AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Skrevet 19 timer siden Jeg hører stadig om folk med jobber der stort sett ikke gjør noe. De klager fordi det blir kjedelig i lengden og lite stimulerende. Jeg forstår det. Men for meg ville en sånn jobb vært perfekt. Har dere forslag til hva slags jobber jeg bør sikte meg inn mot? Og hvordan jeg realistisk kan få slike jobber? Anonymkode: a2e57...d03
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #2 Skrevet 19 timer siden Er det så gøy da? Jævlig lange dager på jobb er neppe gøy i lengden. Anonymkode: 151a8...369 3
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #3 Skrevet 19 timer siden Nattevakt. Jeg kjenner to stykker som jobber natt i industrilokaler, og hvor det eneste de må gjøre er å gå sjekkrunde to faste tidspunkt, og bruker ca tjue minutter pr. runde. Anonymkode: baa9f...86d 6 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #4 Skrevet 19 timer siden Sovende nattvakt? Eller noe kommunale greier. Anonymkode: 3c6c9...7b6 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Skrevet 18 timer siden Jeg kjenner tre med sånne jobber. Ene jobber i skranken på et større kontorbygg med flere bedrifter. Hun er tilgjengelig for telefoner og folk som lurer på veien, men 99% av de som kommer vet hvor de skal og svært få ringer også. Hun hjelper til med møteromsbookinger men de fleste ordner det også selv. Hun kjeder livet av seg. Nummer to jobber kveldsvakter i et større selskap som kun har drift på dagtid, så hans jobb er egentlig bare å passe på at prosessene går slik de skal uten stopp. Han er tilgjengelig og følger med på skjermer og gjør ellers svært lite. Han digger jobben sin. Den siste er direktør i et kommunalt foretak. Han ler bare når vi spør hva han egentlig gjør om dagene. Han svarer på litt e-post, pusler litt med budsjett, men akkurat dette foretaket går av seg selv og hadde strengt tatt ikke trenger noen direktør. Han er over 60 så han sier han har startet pensjonisttilværelsen og har fine dager. Anonymkode: 5c6c5...9cd
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #6 Skrevet 17 timer siden Politi,polikker,nav sjef,lokfører på sørlandsbanen Anonymkode: 86a5b...e02
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #7 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Sovende nattvakt? Eller noe kommunale greier. Anonymkode: 3c6c9...7b6 Noen i kommunen kan dille å kjøre rundt å gjøre nada i en hel uke uten det blir stilt spørsmål, prøv det i hjemmetjenesten 🫣 Anonymkode: edf4d...253 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #8 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Noen i kommunen kan dille å kjøre rundt å gjøre nada i en hel uke uten det blir stilt spørsmål, prøv det i hjemmetjenesten 🫣 Anonymkode: edf4d...253 Hehe, har faktisk jobbet i teknisk etat i en kommune for leeenge siden. Da kjørte vi rundt og tok lange omveier for at tiden skulle gå frem til kaffipausene🤣 Anonymkode: fc5b8...059 1 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Skrevet 16 timer siden Jeg har vært nattevakt på bolig for utviklingshemmede med svært lite å gjøre, da beboerne sov hele natta. Var koselig å sitte i godstolen om natta, mem ble vanskelig å holde seg våken. En sånn jobb kan alle få uten utdannelse. Anonymkode: d5232...82d 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #10 Skrevet 14 timer siden Jeg jobber som nattevakt i bolig for psykisk utviklingshemmede. Har noen faste tilsyn, og så er det jo å få folk i seng dersom de står opp på natten. Stort sett lite å gjøre. Bare vær forberedt på at beboere kan bli syke(oppkast, ambulanse, avføring i seng) osv, men stort sett er det rolig hele natta Anonymkode: 72775...2e8 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #11 Skrevet 14 timer siden Kontorjobb i kommunen. Anonymkode: 7113f...240 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #12 Skrevet 14 timer siden Jeg sitter på jobb nå, kommer nok til å surfe på nett minst 6 av 8 arbeidstimer idag også. 😄 (Lunsj tas av de to timene utenom) Jobber i resesjon med veldig lite trafikk. Anonymkode: 6eb03...f30
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #13 Skrevet 14 timer siden Hva ønsker du å gjøre mellom arbeidsoppgavene da? Surfe på internett? Det blir lange dager i det lange løp, å måtte være et sted uten noe å gjøre. Man kan jo ikke bare gå hjem, liksom.... Anonymkode: be45b...fea 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #14 Skrevet 11 timer siden Jeg har en slik jobb nå 🙈 Jeg føler jeg kan surfe på nettet 80% av tida. Jeg har en lang profesjonsutdanning og har jobbet operativt ute i felt i flere år. Nå har jeg en jobb med oppdatering av systemer og brukersupport innen det samme fagfeltet. Men det meste går av seg selv, og folk finner ut av ting selv. Så jeg har ikke spesielt mye å gjøre, kunne nok redusert stillingen med 60% uten at det hadde merkes på produksjonen i det hele tatt! Men jeg har jo ikke tenkt å si det til noen... Folk får hjelp når de trenger, så jeg får gode tilbakemeldinger, sjefen kjenner ikke programmene selv og aner ikke hva jeg egentlig gjør, men er fornøyd. Lite jobb for ok lønn, det er ganske digg! Anonymkode: 29515...79e 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #15 Skrevet 10 timer siden Det er nok haugevis i det offentlige. Men litt vanskelig å vite om akkurat den konkrete stillingen betyr ingen arbeid. Det kan gjøre det i en kommune, men ikke i en annen osv. Men mellomleder i det offentlig (nå ofte kalt avdelingsdirektør). De gjør faktisk ingenting. De tror gjør det, og holder seg opptatt med møter hele dagen uka lang. Men alt det der kunne vært tatt på én (veldig) kort e-post. Anonymkode: e41ed...dfa
William_S Skrevet 10 timer siden #16 Skrevet 10 timer siden Resepsjon en del steder kan være svært lite å gjøre avhengig av type bygg/virksomhet etc det er.
DesmondMiles Skrevet 10 timer siden #17 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kontorjobb i kommunen. Anonymkode: 7113f...240 Kontorarbeidere i kommunen er vel stort sett overarbeidet fordi det er blitt kuttet i antall stillinger, men arbeidsoppgavene er de samme. Man må nok finne noe litt sånn "rare" jobber. Teknisk etat, resepsjon eller nattevakt på stille sted osv. 3
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Skrevet 5 timer siden Nattvakt som BPA eller i en bolig for de med funksjonsnedsettelse. Anonymkode: d0bfe...ce3
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Sovende nattvakt? Eller noe kommunale greier. Anonymkode: 3c6c9...7b6 Ut fra hva jeg kjenner til så jobber det mange dyktige mennesker som står veldig på i kommunal sektor, og der folk bytte fra privat sektor til kommunal sektor og vice versa, ser ikke forskjell i dyktighet eller innsats. Derimot er det forskjeller i systemene, og organisasjonsmodellene til de to sektorene. Anonymkode: b84c7...93c
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Skrevet 2 timer siden Det er helt forferdelig å ha en jobb der man ikke gjør noe. Tiden går sakte, men året går fryktelig fort. Hvorfor ikke gjøre noe meningsfullt? Anonymkode: 0221d...72a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå