Gå til innhold

Mannetanker om dating

Fremhevede innlegg

Skrevet
Runnah skrev (5 minutter siden):

Vi menn tilpasser oss realitetene, virker som at kvinner har svært liten forståelse for hvordan markedet er for menn flest.

Ærlighet ville vært fint, det, men det fungerer svært dårlig i praksis.

Men da må du bli en bra fyr da? Klok, ærlig og snill. Bonuseffekt: Du får det bedre med deg sjøl, for det er godt å leve ærlig mot deg selv og andre. Det er godt å vite at du er en skikkelig person.

Og....det hindrer deg ikke i å ligge rundt, du må bare være ærlig om tankegangen din.

Anonymkode: 196f7...2d1

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, den slags menn som føler seg "smarte" når de lurer andre. altså, hvis man skal tufte et samfunn på at man er "smart" når man lurer andre så blir det jævlig utrivelig i samfunnet. man må anta at det finnes folk som er 10000 ganger flinkere til å lure andre enn det en selv er ... 

Anonymkode: 10a78...9ee

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg tror veldig mange som leter etter en partner for langvarig forhold, ødelegger alt ved å ha sex for tidlig.

- Kanskje er sexen helt fantastisk og man blir blindet av det, og går inn i et forhold i elskovsrus og med "skylapper" for alle andre "feil" med partneren. Slike forhold tror jeg som oftes havarerer etter en tid, og gjerne etter at man flytter sammen og blir kjent med flere sider ved partner og oppdager ting man ikke kan leve med.

- Kanskje er ikke sexen dårlig, og så dumper man kandidaten basert på sex-opplevelsen uten å ha blitt kjent med personen. Kanskje var sexen dårlig fordi en eller begge hadde promille, var nervøse eller hadde en dårlig dag. Kanskje var det dårlig fordi en eller begge har lite erfaring. Kanskje var det dårlig rett og slett fordi man ikke kjente hverandre godt nok til å vite hva den andre liker. Alt dette er ting som kan rettes på, om man investerer litt tid på å finne ut av det, men slik er jo ikke datingverdenen hvor ting skal avgjøres på sekunder og minutter fremfor uker og måneder. På denne måten tror jeg veldig mange går glipp av det som kunne vært en fantastisk sexpartner og bestevenn livet ut.  Men det får de aldri vite fordi de aldri investerte nødvendig tid til å lære hverandre å kjenne.

Mitt råd er derfor at om du er ute etter et ONS, skal du selvsagt ha sex på første date, men er du ute etter et varig forhold, skal du vente med sex. Lenge... Helst i månedsvis, og i stedet bruke den tiden til å bli kjent. Sexen får man som regel til å fungere bra hvis bare alt det andre mellommenneskelige, vennskapet og kjærligheten er på plass først. Og svikter sexen etter en tid, kan det være at resten av forholdet er sterkt nok til å overleve sextørke.

Anonymkode: 82bf7...20d

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror veldig mange som leter etter en partner for langvarig forhold, ødelegger alt ved å ha sex for tidlig.

- Kanskje er sexen helt fantastisk og man blir blindet av det, og går inn i et forhold i elskovsrus og med "skylapper" for alle andre "feil" med partneren. Slike forhold tror jeg som oftes havarerer etter en tid, og gjerne etter at man flytter sammen og blir kjent med flere sider ved partner og oppdager ting man ikke kan leve med.

- Kanskje er ikke sexen dårlig, og så dumper man kandidaten basert på sex-opplevelsen uten å ha blitt kjent med personen. Kanskje var sexen dårlig fordi en eller begge hadde promille, var nervøse eller hadde en dårlig dag. Kanskje var det dårlig fordi en eller begge har lite erfaring. Kanskje var det dårlig rett og slett fordi man ikke kjente hverandre godt nok til å vite hva den andre liker. Alt dette er ting som kan rettes på, om man investerer litt tid på å finne ut av det, men slik er jo ikke datingverdenen hvor ting skal avgjøres på sekunder og minutter fremfor uker og måneder. På denne måten tror jeg veldig mange går glipp av det som kunne vært en fantastisk sexpartner og bestevenn livet ut.  Men det får de aldri vite fordi de aldri investerte nødvendig tid til å lære hverandre å kjenne.

Mitt råd er derfor at om du er ute etter et ONS, skal du selvsagt ha sex på første date, men er du ute etter et varig forhold, skal du vente med sex. Lenge... Helst i månedsvis, og i stedet bruke den tiden til å bli kjent. Sexen får man som regel til å fungere bra hvis bare alt det andre mellommenneskelige, vennskapet og kjærligheten er på plass først. Og svikter sexen etter en tid, kan det være at resten av forholdet er sterkt nok til å overleve sextørke.

Altså, mennesker som ikke er aseksuelle klarer ikke å vente i mange måneder med sex mens man har nærkontakt, kysser, holder rundt og så videre. Eller mener du at man ikke skal ha NOE kroppskontakt i det hele tatt? Forresten, hvorfor skal man ha sextørke? Det er vel derfor mange forhold ryker - de aseksuelle som synes sextørke er helt greit, blir sammen med mennesker som har normal sexlyst. Da blir det full krasj. 

En annen ting er at jeg aldri hadde orket å investere følelsesmessig og tidsmessig i en mann som jeg i flere måneder ikke visste om preferansene i senga. Kanskje viser det seg at han har mikropenis, kanskje har han analsexfetisj eller er null interessert i å tilfredsstille dama si. Det blir jo bare tull.

Anonymkode: df78a...ace

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
svartkatt skrev (1 time siden):

men jeg tror sexen med meg vil være bedre etterhvert, når vi er bedre kjent. 

Enig, og jeg er mann.  Stort sett blir sexen bedre etterhvert en første gangen med ei ny. 

Anonymkode: 12faa...8de

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Noen ting kan være nødvendig å avklare raskt, som feks kjærlighetsspråk og tilknytningsstil. 

Om en mann ikke evner eller klarer og få meg til å føle meg elsket under sex, etterpå eller i andre sammenhenger så er det takk og farvel. Det være god kjemi, men ikke den rette kombinasjonen. Enten i forhold til sex eller tankesett. Det er mye som skal klaffe i en framtidig kjæreste relasjon.

Å ta hensyn til hverandre tror jeg er absolutt det viktigste. Går man inn for å være en drittsekk så er det nettopp det man er:

En DRITTSTØVEL

For å si det på godt norsk 🇧🇻

Anonymkode: 2e8b3...b2c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig, og jeg er mann.  Stort sett blir sexen bedre etterhvert en første gangen med ei ny. 

Anonymkode: 12faa...8de

Det blir den. Men man må også være kompatibel. Jeg har datet en mann som passet meg godt på alle kriterier, og det gikk en stund før vi hadde sex. Der var det fullstendig krasj: han var hensynsløs og altfor røff, hørte ikke på meg da jeg ba ham om å roe ned, hadde sære preferanser og var lite opptatt av min nytelse. Utenom sexen var det en omsorgsfull, morsom, litt sjenert og tvers gjennom snill mann. Trodde jeg.

Anonymkode: df78a...ace

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noen ting kan være nødvendig å avklare raskt, som feks kjærlighetsspråk og tilknytningsstil. 

Om en mann ikke evner eller klarer og få meg til å føle meg elsket under sex, etterpå eller i andre sammenhenger så er det takk og farvel. Det være god kjemi, men ikke den rette kombinasjonen. Enten i forhold til sex eller tankesett. Det er mye som skal klaffe i en framtidig kjæreste relasjon.

Å ta hensyn til hverandre tror jeg er absolutt det viktigste. Går man inn for å være en drittsekk så er det nettopp det man er:

En DRITTSTØVEL

For å si det på godt norsk 🇧🇻

Rettelse: Det kan være god kjemi...

Skrevet
Runnah skrev (16 timer siden):

Jeg har ikke vært borti det som et tema tidligere 

Så merkelig. Alle jeg har datet har dette vært et tema. Det sto i profilen min på Tinder, og det sto også i profilen til min mann. Da mannen og jeg begynte å date var det også et tidlig samtaleemne.

Synes det er utrolig dårlig gjort å ikke være ærlig på hva man faktisk vil eller ikke. Å ligge med en dame og deretter ghoste, når dama får inntrykk av at du ønsker noe seriøst, er utrolig dårlig gjort, og skikkelig bedritent gjort.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
SPOCA skrev (5 timer siden):

Så merkelig. Alle jeg har datet har dette vært et tema. Det sto i profilen min på Tinder, og det sto også i profilen til min mann. Da mannen og jeg begynte å date var det også et tidlig samtaleemne.

Synes det er utrolig dårlig gjort å ikke være ærlig på hva man faktisk vil eller ikke. Å ligge med en dame og deretter ghoste, når dama får inntrykk av at du ønsker noe seriøst, er utrolig dårlig gjort, og skikkelig bedritent gjort.

Hele markedet er brutalt, dette er bare ett aspekt ved det. Det er nok mange kvinner som kunne trengt å leve litt i menns sko.

Skrevet
Runnah skrev (2 timer siden):

Hele markedet er brutalt, dette er bare ett aspekt ved det. Det er nok mange kvinner som kunne trengt å leve litt i menns sko.

Da kan jeg bare bruke samme argument tilbake; menn hadde hatt godt av å leve litt i en kvinnes sko.

Ellers helt merkelig at man synes det er helt greit å være uærlig. Ikke rart man forblir singel. I motsetning til deg er jeg altså godt gift OG fant meg en mann på ærlig vis. ;)

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
SPOCA skrev (47 minutter siden):

Da kan jeg bare bruke samme argument tilbake; menn hadde hatt godt av å leve litt i en kvinnes sko.

Ellers helt merkelig at man synes det er helt greit å være uærlig. Ikke rart man forblir singel. I motsetning til deg er jeg altså godt gift OG fant meg en mann på ærlig vis. ;)

Du er jo kvinne? Virker ikke som at du skjønner at kvinner flest kan få en flott kjæreste rimelig lett bare man er åpen for det og oppfører seg ok. Det er overhodet ingen bragd.

Skrevet
Runnah skrev (6 minutter siden):

Du er jo kvinne? Virker ikke som at du skjønner at kvinner flest kan få en flott kjæreste rimelig lett bare man er åpen for det og oppfører seg ok. Det er overhodet ingen bragd.

Får en flott kjæreste... OM man oppfører seg ok og er åpen for det.

Fortell meg hvordan vi kvinner skal oppføre oss, for å få en flott kjæreste...

• Liker 5
Skrevet
Runnah skrev (På 21.11.2025 den 9.40):

Vi menn tilpasser oss realitetene, virker som at kvinner har svært liten forståelse for hvordan markedet er for menn flest.

Ærlighet ville vært fint, det, men det fungerer svært dårlig i praksis.

Gjør dere? Er det derfor antallet bitre menn som snakker incel-språk øker? Fordi dere tilpasser dere?

Å møte en normal mann på Tinder feks er umulig, da appen nærmest er blitt en samling av bitre menn som anklager alle kvinner for å «velge kun 10% av mennene». 

Jeg synes at de aller fleste menn er ekstremt dårlige til å tilpasse seg datingmarkedet og dagens realiteter. I stedet for å klage på kresne kvinner, så burde de forsøke å fokusere på hvordan de selv kan bli bedre. 

Anonymkode: db4ab...fab

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
Huldra-78 skrev (5 minutter siden):

Får en flott kjæreste... OM man oppfører seg ok og er åpen for det.

Fortell meg hvordan vi kvinner skal oppføre oss, for å få en flott kjæreste...

Snill, god, blid, positiv, det kommer man langt med, i hvert fall om utseendet er ok. Masekjerring, unødvendig konfronterende, overdrevet sjalu og kontrollerende, da blir det fort vanskeligere, i hvert fall vanskelig å beholde dem.

Skrevet
Runnah skrev (15 minutter siden):

Å skaffe seg en kjæreste er sikkert lett. Å beholde han er noe helt annet..

• Nyttig 3
Skrevet (endret)
Runnah skrev (4 minutter siden):

Snill, god, blid, positiv, det kommer man langt med, i hvert fall om utseendet er ok. Masekjerring, unødvendig konfronterende, overdrevet sjalu og kontrollerende, da blir det fort vanskeligere, i hvert fall vanskelig å beholde dem.

Jaja... 
Så lenge dama ser bra ut, og helst er ung nok, så går det meste av seg selv...

Og hun ikke stiller krav til den man skal dele livet med, kanskje få unger sammen med, da er du som mann fornøyd?

Endret av Huldra-78
Skrivefeil
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Huldra-78 skrev (2 minutter siden):

Jaja... 
Så lenge dama ser bra ut, og helst er ung nok, så går det meste av seg selv...

Og hun ikke stiller krav til den man skal dele lvet med, kanskje få unger sammen med, da er du som mann fornøyd?

Vet ikke hvordan du kom frem til dette ved å lese det jeg skrev.

Skrevet
Runnah skrev (7 minutter siden):

Mange ender opp som "masekjærring" fordi mannen ikke ser hva som må gjøres hjemme.
Det er nok av menn som tror at de kan ha en partner hjemme, men gjerne dra ut sammen med venner på byen. Sier dama at det må roes litt ned, så er hun sjalu og kontrollerende...

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Huldra-78 skrev (13 minutter siden):

Mange ender opp som "masekjærring" fordi mannen ikke ser hva som må gjøres hjemme.
Det er nok av menn som tror at de kan ha en partner hjemme, men gjerne dra ut sammen med venner på byen. Sier dama at det må roes litt ned, så er hun sjalu og kontrollerende...

Handler om kommunikasjonsevner, hadde faktisk en prat med min egen mor om dette tidligere i år. Hun har nok et ganske typisk kvinnetankesett, som også går igjen i mange tråder her inne, en svært konfronterende stil. 

Anbefaler å søke opp et podcast-klipp med Wolfgang og Helena

Screenshot_20251122_120850_Opera.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...