AnonymBruker Skrevet i går, 16:42 #1 Skrevet i går, 16:42 Jeg var 39 da jeg fikk meg kjæreste noen år etter samlivsbrudd. Er dette uvanlig at middelaldrende kvinner får seg kjæreste etter samlivsbrudd? Ut fra mitt eget inntrykk så ser det ut til at flere menn i den alderen får seg ei kjæreste som er yngre. Lurer vel på om jeg var uvanlig heldig i min situasjon. Leste jo tidligere på singelforumet her at damer i slutten av 30 åra nærmest var for gammel for nytt forhold. At vi var gammelmodige. I tillegg er jeg over gjennomsnittet høy og ikke helt slank. Har alltid hatt lite nettverk og er ikke utadvendt heller. Med andre ord flere ulemper da jeg datet. Så jeg lurer på om mine fordommer stemmer, får menn på samme alder lettere et forhold? Anonymkode: 37faa...2c2
AnonymBruker Skrevet i går, 18:01 #2 Skrevet i går, 18:01 Med andre ord, er det en holdning om at vi kvinner eldes raskere og dermed er mindre attraktive? Og at menn derimot er i sin beste alder? Anonymkode: 37faa...2c2
AnonymBruker Skrevet i går, 18:04 #3 Skrevet i går, 18:04 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var 39 da jeg fikk meg kjæreste noen år etter samlivsbrudd. Er dette uvanlig at middelaldrende kvinner får seg kjæreste etter samlivsbrudd? Ut fra mitt eget inntrykk så ser det ut til at flere menn i den alderen får seg ei kjæreste som er yngre. Lurer vel på om jeg var uvanlig heldig i min situasjon. Leste jo tidligere på singelforumet her at damer i slutten av 30 åra nærmest var for gammel for nytt forhold. At vi var gammelmodige. I tillegg er jeg over gjennomsnittet høy og ikke helt slank. Har alltid hatt lite nettverk og er ikke utadvendt heller. Med andre ord flere ulemper da jeg datet. Så jeg lurer på om mine fordommer stemmer, får menn på samme alder lettere et forhold? Anonymkode: 37faa...2c2 Det tror jeg bare er en myte, gitt. Da jeg ble skilt som 40-åring opplevde jeg det ikke som med minste vanskelig å få meg ny kjæreste og etter hvert ektemann, både yngre og penere og mye hyggeligere enn den første ektemannen min. Anonymkode: a3af8...223 3 1 2
AnonymBruker Skrevet i går, 18:09 #4 Skrevet i går, 18:09 Middeladrende kvinner er nok ikke mindre attraktive på kjønnsmarkedet enn middeladrende menn. De er derimot generelt mer klokere, mer kritiske og mindre deperate enn jevnaldrende menn son blir alene etter samlivsbrudd. De klarer seg bedre alene, og hopper ikke på første og beste muligjet for å slippe å bo alene. Hilsen M47 Anonymkode: 839ba...eb4 18 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #5 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): De klarer seg bedre alene Greit at de statistisk sett er mye mindre suicidale, og har mindre utfordringer med rus enn menn, men en skal ikke stikke under en stol at det er masse crazy "kattekvinner" der ute med en forvaklet virkelighetsoppfatning. Anonymkode: 3ee8b...570 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #6 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Med andre ord, er det en holdning om at vi kvinner eldes raskere og dermed er mindre attraktive? Og at menn derimot er i sin beste alder? Anonymkode: 37faa...2c2 Det er jo bare tull, synes menn generelt holder seg dårligere enn kvinner etter 30, 40 og 50. De spiser dårligere og er ikke like nøye på hudpleie som regel. I min omgangskrets er mange kvinner i nye forhold med jevnaldrende, det samme med mennene, noen få % av mennene går for yngre damer og får barnekull nr. 2. Så blir det slutt der også og de ender opp single. Sjeldent damer gidder flere barn og forholde seg til flere ekser. Anonymkode: 276c2...ea7 4
Hulderen Skrevet 13 timer siden #7 Skrevet 13 timer siden I min omgangskrets er det tre kvinner som har hatt samlivsbrudd etter at de fylte 50. Begge fikk nye kjærester/samboere raskt. De nye kjærestene er på deres egen alder, men aktive og i god form. 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Skrevet 13 timer siden Jeg gikk fra mannen min da jeg var 41 og traff en ny yngre mann et år etterpå. Jeg datet aldri for jeg trivdes alene, men traff han tilfeldig i en bursdag hos en felles bekjent. Jeg er høy og svært lite opptatt av sminke/hudpleie/hår og klær/mote. Anonymkode: 5b0fc...5e6 2 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #10 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Greit at de statistisk sett er mye mindre suicidale, og har mindre utfordringer med rus enn menn, men en skal ikke stikke under en stol at det er masse crazy "kattekvinner" der ute med en forvaklet virkelighetsoppfatning. Anonymkode: 3ee8b...570 Ingen er mer crazy enn de som snakker om kattekvinner. Anonymkode: 36868...883 7 6
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Skrevet 7 timer siden Det spørs hvor pen man er som dame. Her jeg bor, har jeg inntrykk av at menn får forhold med en gang etter bruddet når de er i 40-årene. Min eks er 44 og ikke akkurat noe fruktfat (jeg var fryktelig glad i ham da vi var sammen, men objektivt nok er han ikke attraktiv fysisk). Han drar dame etter dame, og de er pene. Jeg som mindre attraktiv dame derimot, var alene i over tre år før jeg fant meg en mann, selv om jeg var åpen for å date og aktiv med å be menn ut. Anonymkode: 19963...38b
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Skrevet 7 timer siden Jeg ble singel når jeg var 38 og det var absolutt ikke mangel på interesse fra menn på egen alder, heller ikke yngre og eldre menn. Ble singel igjen ti år etter det, og får fremdeles interesse fra menn, men det er menn 55-65 som er mest pågående. Har ny kjæreste som er jevnaldrende 😊 Anonymkode: a7a2c...ab7 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #13 Skrevet 7 timer siden Jeg (kvinne 41 år) er riktignok ikke singel, men får mye oppmerksomhet fra menn, både yngre, eldre og jevnaldrende, så kan absolutt ikke tenke meg at det skulle være et problem å få et nytt forhold dersom nåværende tar slutt. Kan nevne at jeg er svært slank med fine former og er 170 cm høy, altså en kroppstype som sannsynligvis appellerer til ganske mange. Ser vel ellers ganske "normal" ut for alderen. Er naturlig, bruker ikke sminke til daglig og farger ikke håret eller slike ting. Fin hud, ingen andre rynker enn smilerynker. Har bare ett barn (er sammen med barnefar, som er en oppegående mann). Barnet er friskt og veltilpasset og nærmer seg tenårene, altså er ikke hverdagen styrt av hverken småbarnskaos eller andre familiære problemer som kan gjøre det vanskelig å date. Alt i alt tenker jeg at det først og fremst er min egen kresenhet som ville avgjort om jeg forble singel eller ei:P Anonymkode: a14a3...346 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Skrevet 6 timer siden For hver middelaldrende mann som får seg ny dame, vil det nok være en middelaldrende kvinne som får seg ny mann. Tviler på at aldersforskjellen øker noe særlig med årene. I min omgangskrets er det plenty med par som har funnet hverandre etter fylte 50, og det er lite forskjell. Selv fant jeg kvinne født samme år. Tror ts har litt "confirmation bias", og leter etter eksempler på at kvinner har gått ut på dato etc. M57 Anonymkode: 569cb...3b2 2 3
Snok1 Skrevet 4 timer siden #15 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (20 timer siden): Leste jo tidligere på singelforumet her at damer i slutten av 30 åra nærmest var for gammel for nytt forhold. Det er jo akkurat i denne alderen kvinner for alvor kommer til sin rett og blir spennende. Når man er i denne alderen har både kvinner og menn de beste årene foran seg. 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Skrevet 3 timer siden Det som er spesielt med å bli singel i den alderen er at man enten ikke hat fått kids, men vil ha, eller har et par småsneiper og en baby-daddy som del av "pakka". Begge deler betyr et stort valg for en mann som vil gå inn i et forhold. En eldre kvinne, med eldre barn er mye mer uavhengig og lettere å ha et forhold til. Jeg vil derfor tro det er enklere med kvinner 45+ enn 30. Mer modne, mer frie. Anonymkode: 66890...f77
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Skrevet 1 time siden Har ikke det samme inntrykket. Det eneste jeg synes går igjen er at menn med barn under 10 år med 50/50 fordeling er mer interessert i en helge kjæreste enn en fulltids kjæreste. Handler nok mest om kapasitet tror jeg. Jeg syntes ikke det var vanskelig å få dater eller kjæreste som singel 40 åring, men jeg er jo veldig bevisst på hva slags forhold jeg ønsker meg så jeg tar ikke til takke med noe annet enn ett bra forhold med en bra mann. Jeg fant han etter 3 år som singel. Han er til og med yngre og barnløs. Så alt går an tydeligvis 😄 Anonymkode: 50ceb...d7d
Bimbo Skrevet 1 time siden #18 Skrevet 1 time siden Tviler på at det er noe lettere for menn, all den tid at de fleste forhold består av jevnaldrende. Og kvinner på 30-40 år har jo også muligheten for å velge eldre partnere dersom det faktisk hadde vært sånn at menn i en viss alder stort sett inngår forhold med mye yngre damer. Rent anekdotisk opplevde jeg økt interesse fra menn i midten på livet, sikkert pga økt utstråling pga bedre selvtillit og mer utadvendthet. Så noen stor ulempe å være litt mindre deilig tror jeg ikke det er. Dette med markedsverdi er jo også veldig teoretisk, da det handler om hvor stort antall av folk mellom 15 og 90 som er villig til å date/ligge med/inngå et forhold med deg, og enten man er 20 eller 45 så forholder man seg i praksis til et bittelite fåtall av de det gjelder. Man dater i sitt eget «pool». Når jeg var 20 kom interessen fra jevnaldrende og en og annen full gamling. Nå kommer den fra jevnaldrende, noe yngre, noe eldre og fortsatt en og annen full gamling. I den virkelige verden er det ingen opplevd forskjell.
AnonymBruker Skrevet 16 minutter siden #19 Skrevet 16 minutter siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ingen er mer crazy enn de som snakker om kattekvinner. Anonymkode: 36868...883 Hundekvinner er vel det som egentlig gjelder nå for tiden. Se bare hvor mange enslige damer som reker rundt med små hunder overalt. Anonymkode: 25b54...3ec
AnonymBruker Skrevet 5 minutter siden #20 Skrevet 5 minutter siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hundekvinner er vel det som egentlig gjelder nå for tiden. Se bare hvor mange enslige damer som reker rundt med små hunder overalt. Anonymkode: 25b54...3ec Tja. Hadde kattene akseptert å bli drasset rundt på den måten, så hadde du lagt merke til dem. Anonymkode: 569cb...3b2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå