ThereGoesBob Skrevet 7 timer siden #1 Skrevet 7 timer siden Er litt lei av å høre folk si dette om alt det de ikke liker av mat. Tenker de er bortskjemte og ikke forstår hvor godt vi egentlig har det. Vi kan velge og vrake i alt av mat og drikke. Flere som er enige og synes dette er en Uting? Er du ikke enig kan du selvfølgelig hate litt. 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden Det er flaut hvis man er over ti år, men jeg synes ikke det er noe jeg hører særlig ofte. Anonymkode: 3a767...e71
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Skrevet 7 timer siden Jeg liker ikke folk som bruker stor bokstav der det ikke hører hjemme. Anonymkode: 4e88e...2f3 4 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Skrevet 7 timer siden Kommer helt an på sammenhengen. Uhøflig å si til noen som har laget mat til deg. Men hvis man diskuterer mat på generelt grunnlag er det jo helt naturlig å si hva man ikke liker. Og alle har mat de ikke liker, så de som later som noe annet er jo bare uærlige. Anonymkode: 1f2d3...c5d 5
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Skrevet 7 timer siden Hva skal man si da, hvis man ikke liker noe? Anonymkode: 40e4f...7d5 1 1
Ratched Skrevet 7 timer siden #6 Skrevet 7 timer siden Nettopp fordi vi kan velge og vrake i mat så kan jeg velge å si liker ikke og heller spise noe jeg faktisk synes smaker godt. 1 4
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva skal man si da, hvis man ikke liker noe? Anonymkode: 40e4f...7d5 Man skal si mmm, så godt 😊 mens man tenker at det smaker høgg. Og så får man servert høgg neste gang også, fordi verten tror du elsket det 😅 Anonymkode: 1f2d3...c5d 4
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Skrevet 7 timer siden Jeg sitter ikke ved matbordet og brekker meg når mat vokser i munnen på meg. Jeg er et voksent menneske som selv kan bestemme hva jeg ønsker av mat og ikke og selvfølgelig finnes det ikke et eneste menneske i hele verden som liker absolutt alle mat i hele verden. Det er ikke så ofte jeg sier jeg ikle liler, men sier ofte "jeg spiser ikke", og det er helt sant. Jeg er oppvokst i Norge, noe whataboutism om hvor heldig jeg er som ikke er oppvokst i Gaza spiller ingen rolle på min smak og hva jeg liler og ikke liker. Jeg sitter ikle å tvinger i meg mat bre fordi noen mener det er høffelig. Anonymkode: 2ef46...a95 3 3
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva skal man si da, hvis man ikke liker noe? Anonymkode: 40e4f...7d5 At man er allergisk 😙 Anonymkode: dbf13...bf0
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At man er allergisk 😙 Anonymkode: dbf13...bf0 Hilsen Pinoccio Anonymkode: d2102...88c
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): At man er allergisk 😙 Anonymkode: dbf13...bf0 Der sier jeg dersom vi spiser 20+ retter ute på dyr restaurant. Jeg har smakt fisk tilbredt av noen av de beste kokkene i Norge, det smaker fortsatt fisk. Nå sier jeg at jeg er allergisk, da får jeg servert perfekt kylling eller delikate vegetarretter istedenfor. Anonymkode: 4e88e...2f3
Strigiformes Skrevet 6 timer siden #12 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva skal man si da, hvis man ikke liker noe? Anonymkode: 40e4f...7d5 Jeg er ikke så vant til smaken pleier jeg å si... 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva skal man si da, hvis man ikke liker noe? Anonymkode: 40e4f...7d5 Du kan si " det er jeg ikke så glad i" . Hvis du ikke tåler så er det lov å stå over. Anonymkode: 4d851...48a
Krist1an Skrevet 6 timer siden #14 Skrevet 6 timer siden Har ikke problemer med å si at det er mat jeg ikke liker. To matretter jeg kan huske på akkurat nå er lutefisk og pinnekjøtt. Lutefisk har jeg ett par dårlige erfaringer med, endte opp med å spy, har hørt i ettertid at den trolig ikke har blitt tilbredt riktig men det bryr jeg meg ikke om, jeg sier jeg ikke liker det. Pinnekjøtt synes jeg lukter helt forferdelig, så da sier jeg at jeg ikke liker det. Hvorfor skal jeg tvinge i meg mat jeg ikke liker. 1
Ludovica- Skrevet 6 timer siden #15 Skrevet 6 timer siden Hvis jeg ikke liker noe så sier jeg det. Ser ikke grunn til å lyve eller pynte på sannheten. 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #16 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): selvfølgelig finnes det ikke et eneste menneske i hele verden som liker absolutt alle mat i hele verden. Det er ikke så ofte jeg sier jeg ikle liler, men sier ofte "jeg spiser ikke", og det er helt sant. Hm, jeg vil vel si at ganske mange liker absolutt all mat i verden, med kanskje en håndfull unntak for ekstrem-mat som type egg med foster, italiensk ost med larver etc... Selv sier jeg vel mer at "jeg foretrekker ikke" eller "er ikke min favoritt" til en noen få retter, men har aldri fått servert noe jeg ikke har spist. . Anonymkode: 1a08c...04f
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #17 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan si " det er jeg ikke så glad i" . Hvis du ikke tåler så er det lov å stå over. Anonymkode: 4d851...48a Det er bare "rundt grøten" for akkurat det samme. Jeg foretrekker helt ærlig mennesker som er ærlige jeg. "Jeg liker ikke" er helt greit og mye bedre enn å lyge på seg 17 allergier, eller andre typer rundt og rundt løgner. Anonymkode: a7a34...f01 1
Gentleman59 Skrevet 6 timer siden #18 Skrevet 6 timer siden ThereGoesBob skrev (23 minutter siden): Er litt lei av å høre folk si dette om alt det de ikke liker av mat. Tenker de er bortskjemte og ikke forstår hvor godt vi egentlig har det. Vi kan velge og vrake i alt av mat og drikke. Flere som er enige og synes dette er en Uting? Er du ikke enig kan du selvfølgelig hate litt. M66: Enig! 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #19 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Man skal si mmm, så godt 😊 mens man tenker at det smaker høgg. Og så får man servert høgg neste gang også, fordi verten tror du elsket det 😅 Anonymkode: 1f2d3...c5d Ja, nemlig. Den fella går jeg ikke i. AnonymBruker skrev (19 minutter siden): At man er allergisk 😙 Anonymkode: dbf13...bf0 Har nok allergier, gidder ikke lyve på meg flere. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du kan si " det er jeg ikke så glad i" . Hvis du ikke tåler så er det lov å stå over. Anonymkode: 4d851...48a Som er det samme som "jeg liker ikke" egentlig. Anonymkode: 40e4f...7d5
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #20 Skrevet 6 timer siden Hvilken sammenheng er dette i? Jeg hadde aldri sagt dette dersom jeg ble servert noe, da sier jeg selvfølgelig tusen takk og spiser det jeg får. Dersom jeg selv bestiller noe, kan jeg si til venner at jeg ikke liker ditt og datt. Dersom noe spør meg i forkant av et måltid de inviterer til, er jeg også ærlig og sier dersom det er noe jeg ikke liker så godt, på direkte spørsmål. Anonymkode: 7790e...b6e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå