AnonymBruker Skrevet i går, 07:26 #1 Skrevet i går, 07:26 Hei Jeg og min samboer har nettopp flyttet inn i et borettslag i blokk (vi leier). Lite visste jeg at dette kom til å by på problemer. I kjelleren har de et garasjeanlegg for parkeringsplass og vi skal benytte oss av denne. Husleieren før oss hadde ikke bil (så vår kjære nabo 🤬.. har blitt vant til å stelle seg litt over på vår parkeringsplass...eller heeeelt opptil den hvite streken med hjuelen skjevt ut mot oss.) merk deg...at på den andre siden er det et stort mellomrom. Dette gjør at det er utrolig vanskelig for meg å få parkert. Jeg har en ganske ny og relativt stor bil...og på den andre siden er det en stor søyle. I går klarte jeg selvsagt å krasje med denne søylen...da det var utroooolig trangt å komme meg ut. Men det tar jeg på min kappe. Ellers... kan jeg umulig se for meg at døren hennes ikke treffer min når hun da omsider går ut av bilen stadig vekk ettersom at hun står så nærme. Merk at jeg står på min plass og har nå forsøkt p parkere nærme denne jævla søyla på andre siden! Vi har forsøkt å legge igjen en gaanske hyggelig lapp som min samboer skrev, men uten noe forståelse..og vedkommende fortsetter å stelle seg helt jævlig til. AT PÅ nå har hun også festet en strips på sin dør som peker ut i retning av bilen min! Jeg har kontaktet styret MEN uten hell derfra også...da de mener jeg bare bør snakke med dette vedkommende. Jeg har forsøkt å ringe og banke på flere ganger, men hun svarer aldri. Hva f kan man gjøre da? Kjenner at dette preger meg utrolig mye ettersom at jeg allerede har krasjet med denne jævla søylen!! Anonymkode: dfc79...ffd
AnonymBruker Skrevet i går, 07:29 #2 Skrevet i går, 07:29 Fortsett å be hennes parkere ordentlig på sin side. ta bilder av feilparkeringen hver dag og send inn til styret. Du må ha bevis. Anonymkode: 49b7f...bbc 25 5
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #3 Skrevet 23 timer siden Ta bilder og meld inn til styret + til eier av din leilighet. HVER GANG hun parkerer over hvitstripa Anonymkode: fa597...db3 20 5
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #4 Skrevet 23 timer siden Flytt på landet. Selv har jeg plass til minst 30 biler og et par trailere i egen gårdsplass. Anonymkode: 00160...84c 3
Soft mann Skrevet 23 timer siden #5 Skrevet 23 timer siden De er bakdelen med å bo eller leie i borettslag. De er alltid en drittsekk der 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #6 Skrevet 23 timer siden Når verken nabo-parkerer eller styret gjør noe hadde jeg tatt med murstein eller kantstein og laget linja opphøyet slik at hun enten må parkere på sin side, eller gå ut av bilen og fysisk flytte de. Legger de selvfølgelig slik at de dekker ikke går en mm inn på hennes plass, bare forteller hvor linja går. Ikke lov å gjøre det sikkert, men det er ikke lov å parkere over på en annen sin plass heller. Anonymkode: 31302...642 7 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #7 Skrevet 22 timer siden Dette er første gang jeg bor i borettslag og må si jeg er mildt sagt skuffet. Dette har nærmest blitt til et mareritt. Jeg kan godt ta bilde og sende inn hver dag til styret, men selv der får jeg ikke svar. I går ringte jeg og fikk svar om hva de skulle gjøre med det og at de hadde sett litt på det jeg sendte inn...men ikke noe mer enn det . Føler at jeg ikke får noe hjelp her..og dersom dette fortsetter...hva gjør man da? Nå er det nærmest blitt til en provokasjon at hun skal parkere så.nærme streken som mulig eller rett over. Og jeg kan ikke skjønne at hun ønsker det...for det gjør at hun får utrolig vanskelig med å gå ut selv. Vi forsøkte jo å være hyggelig først, men dette ble da heller ikke møtt på. Dersom dette foregår over tid...er det noe man kan anmelde?? Anonymkode: dfc79...ffd 1 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #8 Skrevet 22 timer siden Legg mursteiner på streken. Parker der selv når hun ikke står der. Fortsett. Ikke gi deg på tørre møkka. Eventuelt… flytt. Anonymkode: 49b7f...bbc 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #9 Skrevet 22 timer siden Legg noe på hvitstripa Anonymkode: 23c33...a81 3
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #10 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Legg noe på hvitstripa Anonymkode: 23c33...a81 Hjemmelaget lang smal spikermatte kan jo gjøre nytten! Anonymkode: 49b7f...bbc 4
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #11 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Legg mursteiner på streken. Parker der selv når hun ikke står der. Fortsett. Ikke gi deg på tørre møkka. Eventuelt… flytt. Anonymkode: 49b7f...bbc Men er dette lovlig? Hva om jeg får en bit eller det ødelegger hennes bil... Slik at jeg må betale for skaden der også? Anonymkode: dfc79...ffd
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #12 Skrevet 22 timer siden Jeg hadde sendt beskjed til utleier. Dere leier med parkeringsplass, og hvis naboen ikke responderer så er det utleier dere har kontrakt med. Anonymkode: ec4c9...5a0 9 10
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #13 Skrevet 21 timer siden La meg gjette, hun kjører med fronten inn.."For det er så vanskelig å rygge " 😆 Anonymkode: 34079...2b1 4
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #15 Skrevet 21 timer siden Ta bilde hver gang og send til styret. Du må holde ut og på den måten tvinge de til å gjøre noe. Anonymkode: 40dca...91a 3
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #16 Skrevet 21 timer siden Hvis du ikke kan parkere der uten at bilen får skade, ikke parker der. Ta bilder hvorfor du ikke kan parkere. Informer dem om at du ikke kan betale for en parkeringsplass du ikke kan bruke (trygt). Kontakt de involverte partene hver gang, forklar situasjonen hver gang (som om det er første gang) og be dem å hjelpe deg til å løse det. Ikke fortell dem hva de skal gjøre, men be dem om å hjelpe til med å løse problemet. Og nekt å betale for denne parkeringsplassen, så lenge du ikke kan parkere trygt der. Anonymkode: 9f405...d44 5
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #17 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Men er dette lovlig? Hva om jeg får en bit eller det ødelegger hennes bil... Slik at jeg må betale for skaden der også? Anonymkode: dfc79...ffd Det er ikke uvanlig at det er en kant der en parkerer. Og parkerer hun skikkelig er ikke kanter et problem. Anonymkode: 31302...642
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #18 Skrevet 19 timer siden Heng ett sperrebånd eller tau over den hvite stripen. Har sett andre gjøre det. Anonymkode: 8e393...76e 1
DesmondMiles Skrevet 19 timer siden #19 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): har blitt vant til å stelle seg litt over på vår parkeringsplass...eller heeeelt opptil den hvite streken med hjuelen skjevt ut mot oss.) merk deg...at på den andre siden er det et stort mellomrom. [...] Ellers... kan jeg umulig se for meg at døren hennes ikke treffer min når hun da omsider går ut av bilen stadig vekk ettersom at hun står så nærme. Merk at jeg står på min plass og har nå forsøkt p parkere nærme denne jævla søyla på andre siden![...] AT PÅ nå har hun også festet en strips på sin dør som peker ut i retning av bilen min! Anonymkode: dfc79...ffd Så hun parkerer med snuta inn, langt fra veggen på passasjersiden, og med førersiden på streken mot dere...?! Du må nesten ta kontakt med utleier. Du har forsøkt å ta det tjenestevei, nå får eier ta ansvar. 1 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #20 Skrevet 18 timer siden DesmondMiles skrev (18 minutter siden): Så hun parkerer med snuta inn, langt fra veggen på passasjersiden, og med førersiden på streken mot dere...?! Du må nesten ta kontakt med utleier. Du har forsøkt å ta det tjenestevei, nå får eier ta ansvar. Det værste er at hun rygger inn... Men helt på vår strek hvor passasjersiden har et godt mellomrom til den andre bilen. Skulle gjerne legge ved bilde her så dere kan se 😅 men var nok litt vanskelig det. Det spiller ingen rolle om jeg rygger eller kjører inn med snuta, for pga søyla på andre siden så har jeg minimalt med plass fra før av. Og ikke nok med det, men ofte er hjula også skjevt rettet mot bilen min, men jeg skjønner selvsagt ikke selv hvorfor hun ønsker å ha så dårlig plass å gå ut på selv Anonymkode: dfc79...ffd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå