AnonymBruker Skrevet i går, 16:24 #1 Skrevet i går, 16:24 Lurer på om dette er skadelig å bruke ofte i f.eks. kjøkkenvask? Veldig ofte blir det lukt i vasken (mener ikke hullet nede) men vasken innvendig pleier å ha stram lukt. Da pleier jeg å spraye på denne sprayen og vasker rundt i vasken før jeg skyller godt. Jeg er veldig sensitiv for lukter, spess på kjøkkenet. Mer det på noen som helst måte skadelig å bruke denne sprayen ofte? Tenker da på selve rørene og slikt. Unnskyld om dette er tidenes dummeste tråd men jeg må spørre. 🤷♀️ Anonymkode: 3e719...446
AnonymBruker Skrevet i går, 16:30 #2 Skrevet i går, 16:30 For rørene er det ingen fare, det kan være negativt for visse materialer på kjøkkenet og feks smykker som kommer i kontakt med klorin ofte. Men viktigst av alt er at rengjøringssprayer er veldig skadelig for lungene. De bittesmå dråpene av slike sprayer henger i lufta lenge og når du puster de inn så påvirker det lungene på nivå med røyking i følge blant annet en nyere norsk studie. Anonymkode: ce2e2...392 3
AnonymBruker Skrevet i går, 16:30 #3 Skrevet i går, 16:30 Ikke farlig for rørene, men gassen som blir spredt rundt når man bruker sånne sprayer er ikke helt heldig å dra i seg. Anonymkode: 62fcb...2f3 2
AnonymBruker Skrevet i går, 16:30 #4 Skrevet i går, 16:30 Vasken skal ikke lukte..? Jeg ville heller kjøpt klor på flaske enn klor på spray. Sprayen sprer kloren veldig mye og du får mer ned i lungene. Anonymkode: be112...4e9
AnonymBruker Skrevet i går, 16:43 #5 Skrevet i går, 16:43 Mener du at selve oppvaskkummen lukter? Skrubb med zalo og litt vaskenatron. Ville unngått spray så langt det er mulig Anonymkode: 64fdb...ddd
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Skrevet 10 timer siden Er lukta i selve vasken (der du har ting) eller lengre ned i rørene? Rart at det skal lukte så ofte av en vask. Skrubb den med litt skurekrem, gjerne minst 2-3 ganger i uka og se om det hjelper. Er du sikker på at det er vasken og ikke for eksempel oppvaskkosten eller vaskekluten? Rørene tåler klorin, men det er bedre å bruke den som ikke er på sprayflaske mtp gassen. Luft gjerne ut i rommet når den får godgjøre seg. Er du flink å skylle godt i vasken etter å ha brukt den? Man må bruke en del vann for å sørge for at skittvannet ikke blir liggende i u-rører eller lengre ned i røret. Så når du vasker, la det renne godt fra kranen så rørene ikke har masse gammelt fett og dritt. Anonymkode: 049f1...dd9 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Skrevet 6 timer siden Ymse midler i sprayform er fandens verk! Og det er fort å bli oversensitiv for klorspray,jeg får migrene av det! Og migrene får jeg aldri av noe annet. Jeg vet om noen som bruker det der det er barn,da vurderer jeg å varsle barnevernet egentlig. Alle slike sprayer burde vært forbudt! Anonymkode: 56700...3fe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå