Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er  andregangs gravid  og lurer på om man kan forvente besøk av jordmor etter fødsel denne gangen også? 

Anonymkode: 2693f...b38

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det skal man forvente og det er en del av barselomsorgen. Om du ikke får det så er det avvik i behandlingen, og du blir tilbudt å komme til helsestasjonen som kompensjasjon.

https://barselopproret.no/fordypning/hjemmebesk

Anonymkode: 1215c...f1a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Vi fikk ikke siden hun var sykemeldt da (eneste jm i kommunen) men helsesykepleier kom da. Jeg tok 6 ukers kontroll hos lege 

Anonymkode: 0ed26...f4b

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk ikke på nr 2 pga ressursmangel. 

Anonymkode: f4801...8a4

AnonymBruker
Skrevet

Best å høre direkte med jordmor i din kommune. Her er det slik at førstegangsfødende blir prioritert i ferien for eksempel, så da får man besøk muligens litt senere.

Anonymkode: 07ba8...214

Skrevet

Vi fikk tilbud om besøk både etter nummer to og tre :) 

Skrevet

Det er helsesykepleier man får hjemmebesøk av, ikke jordmor.

Jeg fikk hele to hjemmebesøk med nummer 3 :) Kommer nok an på ressursene i kommunen du bor i, men man skal i utgangspunktet få tilbud om hjemmebesøk uavhengig av hvilket nummer i rekka barnet er, selv om førstegangsfødende prioriteres ved ressursmangel.

Skrevet
Uanonym bruker skrev (1 time siden):

Det er helsesykepleier man får hjemmebesøk av, ikke jordmor.

Jeg fikk hele to hjemmebesøk med nummer 3 :) Kommer nok an på ressursene i kommunen du bor i, men man skal i utgangspunktet få tilbud om hjemmebesøk uavhengig av hvilket nummer i rekka barnet er, selv om førstegangsfødende prioriteres ved ressursmangel.

Her har vi både besøk av jordmor og helsesykepleier:)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er  andregangs gravid  og lurer på om man kan forvente besøk av jordmor etter fødsel denne gangen også? 

Anonymkode: 2693f...b38

Det skal man få tilbud om etter hvert barn - så lenge det er kapasitet der du bor. Men det er jo valgfritt så du kan takke nei om du ikke ønsker det. 

Anonymkode: 10c7a...25c

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok det vanlige at du får besøk. Vi fikk besøk av helsesøster fra helsesatasjonen ved alle tre fødslene våre. Det er en rutineoppfølging for om mulig å fange opp utfordringer som kan oppstå for mor og/eller barn. Samtidig benyttet de anledningen til å informere om ting som er nyttig å vite for foreldrene.

Anonymkode: f800a...202

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk bare besøk av jordmor med nr 2 😅 helsesykepleier kom begge gangene. 

Anonymkode: 68d4e...c97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...