Cyndaquil Skrevet fredag kl. 06:57 #1 Skrevet fredag kl. 06:57 Jeg må bare ventilere et sted . Jeg trengte EN pose med laban juleseigmenn til å pynte med ungene. Var på 6 butikker, og ALLE var utsolgt . Hvorfor? Jo fordi prisene på det er dumpa og folk ikke bare kjøper en elle to poser hver. Men 7 , fordi det jo såååå billig. Det samme gjalt grøt og slik i fjor. Alltid tomt fordi prisene var dumpa prisdumpingen fører til at NOEN FÅ får. Resten får ikke. Er det juleglede? At man må reise fylket rundt på jakt etter en pose av noe julehygge man trenger? Er det ikke bedre å ha litt lavre priser, men ikke latterlig lave. Da unngår man at hamstrete tar alt . Da får de fleste ta del av gleden . hva syns dere? 2 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:00 #2 Skrevet fredag kl. 07:00 Det er ikke prisingen som er problemet, men folka! Folk er grådige! Anonymkode: acdd9...f54 5
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:11 #3 Skrevet fredag kl. 07:11 Cyndaquil skrev (10 minutter siden): Jeg må bare ventilere et sted . Jeg trengte EN pose med laban juleseigmenn til å pynte med ungene. Var på 6 butikker, og ALLE var utsolgt . Hvorfor? Jo fordi prisene på det er dumpa og folk ikke bare kjøper en elle to poser hver. Men 7 , fordi det jo såååå billig. Det samme gjalt grøt og slik i fjor. Alltid tomt fordi prisene var dumpa prisdumpingen fører til at NOEN FÅ får. Resten får ikke. Er det juleglede? At man må reise fylket rundt på jakt etter en pose av noe julehygge man trenger? Er det ikke bedre å ha litt lavre priser, men ikke latterlig lave. Da unngår man at hamstrete tar alt . Da får de fleste ta del av gleden . hva syns dere? Hvorfor sier du ikke ifra til butikksjefen, og ber vedkommende om å sette en grense for hvor mye man får lov til å kjøpe av nedsatte julevarer? I butikkene jeg kjenner til, er grensen 3 varer, og da unngår man at folk fyller halve handlevognen med ting på tilbud. Anonymkode: 96005...ddb 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:21 #4 Skrevet fredag kl. 07:21 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor sier du ikke ifra til butikksjefen, og ber vedkommende om å sette en grense for hvor mye man får lov til å kjøpe av nedsatte julevarer? I butikkene jeg kjenner til, er grensen 3 varer, og da unngår man at folk fyller halve handlevognen med ting på tilbud. Anonymkode: 96005...ddb Når det koster 10 kroner for en marsipangris så forsvinner de veldig fort. Selv om butikken setter en maksgrense på 3 stk. Vil man ha marsipangris nå så må man på meny eller mega og betale fullpris der, samt det tillegget det koster å handle på meny eller mega (10-20 kroner dyrere pr vare enn rema/kiwi/ekstra). Matbaronene får sitt uansett. Så jeg vil heller ha litt lavere priser enn veldig billig. Anonymkode: a2252...b5e
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:26 #5 Skrevet fredag kl. 07:26 Har ingen problemer med prisdumping, sier ja til prisdumping på flere varer. Hvis du ikke finner varene så leter du ikke godt nok, gå på Meny eller Mega så finner du det du vil har til ordinær pris. Anonymkode: e75c2...dc7 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:32 #6 Skrevet fredag kl. 07:32 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Når det koster 10 kroner for en marsipangris så forsvinner de veldig fort. Selv om butikken setter en maksgrense på 3 stk. Vil man ha marsipangris nå så må man på meny eller mega og betale fullpris der, samt det tillegget det koster å handle på meny eller mega (10-20 kroner dyrere pr vare enn rema/kiwi/ekstra). Matbaronene får sitt uansett. Så jeg vil heller ha litt lavere priser enn veldig billig. Anonymkode: a2252...b5e Poenget er at hva du mener (noe du ikke er alene om) har ingenting å si så lenge kjeden sentralt bestemmer at varen skal selges til denne prisen. Å sette grense på hvor mange varer man kan kjøpe, er derimot noe butikksjefen kan bestemme selv. Anonymkode: 96005...ddb
MarianneE Skrevet fredag kl. 07:34 #7 Skrevet fredag kl. 07:34 Aldri skjønt greia. Jeg er glad om jeg får kjøpt billigere, men jeg kjøper det jeg trenger og så holder det.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:34 #8 Skrevet fredag kl. 07:34 Supert med prisdumping, også supert at min lokale Kiwi har satt begrensning fra dag 1 denne gangen. Anonymkode: 63f1b...7c0 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:42 #9 Skrevet fredag kl. 07:42 Cyndaquil skrev (39 minutter siden): Jeg må bare ventilere et sted . Jeg trengte EN pose med laban juleseigmenn til å pynte med ungene. Var på 6 butikker, og ALLE var utsolgt . Hvorfor? Jo fordi prisene på det er dumpa og folk ikke bare kjøper en elle to poser hver. Men 7 , fordi det jo såååå billig. Det samme gjalt grøt og slik i fjor. Alltid tomt fordi prisene var dumpa prisdumpingen fører til at NOEN FÅ får. Resten får ikke. Er det juleglede? At man må reise fylket rundt på jakt etter en pose av noe julehygge man trenger? Er det ikke bedre å ha litt lavre priser, men ikke latterlig lave. Da unngår man at hamstrete tar alt . Da får de fleste ta del av gleden . hva syns dere? Prisdumping er ok, men tidspunket misliker jeg. Nå er det 10 dager til desember starter, og allerede i går var det tomt for flere ting jeg var på utkikk etter. Prisdumpingen bør komme nærmere julen, for eksempel siste halvdel av desember. Dette er grunnen til at jeg har begynt å handle julevarer tidligere enn jeg egentlig ønsker. Når det først er tomt, kommer det sjeldent tilbake igjen. Anonymkode: 65c34...d1b 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:43 #10 Skrevet fredag kl. 07:43 Irriterende at man må kjøpe marsipangrisen og julesjokoladen tidlig i November for å i det hele tatt sikre seg at man får. Har kjøpt inn en pose med freia julesjokolade og to marsipangriser, så får jeg be samboer gjemme de et sted jeg ikke finner det før jul 😅 Anonymkode: 03c6b...815 3 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:47 #11 Skrevet fredag kl. 07:47 Her i butikkene, og det er mange matbutikker i byen her, setter de grenser for for mye hver person kan kjøpe. Type "Maks 3 poser Seigmenn". Folk kan selvsagt da handle i flere runder, men da må de i det minste jobbe litt mer for det. Anonymkode: f6d88...24b
k4ren Skrevet fredag kl. 07:50 #12 Skrevet fredag kl. 07:50 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvorfor sier du ikke ifra til butikksjefen, og ber vedkommende om å sette en grense for hvor mye man får lov til å kjøpe av nedsatte julevarer? I butikkene jeg kjenner til, er grensen 3 varer, og da unngår man at folk fyller halve handlevognen med ting på tilbud. Anonymkode: 96005...ddb I min lokale butikk ville ikke sjefen gjøre dette av erfaring. Gribbene ser tilbudene og grabber til seg, de sender ned familie (han kjenner stamkundene så klart) og flere kommer gjerne flere ganger ila dagen. Så det skal forbigå i stillhet der. Selv hater jeg priskrig. Seriøst, julekalendere?? Butikkene her er 100% utsolgt. Jeg ville ha to vanlige sjokoladekalendere til barna, ikke pga prisen men tradisjonen tro liksom. Skrapa overalt. Jeg har selv sett voksne folk kjøper dem og åpner alle lukene midt i november for billig sjokolade, fordi de ikke ville betale 60 (nå 30) kr for en sjokoladeplate. Når det går på barnas bekostning blir jeg irritert altså. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:53 #13 Skrevet fredag kl. 07:53 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hvorfor sier du ikke ifra til butikksjefen, og ber vedkommende om å sette en grense for hvor mye man får lov til å kjøpe av nedsatte julevarer? I butikkene jeg kjenner til, er grensen 3 varer, og da unngår man at folk fyller halve handlevognen med ting på tilbud. Anonymkode: 96005...ddb Mange går bare inn igjen og kjøper mer.... Anonymkode: 1ff1f...19e
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:54 #14 Skrevet fredag kl. 07:54 Irritasjon er det jeg føler om det Anonymkode: 753a5...1a7
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:56 #15 Skrevet fredag kl. 07:56 Masse usunt ræl som folk hamstrer. Tipper de fleste bare spiser opp alt før jul og blir enda feitere også. Hurra for folkehelsa. Anonymkode: 47c7c...a14 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:57 #16 Skrevet fredag kl. 07:57 Det er en uting. Man kan gjerne si at det er folk som er egoistiske, men med de prisene som er, så er dette helt naturlig tankegang for mange. Ellers irriterer jeg fletten av meg pga dumpingen av pris... I fjor fikk ikke vi en eneste marsipanbit i hele julen - ikke til premie engang for mandel i grøten. Vi er en marsipanfamilie og en jul uten, var lite gøy! Samtidig satt naboen og spiste marsipan til langt ut på nyåret. Kritikken retter jeg hovedsakelig mot butikken - og noen av egoistene da selvsagt! Mange butikker ville ikke ta inn igjen marsipan når de var utsolgt flere uker før jul. De var redde for å brenne inne med varene - og der gitt det en hel haug med folk som ikke fikk marsipan, f.eks. De hadde aldri brent inne med det.. Ja til lavere priser - NEI til prisdump! Anonymkode: 1ff1f...19e 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:57 #17 Skrevet fredag kl. 07:57 Liker det ikke. Her er det ikke mye julevarer vi kjøper. Men de må jeg kjøpe i starten av november, for å være sikker på at vi får tak i det. Anonymkode: e1513...3fd
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:02 #18 Skrevet fredag kl. 08:02 Enig og frustrende . Men min nærmeste Kiwi er de kjempe strenge. Og legger heller ikke ut alt. Greit at det er billig men finnes så mange egoer . Denne priskrigen kunne kommet nærmere jul. I fjor var det umulig å finne en julegris til premien, som skulle være til mandel i grøten. I år har jeg sikra oss en. Anonymkode: 40c4e...bab
sminkebord Skrevet fredag kl. 08:04 #19 Skrevet fredag kl. 08:04 (endret) Synes de på nærbutikken var litt lure, de hadde ikke synlig pris på den ene typen pepperkaker. Lette overalt, men fant ikke. Tok sjansen og de kosta 5 kr. På grunn av prisen ikke var synlig, var det masse igjen pga kun de som faktisk skal ha pepperkaker kjøper. Kanskje ikke helt lov da😅 Endret fredag kl. 08:05 av sminkebord 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:08 #20 Skrevet fredag kl. 08:08 Jeg vil heller kjøpe ting til normalpris... Jeg blir så satt ut også. 20. November liksom og så priskrig på "julevarer". Greia er jo at det går utover andre type varer også. F.eks Nonstop til en bursdagskake i fjor, umulig å oppdrive. Meny og mega er det ikke her. Anonymkode: a4841...b07 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå