AnonymBruker Skrevet i går, 02:22 #1 Skrevet i går, 02:22 Er andregangs gravid og lurer på om man kan forvente besøk av jordmor etter fødsel denne gangen også? Anonymkode: 2693f...b38
AnonymBruker Skrevet i går, 02:31 #2 Skrevet i går, 02:31 Ja, det skal man forvente og det er en del av barselomsorgen. Om du ikke får det så er det avvik i behandlingen, og du blir tilbudt å komme til helsestasjonen som kompensjasjon. https://barselopproret.no/fordypning/hjemmebesk Anonymkode: 1215c...f1a 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #3 Skrevet 18 timer siden Ja. Vi fikk ikke siden hun var sykemeldt da (eneste jm i kommunen) men helsesykepleier kom da. Jeg tok 6 ukers kontroll hos lege Anonymkode: 0ed26...f4b
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #4 Skrevet 18 timer siden Vi fikk ikke på nr 2 pga ressursmangel. Anonymkode: f4801...8a4
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Skrevet 18 timer siden Best å høre direkte med jordmor i din kommune. Her er det slik at førstegangsfødende blir prioritert i ferien for eksempel, så da får man besøk muligens litt senere. Anonymkode: 07ba8...214
Tjoheiii Skrevet 15 timer siden #6 Skrevet 15 timer siden Vi fikk tilbud om besøk både etter nummer to og tre :)
Uanonym bruker Skrevet 14 timer siden #7 Skrevet 14 timer siden Det er helsesykepleier man får hjemmebesøk av, ikke jordmor. Jeg fikk hele to hjemmebesøk med nummer 3 Kommer nok an på ressursene i kommunen du bor i, men man skal i utgangspunktet få tilbud om hjemmebesøk uavhengig av hvilket nummer i rekka barnet er, selv om førstegangsfødende prioriteres ved ressursmangel.
lillemeg90 Skrevet 13 timer siden #8 Skrevet 13 timer siden Uanonym bruker skrev (1 time siden): Det er helsesykepleier man får hjemmebesøk av, ikke jordmor. Jeg fikk hele to hjemmebesøk med nummer 3 Kommer nok an på ressursene i kommunen du bor i, men man skal i utgangspunktet få tilbud om hjemmebesøk uavhengig av hvilket nummer i rekka barnet er, selv om førstegangsfødende prioriteres ved ressursmangel. Her har vi både besøk av jordmor og helsesykepleier:)
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er andregangs gravid og lurer på om man kan forvente besøk av jordmor etter fødsel denne gangen også? Anonymkode: 2693f...b38 Det skal man få tilbud om etter hvert barn - så lenge det er kapasitet der du bor. Men det er jo valgfritt så du kan takke nei om du ikke ønsker det. Anonymkode: 10c7a...25c
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #10 Skrevet 13 timer siden Det er nok det vanlige at du får besøk. Vi fikk besøk av helsesøster fra helsesatasjonen ved alle tre fødslene våre. Det er en rutineoppfølging for om mulig å fange opp utfordringer som kan oppstå for mor og/eller barn. Samtidig benyttet de anledningen til å informere om ting som er nyttig å vite for foreldrene. Anonymkode: f800a...202
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Skrevet 13 timer siden Jeg fikk bare besøk av jordmor med nr 2 😅 helsesykepleier kom begge gangene. Anonymkode: 68d4e...c97
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #12 Skrevet 8 timer siden Jeg fikk ikke besøk av jordmor, hverken på første eller andre. Men fikk besøk av helsesykepleier. 🙂 Første svangerskapet fikk jeg ikke oppfølging av jordmor etter uke 28 siden jeg var på vekstkontroller på sykehuset. Andre svangerskapet gikk jeg privat. Tror ikke tilbudet i kommunen jeg bor i er det beste, for lite ressurser. Anonymkode: 79f43...779
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #13 Skrevet 7 timer siden Venter barn nr 5 og jordmor har kommet på hjemmebesøk etter fødsel til alle barna, får også besøk denne gang Anonymkode: d6926...031
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå