AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Skrevet 9 timer siden Interessant. Statsforvalteren har behandlet en sak der de har kommet med sterk kritikk mot barnevernets tjenesten i kommunen. Der det er avdekket brudd på taushetsplikten. Foreldrene har Statsforvalterens vedtak svart på hvitt. Barnevernstjenesten på sin side nekter overfor foreldrene at de har gjort noe galt. Statsforvalteren sa til foreldrene at barnevernstjenesten aldri kommer til å innrømme for foreldrene at de har gjort feil, de vil aldri få en beklagelse. Så lurer de på hvorfor barnevernet har dårlig omdømme? Når de blir tatt i lovbrudd, det står tydelig i et vedtak, og likevel er en beklagelse noe de aldri kan gi? Hvilke folk jobber i barnevernet egentlig? Er det ondskap eller er de syk i hodet? Anonymkode: 6f1e4...ddd 1 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9 timer siden Populært innlegg #2 Skrevet 9 timer siden Nyanser- ikke din sterke side? Anonymkode: e7c3b...be5 43 19
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Skrevet 9 timer siden Hadde vært jobb for Juge Jonas det. Han innrømmer heller aldri noe. Anonymkode: 04c52...7dc 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9 timer siden Populært innlegg #4 Skrevet 9 timer siden Jeg klarer liksom ikke helt å ta gjengivelser seriøst når de kommer fra noen som tillegger en forvaltningsinstans egenskaper som "ond eller syk i hodet." Da blir det vanskelig å mene noe om et vedtak man ikke har sett. (At noen hos Statsforvalteren har uttalt det du påstår, tror jeg enkelt og greit ikke på). Anonymkode: fcc73...c52 42 9
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Skrevet 9 timer siden Ny tråd igjen ja Anonymkode: b60ca...0d4 13 2
DesmondMiles Skrevet 9 timer siden #6 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Interessant. Statsforvalteren har behandlet en sak der de har kommet med sterk kritikk mot barnevernets tjenesten i kommunen. Der det er avdekket brudd på taushetsplikten. Foreldrene har Statsforvalterens vedtak svart på hvitt. Barnevernstjenesten på sin side nekter overfor foreldrene at de har gjort noe galt. Statsforvalteren sa til foreldrene at barnevernstjenesten aldri kommer til å innrømme for foreldrene at de har gjort feil, de vil aldri få en beklagelse. Så lurer de på hvorfor barnevernet har dårlig omdømme? Når de blir tatt i lovbrudd, det står tydelig i et vedtak, og likevel er en beklagelse noe de aldri kan gi? Hvilke folk jobber i barnevernet egentlig? Er det ondskap eller er de syk i hodet? Anonymkode: 6f1e4...ddd Vel, nå følger jo alltid Statsforvalteren opp lovbrudd, så det er lite sannsynlig at barnevernstjenesten ikke innrømmer feil. Da avsluttes nemlig aldri tilsynet. 5
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Skrevet 9 timer siden Enda en tråd om det samme? Jeg kjenner flere saksbehandlere i BV som er fantastiske mennesker som gjør en fantastisk jobb, og gjør livet bedre for mange barn (og voksne) hele tiden. Det er nok råtne epler der og, men å omtale hele BV som en lik masse blir bare idioti. Anonymkode: bd53d...131 16 7
DesmondMiles Skrevet 9 timer siden #8 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enda en tråd om det samme? Jeg kjenner flere saksbehandlere i BV som er fantastiske mennesker som gjør en fantastisk jobb, og gjør livet bedre for mange barn (og voksne) hele tiden. Det er nok råtne epler der og, men å omtale hele BV som en lik masse blir bare idioti. Anonymkode: bd53d...131 Det er jo fascinerende at det er de særdeles ressurssvake, sosialt, økonomisk og/eller kognitivt, som opplever instanser som barnevernet som «syke i hodet». Normale folk har ikke slike tanker. 15 8
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Skrevet 9 timer siden En etat kan ikke være verken syk eller ond. Overskriften røper agendaen din. Anonymkode: 2535d...250 17 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Skrevet 9 timer siden Du bekrefter mine fordommer om de som har slike meninger som deg, TS. Anonymkode: 2b733...365 24 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #11 Skrevet 8 timer siden DesmondMiles skrev (45 minutter siden): Vel, nå følger jo alltid Statsforvalteren opp lovbrudd, så det er lite sannsynlig at barnevernstjenesten ikke innrømmer feil. Da avsluttes nemlig aldri tilsynet. Er ikke så mye å innrømme- lyve om. Statsforvalteren har fått innsyn i dokumenter og opplysninger fra tredjepart. Og taushetsbrudd og personvern er brutt. Når Statsforvalteren har konkludert med dette er det et faktum. Men barnevernet selv nekter å beklage til foreldrene. Det ble tilsyn og oppfølging innad i kommunen. Ved slike alvorlige svikt er det minste de kunne gjøre å beklage, men det skjer ikke. Foreldrene i saken anmeldte vedkommende som har brutt taushetsplikten til politiet da det er et straffbart forhold. Å bryte taushetsplikten og utlevere sensitive opplysninger om et barn er alvorlig, og kan ikke se at det er til familiens og barnets beste at de nekter å ta ansvar for det de har gjort. Barnets beste er ikke et slagord men en rettighet. Når de gjør slikt å ikke evner å beklage, ja da er de ond eller syk i hodet. Anonymkode: 6f1e4...ddd
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #12 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Nyanser- ikke din sterke side? Anonymkode: e7c3b...be5 Denne lo jeg godt av 😂 On point! Anonymkode: 9b91b...a77 2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #13 Skrevet 8 timer siden DesmondMiles skrev (46 minutter siden): Det er jo fascinerende at det er de særdeles ressurssvake, sosialt, økonomisk og/eller kognitivt, som opplever instanser som barnevernet som «syke i hodet». Normale folk har ikke slike tanker. Ser du har fordommer. Men disse foreldrene har stort og flott hus, hytte, biler, begge foreldre med masterutdanning, god økonomi og et stort nettverk. Det ble konkludert med at foreldrene er ressurssterke og gir god omsorg til sine barn. At de hadde en undersøkelse som ble henlagt i barnevernet kan hver og en familie opplevde om noen melder fra. Det betyr likevel ikke at det er fritt frem for saksbehandlere å bryte taushetsplikten sin. Anonymkode: 6f1e4...ddd 2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #14 Skrevet 8 timer siden Du kommer mye lenger ved å være saklig. Slik du skriver nå, så blir det veldig unyansert og emosjonelt. Når det er sagt, så tror jeg at årsaken til at de ikke innrømmer feil, er at de er redd for at det vil skade etatens rykte (enda mer). Anonymkode: f8ecd...f86 4
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #15 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde vært jobb for Juge Jonas det. Han innrømmer heller aldri noe. Anonymkode: 04c52...7dc Kan hvertfall ikke klage på mistillit om man selv ikke skaper tillit Anonymkode: 6f1e4...ddd
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #16 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kommer mye lenger ved å være saklig. Slik du skriver nå, så blir det veldig unyansert og emosjonelt. Når det er sagt, så tror jeg at årsaken til at de ikke innrømmer feil, er at de er redd for at det vil skade etatens rykte (enda mer). Anonymkode: f8ecd...f86 Deres omdømme er det jo de selv som skader. Dette skades av deres handlinger, ikke av at folk snakker om de. Saken kom jo ut i media, og dette kunne sikkert vært unngått om de tok ansvar og ryddet opp. Utrolig at de ikke ser selv at ved slik behandling av folk så vil det komme ut offentlig Anonymkode: 6f1e4...ddd 2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #17 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Når de blir tatt i lovbrudd Jeg jobber i barnevernstjenesten og har aldri begått lovbrudd. Akkurat som at elle leger, alle lærere, alle sykepleiere og absolutt alle i politietaten skal stå ansvarlig for at 1 menneske eller 1 tjeneste begår en feil..... Og nei, jeg er verken ond eller syk i hodet Anonymkode: 26c2b...072 8 5
DesmondMiles Skrevet 8 timer siden #18 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er ikke så mye å innrømme- lyve om. Statsforvalteren har fått innsyn i dokumenter og opplysninger fra tredjepart. Og taushetsbrudd og personvern er brutt. Når Statsforvalteren har konkludert med dette er det et faktum. Men barnevernet selv nekter å beklage til foreldrene. Det ble tilsyn og oppfølging innad i kommunen. Ved slike alvorlige svikt er det minste de kunne gjøre å beklage, men det skjer ikke. Foreldrene i saken anmeldte vedkommende som har brutt taushetsplikten til politiet da det er et straffbart forhold. Å bryte taushetsplikten og utlevere sensitive opplysninger om et barn er alvorlig, og kan ikke se at det er til familiens og barnets beste at de nekter å ta ansvar for det de har gjort. Barnets beste er ikke et slagord men en rettighet. Når de gjør slikt å ikke evner å beklage, ja da er de ond eller syk i hodet. Anonymkode: 6f1e4...ddd Du leser jo ikke hva jeg skriver. Da er det ikke overraskende at du har utfordringer med å ta innover deg hva som skjer mellom Statsforvalteren og kommunen rent forvaltningsmessig. 6
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #20 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg jobber i barnevernstjenesten og har aldri begått lovbrudd. Akkurat som at elle leger, alle lærere, alle sykepleiere og absolutt alle i politietaten skal stå ansvarlig for at 1 menneske eller 1 tjeneste begår en feil..... Og nei, jeg er verken ond eller syk i hodet Anonymkode: 26c2b...072 Når man begår feil så rydder man opp feilen med de en har begått feilen mot. Hvis man har et svev av yrkesstolthet og er profesjonell gjør man det. Alle kan gjøre en feil i jobbsammenheng, men ikke alle i en tjeneste med streng regulert taushetsplikt sitter på en fest å deler jobbrelatert sensitiv informasjon om barn til flere folk. Det er mer enn en «feil» det er grovt og sterkt kritikkverdig. Håper vedkommende får straff og må gå av. Slike mennesker trenger vi ikke i slike yrker. Anonymkode: 6f1e4...ddd 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå