Gå til innhold

Denne sabla prisdumpingen på julevarer. Hva syns dere om det?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg vil heller kjøpe ting til normalpris... 

Jeg blir så satt ut også. 20. November liksom og så priskrig på "julevarer". Greia er jo at det går utover andre type varer også. F.eks Nonstop til en bursdagskake i fjor, umulig å oppdrive. 

Meny og mega er det ikke her. 

Anonymkode: a4841...b07

Bensinstasjon? Joker? Er jo bare Rema, Extra og Kiwi som er holder på med priskrig. Har du bosatt deg et sted der ingen kunne tru at nokon skulle bu så er det jo litt selvvalgt med dårlig utvalg.

Anonymkode: e75c2...dc7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Bensinstasjon? Joker? Er jo bare Rema, Extra og Kiwi som er holder på med priskrig. Har du bosatt deg et sted der ingen kunne tru at nokon skulle bu så er det jo litt selvvalgt med dårlig utvalg.

Anonymkode: e75c2...dc7

Er bare rema, extra og kiwi her. På bensinstasjonene hadde de ikke Nonstop heller, sikkert fordi så mange allerede hadde gått der. 

Det er ikke dårlig utvalg med 8 dagligvarebutikker i området. Det er sant at en selv velger hvor en bosetter seg, men hvis du tror alle bor rundt meny og mega tar du feil. Jeg ser lite fornuftig med priskrig som starter i midten av november. 

Anonymkode: a4841...b07

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Prisdumping er ok, men tidspunket misliker jeg.  Nå er det 10 dager til desember starter, og allerede i går var det tomt for flere ting jeg var på utkikk etter.  Prisdumpingen bør komme nærmere julen, for eksempel siste halvdel av desember.

Dette er grunnen til at jeg har begynt å handle julevarer tidligere enn jeg egentlig ønsker.  Når det først er tomt, kommer det sjeldent tilbake igjen. 

Anonymkode: 65c34...d1b

Det er nok poenget. Kjedene vet at om folk kjøper julegodteri nå, til dumpingpris, så spiser de det opp lenge før jul og må kjøpe mer. Da er det bare de ekstra dyre, eksklusive varene igjen, som butikkene tjener mer på enn standardvarene.

Anonymkode: 650dc...262

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Mange går bare inn igjen og kjøper mer.... 

Anonymkode: 1ff1f...19e

Jeg er klar over at de som absolutt vil gå inn for det, kan lure seg unna systemet, men da gjør man i det minste det litt vanskeligere for dem.

På samme vis kommer det alltid til å finnes butikktyver i en åpen butikkløsning uten at man har varene bak disk, men man sier vel ikke "folk stjeler uansett hvis de vil; hva er da vitsen i å stoppe dem?"

Normale mennesker med en viss grad av sosial intelligens forstår at en begrensning på 3 varer på tilbud har en logikk, og den logikken går ut på å gjøre handleturen hyggeligere for alle, og at juletid ikke er en tid der man skal grafse ting til seg på andres bekostning.

De som ikke har denne elementære forståelsen av hvordan samfunnet fungerer, kan man likevel ikke hindre i å kjøpe 50 poser seigmenn, stjele i en butikk, tagge en vegg, eller gå løs med en machete.

Men det er ikke til hinder for at man har lover og regler som regulerer dette.

Anonymkode: 96005...ddb

Skrevet

Jeg synes bare det er frustrerende. Det er greit med lavere pris, men ikke gibortpris. Når Nonstop koster 20kr så får veldig mange flere gleden av det enn når det koster 2kr. Og Nonstop er det veldig mange som bruker i adventstiden og spiser i jula.

Jeg vet at man får tak i på Meny, men 70kr for en pose er veldig stiv pris.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...