AnonymBruker Skrevet 20. november #1 Skrevet 20. november Hei. Jeg er nysgjerrig på om dette gjelder bare oss eller hva. Samboeren er gravid i første trimester, vi går inn i uke 7 nå. Og hun finnes ikke litt interessert i intimitet eller noe som kan føre til sex. Vi har ikke hatt sex siden unnfangelsen. Det skal sies at det fort kunne gå mellom 1-1,5 mnd før hun ble gravid også, til vi hadde sex. Gjennomsnittlig har vi normalt sex ca 1 gang i mnd. Vi har en 4-åring fra før av. Begge to jobber, hun er mye trøtt og kvalm så jeg skjønner jo at hun ikke vil ha sex eller stemningen er der… men, flere som har det sånn? Forrige gang hun var gravid hadde vi ikke sex på over 1 år.. altså fra hun ble gravid og til noen mnd etter fødsel. Normalt? Anonymkode: 3a136...8b9
AnonymBruker Skrevet 20. november #2 Skrevet 20. november Har veldig lite lyst i første trimester her også. Er også 7 uker på vei og vi har vel hatt sex en gang. Mindre lyst resten av svangerskapet også. Anonymkode: 823a2...ac9
AnonymBruker Skrevet 20. november #3 Skrevet 20. november Jeg slet med å overleve første trimester, sex var altså sååååååååå langt ned på prioriteringslisten. Anonymkode: 3c648...95e 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. november #4 Skrevet 20. november Helt normalt. Så godt som ingen har lyst på sex når de er kvalme! Men at dere har sex så sjeldent til vanlig er jo kanskje et større problem enn den unntakstilstanden som er graviditet, med mindre begge trives med. Anonymkode: 4b2b0...c2c 2
AnonymBruker Skrevet 21. november #5 Skrevet 21. november Så dere har vært fem uker uten sex nå? Dette er jo tydeligvis helt normalt for dere, så skjønner ikke problemet. Hvorfor har dere forresten så lite sex? Vil ikke akkurat si at det er vanlig Anonymkode: 2ec3e...de5
AnonymBruker Skrevet 21. november #6 Skrevet 21. november Ja helt normalt. Vi hadde ikke sex fra jeg ble gravid til 6 mnd etter ungen var ute. Fantes ikke sexlyst. Men vi koste mye. Anonymkode: c5ab9...ad3 2
AnonymBruker Skrevet 21. november #7 Skrevet 21. november Du sier at dere vanligvis har sex ca 1 gang pr måned, og nå er det 5 uker siden forrige gang? Jeg ser ukke helt forskjellen jeg, altså. Men ja, det er veldig vanlig å miste lysten når man er gravid. Sånn fra naturens side er det jo meningsløst å ha sex når man allerede er gravid. Og mange føler seg i elendig form, da er jo selvfølgelig sexlysten fraværende. Sex er en overskuddsaktivitet, og det overskuddet har man ofte ikke mens man er gravid. Anonymkode: 2607c...b75 1 1
mommyaka Skrevet 21. november #8 Skrevet 21. november Helt normalt...hun er full av hormoner..kvalm.. jobb og en på 4 år...da er sex nederst på listen. Og ja dette er også helt normalt etter fødselen
AnonymBruker Skrevet 21. november #9 Skrevet 21. november Vi har sex mye oftere enn dere i utgangspunktet (flere ganger i uken utenom graviditet). Første trimester tror jeg vi hadde sex 3-4 ganger totalt og det var uten en 4åring. Hadde absolutt ikke overskudd til noe som helst, mye energi gikk på bare å overleve, spise og drikke nok og søvn. Mannen tok seg av alt husarbeid, matlaging, osv så tror ikke han hadde mye energi heller. Sexlysten og energi kom tilbake i andre trimester, så da økte frekvensen til flere ganger i uken igjen, før det i tredje trimester begynte å bli litt mindre igjen pga diverse plager. Hadde da fortsatt mye lyst, men kroppen spilte ikke helt på lag. Siden dere har lite sex i utgangspunktet, så er jeg ikke overrasket at dere ikke har mer sex nå enn før? Hvis dette er et problem for deg, så burde du ta det opp, men tror ikke at første trimester er rett tidspunkt til det. Anonymkode: 23afe...2a6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå