Gå til innhold

viltpåkjørsel

Fremhevede innlegg

Skrevet

Faderullan kjørte på en elg og bilen fikk store skader men kjørbar når jeg nå sjekker med forsikringa ser jeg at jeg har kjørt 25 000 km for mye , GALSKAP

Hva skjer nå?

Anonymkode: 0bdc3...0ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan gikk det med elgen?

Anonymkode: c5807...3bc

• Liker 4
Skrevet

Det blir nok en avkorting på erstatningen. Har du kasko? Om ikke spiller det muligens liten rolle, siden det er etter hva jeg har skjønt, den som dekker skade på bil etter viltpåkjørsel.

Anonymkode: 1fa6b...7d5

Skrevet

noen som har tall ? Hva vil det koste og ha kjørt 25 000 for mye?????

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er veldig opp og ned fra selskap til selskap. Noen tar avkorting på 5 til 15%

Er en grun til en bør følge med på slikt. Selv har jeg ubegrenset siden det ikke var så store forskjellen i selskapet vi har.

Anonymkode: 6103e...33a

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Faderullan kjørte på en elg og bilen fikk store skader men kjørbar når jeg nå sjekker med forsikringa ser jeg at jeg har kjørt 25 000 km for mye , GALSKAP

Hva skjer nå?

Ved skade på egen bil kreves kaskoforsikring.

Delkasko og ansvarsforsikring dekker typisk brann, tyveri, personskader, veihjelp av egen bil, skade på andre kjøretøy og andre ting en har skadet, gjerder, autovern, osv.

Delkasko dekker ikke reparasjon av egen bil.

Ved viltpåkjørsel blir egenandelen gjerne redusert.

Har en kjørt lengre enn forsikringsavtalen inkluderer vil egenandelen bli høyere eller forsikringsutbetaling blir redusert. Hvor mye vil forsikringsselskapet gi deg tilbakemelding på. Det skal normalt stå i stil med hvor mye du har spart på å ikke øke forsikringen. Forsikringsselskapet er gjerne den som vinner på det.. 

Endret av TBL12
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva skjer nå?

Du vil få kratig refunsjon og du i det heletatt får noen erstatning. 25k over grensen er ett ekstremt brudd på vilkårene. Du vil også få strafferegnig på km du har kjørt over avtalt lengde

Skrevet

Nå skriver ikke trådstarter over hvor lang tid det er kjørt 25 000 km for mye.

Det vil være forskjell på om det er kjørt 25 000 km for mye på ett år, eller om det er i løpet 4-5 år. Eksempelvis 15 000 km pr år, der det er kjørt 20 000 km pr år, som blir 5 x 5 000 km mye i løpet av 5 år.

Det skal mye til å få utbetalingen 100% avkortet. Det skjer automatisk ved kjøring i rus, men ikke om en kjører for langt.

• Nyttig 1
Skrevet
TBL12 skrev (20 minutter siden):

Nå skriver ikke trådstarter over hvor lang tid det er kjørt 25 000 km for mye.

Det vil være forskjell på om det er kjørt 25 000 km for mye på ett år, eller om det er i løpet 4-5 år. Eksempelvis 15 000 km pr år, der det er kjørt 20 000 km pr år, som blir 5 x 5 000 km mye i løpet av 5 år.

Det skal mye til å få utbetalingen 100% avkortet. Det skjer automatisk ved kjøring i rus, men ikke om en kjører for langt.

2,5 år :(

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

2,5 år :(

25 000 km / 2,5 år = 10 000 km over pr år.

Hvor mange km har du i forsikringen? Har du 10 000 pr år har du kjørt dobbelt så langt som avtalen tilsier.

Og, bare for å avklare, det er kaskoforsikring du har?

Skrevet
TBL12 skrev (7 minutter siden):

25 000 km / 2,5 år = 10 000 km over pr år.

Hvor mange km har du i forsikringen? Har du 10 000 pr år har du kjørt dobbelt så langt som avtalen tilsier.

Og, bare for å avklare, det er kaskoforsikring du har?

Ja kasko og har 16 000 nå , hadde 25 000 et år skjønner ikke hva som skjedde, livet anntar jeg 

Skrevet

Dummeste tråden jeg har sett, bare trolling? Kreve tall med ti spørsmålstegn uten å gi noe relevant info? Rart. Snakk med forsikringen din, de vet jo svaret. 🤪

Anonymkode: 6c958...a30

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja kasko og har 16 000 nå , hadde 25 000 et år skjønner ikke hva som skjedde, livet anntar jeg 

Oppdater gjerne tråden når du har fått vite hvor mye forsikringsselskapet trekker. Forhåpentligvis fradrag på ca 20%.

Skrevet
Tobias001 skrev (8 timer siden):

Du vil få kratig refunsjon og du i det heletatt får noen erstatning. 25k over grensen er ett ekstremt brudd på vilkårene. Du vil også få strafferegnig på km du har kjørt over avtalt lengde

Du mener vel reduksjon? Det andre hørtes vel kraftig reaksjon, men noen har kanskje slike vilkår?

Skrevet

Det var ikke lite heller. 

Så her må du vente deg en kraftig avkortning fra forsikringsselskapet.

Anonymkode: 16397...e07

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dummeste tråden jeg har sett, bare trolling? Kreve tall med ti spørsmålstegn uten å gi noe relevant info? Rart. Snakk med forsikringen din, de vet jo svaret. 🤪

Anonymkode: 6c958...a30

25000 overskredet km er ikke det relevant info?

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

25000 overskredet km er ikke det relevant info?

Men vi kan ikke vite hvor mye forsikringselskapet avkorter ditt forsikring, du sier ikke engang navnet på forsikringselskapet. 

Anonymkode: 2b23f...458

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Forsikringsselskapet ditt har tall.

Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (35 minutter siden):

Forsikringsselskapet ditt har tall.

Ja snart jeg å men hadde vært fint å få noens egne erfaringer fremfor synsere. Kunne jo hende noen hadde opplevd det og kunne beroliget meg litt i kampens hete men null stress det ordner seg nok på ene eller andre måten uannsett.

JA jeg har vært IDIOT som ikke har fulgt med

JA jeg må ta straffen min

JA kun egen feil

JA JA JA 

Snart har jeg svar så kanskje jeg skulle dele erfaringen min etter på eller trenger alle finne det ut selv?

Kanskje noen forsikringsselskap er snillere enn andre?

hvem vet som ikke spør

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Snart har jeg svar så kanskje jeg skulle dele erfaringen min etter på eller trenger alle finne det ut selv?
Kanskje noen forsikringsselskap er snillere enn andre?

Det er nyttig å dele erfaringen din. Det er også helt sikkert forskjell mellom forsikringsselskap, og det er også forskjell mellom oppgjør.

Forsikringsselskapene gjør også feil noen ganger, glemmer å trekke ekstra egenandel eksempelvis, da blir det i kundens favør.
Andre ganger i egen favør, det er gjerne det en hører om. 😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...