrevet 11 timer siden Jeg skjønner deg så godt. Hadde aldri orket et slikt opplegg med mine 2 barn, og du har 3! Jeg ville forsøkt parterapi, hvis han ikke blir med der så hadde jeg gitt ham et ultimatum. Anonymkode: a225a...2d3
Soft mann Skrevet 11 timer siden #31 Skrevet 11 timer siden Eg har selv jobbet 14/14 men en unge på 2 år, men eg var hjemme hver kveld, og prøvde å hjelpe til. Dette pågikk i ca 12 mnd. Da var begge så slitne at vi flyttet til en annen kommune og fekk oss 7-15 arbeid begge to. Ble en mye bedre måte å leve på for begge. eg tror nok at en slik rotasjon mannen din går, ikke vil virke lenge i en familie dessverre 2 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #32 Skrevet 11 timer siden Du må spørre han hvorfor han ikke VIL være mer hjemme med barna, og om han hadde syns det var ok at du jobbet slik turnus. Jeg tenker det ikke er holdbart at han jobber slik med tre barn. Jeg jobber selv turnus (sykepleier) med kvelder, helger, helligdager osv. Og det sliter også på, selv om mannen jobber 8-16. Så jeg søker etter dagjobber nå. Selv om han jobber lange dager, har han likevel kun seg selv og jobb å tenke på. Når jobben er ferdig kan han slappe av og legge seg uten å tenke på legging av barn, forberedelser til morgendagen eller nattevåk. Bidrar han mer når han er hjemme? Sjekk evt mulighetene for at han går ned i stillingsprosent. Det kan mange ha rett til grunnet barn (under 10år tror jeg?). Han tjener sikkert bedre av å jobbe slik, men om perioden kortes ned eller han kan dra hjem et par dager i midten av perioden, løser det seg kanskje bedre? Alternativ kan du gå ned i stilling (bruk dagene på deg selv). Men husk at det da må spares til pensjon osv til deg, du må ikke tape noe fordi han absolutt ikke vil ha annen jobb! Anonymkode: 1a0ba...71b 1 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #33 Skrevet 10 timer siden Ingen liker ultimatum, men jeg skjønner at du vurderer det når dine etter innleggene å dømme høflige fremstillinger blir avfeid. Men, jeg utfordrer deg til å være ennå tydeligere uten å stille det endelige utimatumet. Liker tanken med å la ham vre med å problemløse som snakket om over. Hadde min mann endret jobbsituasjon som nevnt over, etter eget ønske - det er jo tross alt jobber å finne lokalt hvor han nok tjener like godt som rørlegger, så hadde det måtte komme med fordeler som veier opp for ulempene. Skulle mannen min plutselug begynt med den turnusen, så måtte følgende vært på plass: - lønnsforhandling. Det er uholdbart at jobben ikke kompenserer mer for ugunstid tid/sted. Fiskere, nordsjøarbeider og andre industriarbeidere med samme turnus bir bedre kompensert enn som så. Fiskere har i tiegg ofte lengre tid borte, og lengre hjemmetid sik at de også ofte kan ha andre inntektskilder når de er på land. Jobber man i forsvaret som min familie, så har man utrolig fine goder i tilegg til bedre lønnsvilkår. Det beste her er jo egentlig om han søker jobb lokalt, og det lønnstilbudet han får der kan initiere lønnsforhanding med eksistefende jobb. Det er vinn-vinn. Enten bør han gå betydeig opp i lønn i ekssterende jobb, eller aå takker han ja til jobben lokalt og blir en tilstedevætende ann igjen. - du tjener jo så godt, at jeg ikke ser for meg at du skal gå ned i stilling for å føle på avlastning. Så avlastningen bør skje på andre måter. Vaskehjep er ikke en dårlig idé, og den økte lønnen bør dekke det. - det høres ut som om barna er unge, så å legge inn en "playdate" hvor en fast barnevakt(familie eller innleid) tar dem noen timer en helgedag slik at du får litt fri når han er borte br også kunne dekkes av den økte lønnen. - klare forventninger om hva dere forventer av hverandre, både som partnere og foreldre i periodene han er hjemme. Han får sin avslappning når du er på jobb, men bør være veldig påskrudd ellers. - familievernkontoret. De er der for å forebygge, ikke bare mekle etter det har gått galt. Få inn en nøytral tredjepart, som kan hjelpe dere å finne klarhet. Jeg vil også satt meg ned og prøvd å finne ut HVA trivselsfaktorene er der han er i dag, og hvorfor de veier så tungt. Er det digg med hotell/campingplass, takeaway, guttastemning og totalt fravær av ansvar som familiemann? Eller det konkrete spesifiserte arbeidsoppgaver han ikke får noe annet sted? Jeg kjenner til endel som jobber i typ olimb, recovery etc og det er ikke unike arbeidsoppgaver de har. Felles for de er at de ikke har stort å komme hjem til, og dermed synes det er digg med pizzabakeren og at noen andre vasker sengetøy og håndklær når de er borte... Anonymkode: 4198a...ff0 2 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #34 Skrevet 10 timer siden Jeg forstår at man blir sliten av å være alene, men han er jo tross alt på jobb. Jeg syns ikke det burde være en grunn til å avslutte forholdet. Han liker denne jobben og når han har fri så har han vel lenge fri? Det jeg derimot hadde krevd var at han bidro med betalt hjelp. Hushjelp, og barnevakt om nødvendig? Anonymkode: c92bb...71b
Virrevirrevapp Skrevet 10 timer siden #35 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg forstår at man blir sliten av å være alene, men han er jo tross alt på jobb. Jeg syns ikke det burde være en grunn til å avslutte forholdet. Han liker denne jobben og når han har fri så har han vel lenge fri? Det jeg derimot hadde krevd var at han bidro med betalt hjelp. Hushjelp, og barnevakt om nødvendig? Anonymkode: c92bb...71b Han tjener jo ikke noe mer på dette. De har ikke råd. 3 1
monican94 Skrevet 10 timer siden #36 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har flere ganger sagt at jeg ønsker å se mer til ham. Jeg sier alltid at jeg savner ham, savner å holde rundt ham og sove i samme seng, savner å se på TV på kveldene. Men enda mer vil jeg ha ham hjemme for å ta noe av det totale ansvaret som jeg sitter med nå for tiden, fordi jeg rett og slett ikke klarer det. Venninnene sier at det er jo mange damer som er gift med sjømenn som er ute i månedsvis om gangen, og de klager da ikke. Men jeg har ikke blitt sammen med en sjømann. TS Anonymkode: 9a6e4...cb9 men om du går fra han blir du ji 100% alene med disse tingene hele tiden, ikke bare 1 uke før han er hjemme 100% i 2 uker...
Virrevirrevapp Skrevet 10 timer siden #37 Skrevet 10 timer siden monican94 skrev (8 minutter siden): men om du går fra han blir du ji 100% alene med disse tingene hele tiden, ikke bare 1 uke før han er hjemme 100% i 2 uker... Du tenker at han skal ha ungene 0%? 2 1
monican94 Skrevet 10 timer siden #38 Skrevet 10 timer siden Virrevirrevapp skrev (10 minutter siden): Du tenker at han skal ha ungene 0%? hun snakket om rør og bil og oppvaskmaskin som ryker etc.
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #39 Skrevet 10 timer siden Virrevirrevapp skrev (28 minutter siden): Han tjener jo ikke noe mer på dette. De har ikke råd. Som rørlegger tjener man jo ganske godt, så da må man nesten se på annet forbruk Anonymkode: c92bb...71b
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #40 Skrevet 9 timer siden Faktum er at du ikke trives i det hele tatt i hverdagen din. Det er ikke bare ditt problem, det er et problem for dere begge, så lenge det er familiens jobbsituasjon som forårsaker det. Da kan han ikke bare si at "jammen JEG syns dette er fint" og så glemme det. Jeg hadde gjort som andre nevner det her, konstatert hvordan du føler deg (utslitt av alt ansvar alene + alene i hverdagen), og spør om han har noen forslag til løsninger. Jeg hadde tenkt at en alternativ løsning til jobbytte hadde vært å leie inn hushjelp som også bretter klesvask, få dagligvarer levert fra Meny etc. Men om han tjener dårlig så kan han jo ikke betale for dette - kan han forhandle lønn? Men det høres ut som om at den desidert beste løsningen er at han får seg en annen jobb... sånn er livet med familie innimellom, dessverre. Jeg savnet veldig offshoreturnus da jeg hadde små barn, men så jo at det ikke var til familiens beste. Anonymkode: 65010...1df 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå