AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Skrevet 9 timer siden Jeg bor med en mann som har alt på stell økonomisk, det har dessverre ikke jeg. Vi har helt seperat økonomi. Jeg har barn som jeg forsørger, og har store trekk i lønn pga gammel gjeld. Ingen ny gjeld. Livet mitt er vanskelig, og det jeg har igjen av penger er absolutt ikke nok da barnetrygden blir beregnet som inntekt og jeg blir da trekt mer. Jeg jobber 100 prosent og har ikke mulighet til å jobbe enda mer, for da trekker de meg bare mer. Jeg får maks utbetalt 14 000 kr av lønna mi. Min samboer visste om min gjeld når vi ble sammen, men det var ikke før etter noen år sammen og vi flyttet sammen og når jeg tjente så og så mye, at jeg begynte å ha trekk i lønn. Han blir veldig sur hvis jeg spør han om penger, og jeg har store utgifter med regninger og med barna. Jeg får minimalt i barnebidrag pga far tjener for lite, jeg får derfor bare et lite forskuddsbidrag fra nav. Jeg har vært desperat etter trekkene har slukt økonomien min. Jeg begynte derfor å selge seksuelle tjenester og har solgt det tre ganger. Jeg har aldri ligget med mennene, men de har gnidd seg mot meg nedentil og jeg har gitt handjobs. Jeg har ikke ønsket å gå lengre da jeg er i et forhold, men også fordi jeg skal kunne leve med meg selv. Jeg er så lei meg for det, jeg ønsket aldri at det skulle bli sånn. Men når man blir desperat nok så er det utrolig hva man får seg til å gjøre. Jeg har sluttet med det nå, og bestemt meg for og ikke gjøre dette mer. Jeg må bare la nye regninger gå inkasso, og låner heller en del penger med renter av andre folk. Jeg er ihvertfall bedre selvom jeg alltid da må låne mer. Samvittigheten min gnager på meg. Jeg har ikke likt dette i det hele tatt, jeg har så dårlig samvittighet. Jeg ønsker ikke å bli dømt for dette, da jeg vet hvor galt det er på alle måter. Livet er bare så vanskelig. Gjelden fikk jeg etter årevis med fattigdom. Når jeg endelig fikk meg fast jobb, så hadde jeg så mye gjeld. Jeg prøvde å få til avtaler, men det gikk ikke da jeg ikke kunne tilby nok i måneden til dem jeg skyldte penger. Jeg vet ikke nå hva jeg skal gjøre. Skal jeg si dette til min samboer eller ikke? Jeg vil ikke miste han da jeg elsker han, og vi har barn også sammen i tillegg til barna jeg har aleneomsorgen for. Dette var en desperat handling, men jeg er så lei meg for det. Jeg trodde aldri jeg skulle gjøre noe sånt, og jeg tror ingen ville trodd at jeg kunne gjøre noe sånt heller. Jeg skammer meg. Anonymkode: 10b2c...bc4 12
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Skrevet 9 timer siden Spørsmålet er vel ikke om du skal fortelle han eller ikke... Kan du leve med dette? Å ikke si noe? Anonymkode: fd979...86e
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Skrevet 9 timer siden Rettelse 14.000 er det meste jeg har fått. Får ofte utbetalt mellom 7-10 tusen. Har prøvd å klage, men stort trekk er satt mange måneder fremover og de nekter å gjøre noe med det da mener at for eksempel 7000 pluss barnetryg, og lite bidrag skal være nok å leve av. Men de følger da ikke sine egne satser og jeg skjønner ikke. Ts Anonymkode: 10b2c...bc4
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spørsmålet er vel ikke om du skal fortelle han eller ikke... Kan du leve med dette? Å ikke si noe? Anonymkode: fd979...86e Nei jeg tror ikke jeg kan leve med det.. Anonymkode: 10b2c...bc4
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Skrevet 9 timer siden Men jeg er så redd. Anonymkode: 10b2c...bc4 3
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Skrevet 9 timer siden Ikke vær for hard mot deg selv, det er akkurat så big deal som du ønsker at det skal være. Han kunne hjulpet deg økonomisk, men velger å bli sur og ikke ville snakke med deg om det. Personlig tror jeg heller jeg hadde solgt sex med god samvittighet enn å drukne i inkasso. Man gjør det man må for å overleve, særlig når man har barn å ta vare på. Anonymkode: 167d6...caa 8 9
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Skrevet 8 timer siden Får du dårligere utbetalt hvis du ikke har samboer mer? For du blir garantert singel om du forteller Anonymkode: d60b8...3e4
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Rettelse 14.000 er det meste jeg har fått. Får ofte utbetalt mellom 7-10 tusen. Har prøvd å klage, men stort trekk er satt mange måneder fremover og de nekter å gjøre noe med det da mener at for eksempel 7000 pluss barnetryg, og lite bidrag skal være nok å leve av. Men de følger da ikke sine egne satser og jeg skjønner ikke. Ts Anonymkode: 10b2c...bc4 Dette høres ut som en veldig vanskelig situasjon. For det første bør du be om gjeldsrådgivning fra Nav med en eneste gang. For det andre må du virkelig gå i deg selv om du kan leve med å ikke fortelle samboeren din om dette. For det tredje må du spørre deg selv om du ønsker være sammen med en mann, som du har barn med, som "blir sur" istedenfor å hjelpe deg økonomisk. Anonymkode: e767b...8e6 2 10
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg bor med en mann som har alt på stell økonomisk, det har dessverre ikke jeg. Vi har helt seperat økonomi. Jeg har barn som jeg forsørger, og har store trekk i lønn pga gammel gjeld. Ingen ny gjeld. Livet mitt er vanskelig, og det jeg har igjen av penger er absolutt ikke nok da barnetrygden blir beregnet som inntekt og jeg blir da trekt mer. Jeg jobber 100 prosent og har ikke mulighet til å jobbe enda mer, for da trekker de meg bare mer. Jeg får maks utbetalt 14 000 kr av lønna mi. Min samboer visste om min gjeld når vi ble sammen, men det var ikke før etter noen år sammen og vi flyttet sammen og når jeg tjente så og så mye, at jeg begynte å ha trekk i lønn. Han blir veldig sur hvis jeg spør han om penger, og jeg har store utgifter med regninger og med barna. Jeg får minimalt i barnebidrag pga far tjener for lite, jeg får derfor bare et lite forskuddsbidrag fra nav. Jeg har vært desperat etter trekkene har slukt økonomien min. Jeg begynte derfor å selge seksuelle tjenester og har solgt det tre ganger. Jeg har aldri ligget med mennene, men de har gnidd seg mot meg nedentil og jeg har gitt handjobs. Jeg har ikke ønsket å gå lengre da jeg er i et forhold, men også fordi jeg skal kunne leve med meg selv. Jeg er så lei meg for det, jeg ønsket aldri at det skulle bli sånn. Men når man blir desperat nok så er det utrolig hva man får seg til å gjøre. Jeg har sluttet med det nå, og bestemt meg for og ikke gjøre dette mer. Jeg må bare la nye regninger gå inkasso, og låner heller en del penger med renter av andre folk. Jeg er ihvertfall bedre selvom jeg alltid da må låne mer. Samvittigheten min gnager på meg. Jeg har ikke likt dette i det hele tatt, jeg har så dårlig samvittighet. Jeg ønsker ikke å bli dømt for dette, da jeg vet hvor galt det er på alle måter. Livet er bare så vanskelig. Gjelden fikk jeg etter årevis med fattigdom. Når jeg endelig fikk meg fast jobb, så hadde jeg så mye gjeld. Jeg prøvde å få til avtaler, men det gikk ikke da jeg ikke kunne tilby nok i måneden til dem jeg skyldte penger. Jeg vet ikke nå hva jeg skal gjøre. Skal jeg si dette til min samboer eller ikke? Jeg vil ikke miste han da jeg elsker han, og vi har barn også sammen i tillegg til barna jeg har aleneomsorgen for. Dette var en desperat handling, men jeg er så lei meg for det. Jeg trodde aldri jeg skulle gjøre noe sånt, og jeg tror ingen ville trodd at jeg kunne gjøre noe sånt heller. Jeg skammer meg. Anonymkode: 10b2c...bc4 Jeg hadde nok gjort det slutt med denne mannen. Anonymkode: 678b7...b98 2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde nok gjort det slutt med denne mannen. Anonymkode: 678b7...b98 Ikke pga det du har gjort men fordi han er en drittsekk. Anonymkode: 678b7...b98 1 13
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #11 Skrevet 8 timer siden Det er leit at det skal føre dit hen at man selger seksuelle tjenester, og det er nok ikke sikkert partneren din forstår deg hvis han selv klarer seg økonomisk. Hvis du er heldig svarer han med omsorg og støtte, og tilbyr deg økonomisk hjelp til å holde deg flytende. Dere er jo tross alt sammen, og burde vel kunne hjelpe hverandre såpass. Ellers, ikke bli sugd ned i kaninhullet. Jeg kjenner folk som har solgt seksuelle tjenester, og det ender ikke godt for dem på noe vis; om noe, kanskje økonomisk en periode fordi det er lukrativt en stund. Men, så blir det større krav til deg, og så kan du bli gjenkjent og "ingen" vil ansette deg i en vanlig jobb senere. Anonymkode: bc037...6c5
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #12 Skrevet 8 timer siden Det viktigste er at du får ryddet opp i økonomien. Samme hvor glad du er i han, så er det ikke så sikkert han setter like stor pris på deg. Og hvis han finner ut hva du har gjort så er det ganske stor sannsynlighet for at forholdet ryker. hat du ikke lyst til å lage en egen tråd med tall og så ser vi på det sammen? Anonymkode: 54ba1...7be 4
GullrankeAnna Skrevet 8 timer siden #13 Skrevet 8 timer siden Jeg stiller spørsmål ved om trekket ditt er forsvarlig, høres ikke sånn ut! Man skal jo kunne leve! 3
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #14 Skrevet 8 timer siden Jeg tror du må være forberedt på at han går fra deg om du forteller om salg av seksuelle tjenester. Tenk også gjennom hva du ønsker å oppnå ved å fortelle. Det er kanskje mest for å lette egensamvittighet? Husk at da flytter du til en viss grad belastningen over på ham. Det er ikke så lett, men min umiddelbare tanke er at du pakker ned dette sexsalget i en skuff inne i deg. Også ville jeg tatt en ordentlig prat med kjæresten din om din vanskelige situasjon. Kanskje til og med ta ham med til et familievernkontor. Heier på deg! Lykke til! :) Anonymkode: d680f...eb4 1 3
firetoen Skrevet 8 timer siden #15 Skrevet 8 timer siden Gå fra mannen! Få orden på livet ditt. For ungene sin skyld! 2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #16 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er leit at det skal føre dit hen at man selger seksuelle tjenester, og det er nok ikke sikkert partneren din forstår deg hvis han selv klarer seg økonomisk. Hvis du er heldig svarer han med omsorg og støtte, og tilbyr deg økonomisk hjelp til å holde deg flytende. Dere er jo tross alt sammen, og burde vel kunne hjelpe hverandre såpass. Ellers, ikke bli sugd ned i kaninhullet. Jeg kjenner folk som har solgt seksuelle tjenester, og det ender ikke godt for dem på noe vis; om noe, kanskje økonomisk en periode fordi det er lukrativt en stund. Men, så blir det større krav til deg, og så kan du bli gjenkjent og "ingen" vil ansette deg i en vanlig jobb senere. Anonymkode: bc037...6c5 Takk for ordene. Han har vært sterk økonomisk hele livet sitt, jeg har alltid vært i andre enden. Han skjønner ikke hvordan det er å sitte å føle på at man ikke har råd til gode sko til barna sine, da han lett kan svi av mangfoldige tusen på klær uten at det gjør noe med lommeboka hans. Mens jeg for eksempel er redd for at telefonen min som kostet 3000 for fire år siden skal ryke, så kjøper han seg rådyre modeller og det skader ikke hans økonomi. Jeg unner han det, men det er vanskelig å være i andre enden. Når trekkene startet og ting ble enda hardere så ble jeg helt desperat. Og det å spørre han om penger går ikke. Jeg vet ikke om han vil forstå. Jeg kommer aldri til å gjøre det igjen. Kontoen på det stedet jeg brukte er slettet ( ikke eskorteside, men et samfunn for sex ) og jeg kommer aldri noen gang til å gjøre noe sånt igjen. Ts Anonymkode: 10b2c...bc4
Natttåke Skrevet 8 timer siden #17 Skrevet 8 timer siden Fortell ham. Elsker han deg, vil han forstå.
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #18 Skrevet 8 timer siden Hei, synd å høre at du har det slik. Ville du ha gitt partneren din penger om situasjonen var motsatt? Anonymkode: 5f3c0...a48 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #19 Skrevet 8 timer siden Natttåke skrev (Akkurat nå): Fortell ham. Elsker han deg, vil han forstå. Ut ifra det ts skriver i innlegget over ditt, synes du han høres ut som en forståelsesfull type? Anonymkode: e767b...8e6 5 6
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #20 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg bor med en mann som har alt på stell økonomisk, det har dessverre ikke jeg. Vi har helt seperat økonomi. Jeg har barn som jeg forsørger, og har store trekk i lønn pga gammel gjeld. Ingen ny gjeld. Livet mitt er vanskelig, og det jeg har igjen av penger er absolutt ikke nok da barnetrygden blir beregnet som inntekt og jeg blir da trekt mer. Jeg jobber 100 prosent og har ikke mulighet til å jobbe enda mer, for da trekker de meg bare mer. Jeg får maks utbetalt 14 000 kr av lønna mi. Min samboer visste om min gjeld når vi ble sammen, men det var ikke før etter noen år sammen og vi flyttet sammen og når jeg tjente så og så mye, at jeg begynte å ha trekk i lønn. Han blir veldig sur hvis jeg spør han om penger, og jeg har store utgifter med regninger og med barna. Jeg får minimalt i barnebidrag pga far tjener for lite, jeg får derfor bare et lite forskuddsbidrag fra nav. Jeg har vært desperat etter trekkene har slukt økonomien min. Jeg begynte derfor å selge seksuelle tjenester og har solgt det tre ganger. Jeg har aldri ligget med mennene, men de har gnidd seg mot meg nedentil og jeg har gitt handjobs. Jeg har ikke ønsket å gå lengre da jeg er i et forhold, men også fordi jeg skal kunne leve med meg selv. Jeg er så lei meg for det, jeg ønsket aldri at det skulle bli sånn. Men når man blir desperat nok så er det utrolig hva man får seg til å gjøre. Jeg har sluttet med det nå, og bestemt meg for og ikke gjøre dette mer. Jeg må bare la nye regninger gå inkasso, og låner heller en del penger med renter av andre folk. Jeg er ihvertfall bedre selvom jeg alltid da må låne mer. Samvittigheten min gnager på meg. Jeg har ikke likt dette i det hele tatt, jeg har så dårlig samvittighet. Jeg ønsker ikke å bli dømt for dette, da jeg vet hvor galt det er på alle måter. Livet er bare så vanskelig. Gjelden fikk jeg etter årevis med fattigdom. Når jeg endelig fikk meg fast jobb, så hadde jeg så mye gjeld. Jeg prøvde å få til avtaler, men det gikk ikke da jeg ikke kunne tilby nok i måneden til dem jeg skyldte penger. Jeg vet ikke nå hva jeg skal gjøre. Skal jeg si dette til min samboer eller ikke? Jeg vil ikke miste han da jeg elsker han, og vi har barn også sammen i tillegg til barna jeg har aleneomsorgen for. Dette var en desperat handling, men jeg er så lei meg for det. Jeg trodde aldri jeg skulle gjøre noe sånt, og jeg tror ingen ville trodd at jeg kunne gjøre noe sånt heller. Jeg skammer meg. Anonymkode: 10b2c...bc4 Jeg synes du skal fortelle samboeren det du forteller oss om hvor vanskelig du har det økonomisk, og når du til og med tyr til salg av seksuelle tjenester for å klare deg, burde han skjønne hvor desperat du er. Mange par har jo felleseie også, og hvis han elsker deg og dere bor sammen og har barn sammen, burde han være litt rausere og ikke bare tenke meg og mitt og deg og ditt! Anonymkode: f3c48...5c0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå