Gå til innhold

Jeg har solgt seksuelle tjenester, men er i et forhold. Er veldig lei meg for det.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Da går man til NAV hvis man ikke har klær og mat osv idiot 

Anonymkode: 71782...6ef

I beregning av inntekter og utgifter beregnes ikke gjeld. De beregner (normalt) ikke det som faktisk utbetales ved lønnstrekk, men det lønnen var før trekket. 

Anonymkode: 1a5a7...38e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selv når dama er utro og selger seg selv er det mannen som får tyn og beskrives som farlig fordi han ikke vil betale for en annen mann sine barn! Dere er glad i å snakke om kvinnefella, men mannen gjør jo ikke annet enn å unngå mannefella... KG er en spesiell plass, og demokrati er en dårlig ide! 

Anonymkode: 434e9...781

Så praktisk for deg at du lot være å nevne at han ikke vil betale for sine barn heller og tvinger mora deres til å prostituere seg.  

Anonymkode: 125c6...a26

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Så praktisk for deg at du lot være å nevne at han ikke vil betale for sine barn heller og tvinger mora deres til å prostituere seg.  

Anonymkode: 125c6...a26

Hvor har du lest det?

Anonymkode: cacd0...f53

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er ikke bra at du var utro/solgte seksuelle tjenester, men hovedproblemet ditt er jo at økonomien er så dårlig. Jeg skjønner ikke at dette går rundt i det hele tatt. Enig med dem som sier at du trenger gjeldsrådgivning.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei jeg troller ikke dere trenger en oppvekker dette er min serriøse mening dere er gal. Man selger seg ikke bare på dette grunnlaget. Punktum.  Få psykisk hjelp. 

Hvis man ikke selger seg for at barna skal ha det de trenger, hva selger man seg for da? Vet at svaret er at man ikke selger seg, men du sier selv at dette ikke er et grunnlag for å selge seg. Så hva mener du da riktig grunnlag er?

Anonymkode: b9917...2bf

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det jeg synes det høres ut som er at kvinner forlanger at menn skal forsørge for dem, men er ikke dette litt rart? Slike tradisjonelle kjønnsroller er jo grusomme! Hva skjedde med likestilling? Fysj

Anonymkode: f9a46...8a1

Hvis det høres ut som det sliter du med leseforståelsen.

Anonymkode: 54ba1...7be

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

TS, du sier at du ikke kan jobbe mer, fordi da trekker de mer - men ser du ikke at du da blir raskere ferdig med gjelden? Så det å jobbe mer, er absolutt noe du bør gjøre snarest mulig! 

Anonymkode: 73183...8d2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ikke vær for hard mot deg selv, det er akkurat så big deal som du ønsker at det skal være. Han kunne hjulpet deg økonomisk, men velger å bli sur og ikke ville snakke med deg om det. Personlig tror jeg heller jeg hadde solgt sex med god samvittighet enn å drukne i inkasso. Man gjør det man må for å overleve, særlig når man har barn å ta vare på. 

Anonymkode: 167d6...caa

Sånn kan sikkert livet være i en del land i verden. Men i Norge kan du få jobb relativt enkelt og klare å forsørge deg selv. 

Anonymkode: 3ab87...cad

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vær for hard mot deg selv, det er akkurat så big deal som du ønsker at det skal være. Han kunne hjulpet deg økonomisk, men velger å bli sur og ikke ville snakke med deg om det. Personlig tror jeg heller jeg hadde solgt sex med god samvittighet enn å drukne i inkasso. Man gjør det man må for å overleve, særlig når man har barn å ta vare på. 

Anonymkode: 167d6...caa

Vi er mange som har måtte ty til det skrittet dessverre. 

Det er mange ting man kan gjøre som ikke involverer samleie eller Bj heldigvis. 

Jeg tenker som så at hvis det kommer for en dag at min samboer har solgt sex for å unngå at ungen for sulten MENS vi er samboere og jeg selv har sparekonto, er den skammen min alene og ikke samboer sin!

Enten velger man en med god råd, eller så velger man å dele det man har. Sånn er det bare. Virker som han fant seg noen å tråkke på. Ei som var "under ham" på rangstigen og som nå er i ferd med å ta ham igjen. Det setter han de stoppene han kan for. Blant annet ved å bli sur, fremfor å bla opp av egen lommebok når han vet at du ikke har råd. 

Den eneste som byr meg imot her er din samboer. 

Anonymkode: 72db6...b0d

• Liker 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

At så mangen støtter ts er galskap dere er bat shit crazy hele gjengen. Stakkars mannen sier jeg... 

Stakkars mann som ikke forstår at han regnes som en del av hennes inntekt hos Nav når de bor sammen? 

Stakkars mann som ser et barn og sin utkårede gå uten.mat og skikkelig klær, mens han selv har en sparekonto!?  🤮

Ts, kom deg vekk. Du har krav pp hjelp fra sosialkontoret dersom dette er din inntekt.. men de regner utifra hva ALLE i huset tenker ,da de, som alle andre voksne mennesker tror at en husholdning er nettopp det, en delt sfære. 

Kom deg vekk og få hjelp der du kan. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Forunderlig at man skal ha barn sammen og bo sammen men penger og levestandard der går grensen.

Søk gjeldsordning og bli ferdig på 5år

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor har du lest det?

I et av de siste avsnittene i hovedinnlegget forteller ts at de også har barn sammen

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (29 minutter siden):

Forunderlig at man skal ha barn sammen og bo sammen men penger og levestandard der går grensen.

Søk gjeldsordning og bli ferdig på 5år

Det er det ikke mange som får lenger. Dersom man er ung og ikke ufør, må man ofte ha millioner i gjeld for å få det. 

Skrevet

Mulig det er nevnt før, men jeg undres over at dere har separat økonomi når dere har barn sammen? Betaler du alt for deres felles barn??

Ellers støtter jeg opp om de andre her som sier at mannen din ikke er noe god mot deg. Han må jo gi blank i både deg og barna, og kun tenke på seg selv?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser det er noen som er skeptisk til det jeg sier ang trekkene i lønn, og har noen spørsmål om annet også.

Jeg skal komme med noen svar. 

Husleiekontrakt jeg sendte inn til namsmannen og statens innkrevingssentral, ble ikke godkjent da det sto at de ikke godkjenner denne når den er skrevet privat mellom meg og samboer, da han eier huset. Jeg synes det er dumt da det virker som de forventer at jeg ikke skal betale noe for å bo. Så for dem er ikke det med i selve beregningen av hva jeg får utbetalt etter trekkene av dem, men for meg er det en del av beregningen/utgiftene likevel da jeg faktisk har boutgifter. Jeg tenkte først å legge ut "bevis" på dette fra brevene jeg fikk på min siste klage. Men det står så mye sensitiv informasjonen der, og selvom jeg beskjærer bilde så er jeg redd noen klarer å få til originalbilde tilbake med navn og fødselsnummer. Derfor gjør jeg ikke det. Det samme gjelder lønnslipp, der utleggstrekkene står. Jeg har nå to stk trekk som går over en lang tid. Et trekk på 7000 kr og et trekk på 5500 kr. Trekket på 5500 kr fikk jeg stoppet nå midlertidig i desember, etter jeg klaget og viste til tidligere måneder der de ser at sine egne regnestykker ikke går opp i opp og namsmannen har førsterett. Det hjelper veldig, men livredd for når de setter trekket opp igjen. Det skal liksom være sånn at du skal sitte igjen med så og så mye, og de har sine satser for dette, men jeg opplever at det ikke blir fulgt som det skal fra dem. Jeg har vært så frustrert og lei meg. 

Når det gjelder det å jobbe mer så er jeg enig i at det er lurt mtp å bli fortere ferdig med gjelden da de trekker mer. Men jeg jobber turnus, tar alt av vakter jeg kan ved siden av min faste stilling sånn at jeg alltid jobber hundre prosent, og det vil være vanskelig med arbeidstider på en jobb nummer to mtp det. Jeg ønsker også å se barna mine, jeg føler jeg er så mange kvelder og helger borte allerede på jobb. Samvittigheten min spiser meg opp der også. I tillegg er jobben min så fysisk og psykisk slitsom, da jeg jobber et tungt sted. 

Ellers så betaler samboer sin del av ting til fellesbarn, men mine andre barn står jeg helt alene med om utgiftene. Og jeg forventer såklart ikke at han skal ordne og betale alt for dem, det har jeg aldri ment. 

Takker ellers for alle råd i tråden og alle svar, også dem som er tunge å lese. Det kan hende at jeg trekker meg litt ut av tråden da jeg synes det er vanskelig. Men jeg har satt pris på at dere har svart meg. 

Ts

Anonymkode: 10b2c...bc4

• Liker 2
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Er han en drittsekk fordi han ikke vil gi masser av penger til en partner som har totalt skakkjørt økonomien sin og i tillegg vært utro bak hans rygg? Husk at han allerede støtter hun betydelig ved å gi henne et bosted siden hun omtaler hva hun for utbetalt som leve utgifter som er blitt beregnet i trekket hun har.

Ville du ha gitt masser av penger pluss gratis opphold i boligen din til en mann med totalt skakkjørt økonomi? Eller er du også en drittsekk?

Det normale for de fleste vil vel være at den som tjener mest i forholdet, bidrar med en større andel av sin inntekt inn i den daglige driften av husholdningen, slik som mat og husholdningsartikler, strøm, husleie/huslån etc. Alternativt at begge parter bidrar med en prosentvis andel av sin inntekt. Jeg mener selvsagt ikke at samboeren til TS skal betale hennes gjeld, men hadde det vært min samboer, hadde jeg bidratt mer til de løpende utgiftene og betalt en større del av f.eks. huslånet over en periode slik at han kunne prioritere nedbetaling av gjeld. Hadde han hatt barn, ville jeg også betalt mer av de de trenger, av samme grunn. Forutsetningen hadde selvsagt vært at samboer prioriterte gjeldsnedbetaling steinhardt. Jeg ville også vært støttende ellers og ikke unnet meg dyre luksusting som samboer ikke hadde råd til.

Jeg tenker at hele poenget med samboerskap blir borte dersom man ikke har omsorg for hverandre og hjelper hverandre i en knipetak, da kan man like gjerne være særboere. I TS tilfelle ville det antakelig ha bedret økonomien hennes også.

Anonymkode: d2333...bd2

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vanskeligheter med å forstå. Hvilke regninger er dette? Du har samboer med god økonomi, må du betale for å bo der? Må du betale mat? 14000,- i mnd, om dette er noe du kan bruke på bare deg og barn/a, da har du så dere klarer dere. Har du en bil du må betale for? 
Det er vanskelig for meg å føle særlig sympati uten å vite dette. For alt jeg vet er du en av dem som prøver å opprettholde en livsstil du sliter med å opprettholde, og selger sex av den grunn. 
Uansett, ja du har virkelig rotet det til for deg selv. Men alt kan fikses på et vis. Du har lønnstrekk, hva skyldes dette? 

Jeg sier ikke dette fordi jeg ikke forstår at livet kan være vanskelig. Dette har jeg god erfaring med selv. Har måtte selge hus og bil, og gjort alt for å beholde leiligheten (ikke solgt sex). Men jeg har måtte gå mye. Levering og henting i bhg, til jobben, til alt. Gått og gått. Saumfart butikkhyllene for billig mat, hentet «too good too go» når vi skal ha ekstra kos, kjøpt klær på tilbud eller arvet. Fisket for mat… you name it. Og vet du hva? Etter 3 år slik, så har jeg fått snudd alt på hodet! Klatret i jobben, fått stålkontroll på økonomien. Vi har bil, et trygt hjem, sydenturer og alt vi trenger.

Anonymkode: 65b01...6f9

• Liker 1
Skrevet

Ikke pga det du har gjort men fordi han er en drittsekk.

Anonymkode: 678b7...b98

Helt enig. Jeg har vært sammen med mannen min i 20 år. Noen ganger har han tjent best, andre ganger har jeg tjent mest. Vi har alltid hjulpet hverandre, med glede. Det er det man skal gjøre. Jeg synes det er veldig dårlig at han ikke stiller opp.

Når det er sagt er det selvsagt ikke ok det du har gjort, men jeg ville bare gjort det slutt uten å fortelle ham om de tingene.

Ps: at du ikke kan jobbe mer fordi du da blir trukket mer er ikke riktig fokus. Ja, du blir trukket mer, men du blir også kvitt gjelden raskere. Da jeg var ung hadde jeg over 200.000 i inkasso etter en veldig dårlig periode av livet mitt med alvorlig depresjon, der jeg ikke engang orket å gå til postkassen. Jeg jobbet 250 timer hver måned, og ble kvitt gjelden min på ett år. Det var et skikkelig drittår, men det ble et veldig mye bedre liv etterpå! Masse lykke til 🌸

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men jeg er så redd.

Anonymkode: 10b2c...bc4

Kan enkelt fortelle deg at forteller du det til han, blir det slutt på dagen. Bare slik at du ikke blir "overrasket". 

Anonymkode: 1e80d...1fb

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte litt i samme bane. Ikke troll. Hadde aldri sagt dette til noen egentlig heller. Men selv når man er desperat, så... det å krysse linjen ved å selge seksuelle tjenester så er jo f.eks å filme føtter for de som har fotfetish noe ganske uskyldig da. Man må skatte av Onlyfans inntekt men vet ikke om det starter med første krone eller hva. 

og den mannen? høres ut som en real drittsekk. Dump han! 

Anonymkode: 8f453...6cf

Bare husk at dette skal skattes av, og mest sannsynlig bør de trekke gjeldsbetaling derfra og. 

Anonymkode: 1e80d...1fb

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...