AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:59 #21 Skrevet fredag kl. 18:59 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Den ligger i voksenavdelingen. Ville sjekket reglene på skolen før jeg sendte barnet i sånn da Anonymkode: 373b2...11d Hvor holder dere til, når det allerede er så kaldt? 🥶 Anonymkode: fbc69...b18
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:02 #22 Skrevet fredag kl. 19:02 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Med mindre det er under 10- er det ikke farlig å fryse i ansiktet. Det er sikkert bare uvant for sønnen din fordi det er de første dagene med frost. Ta på en god lue, skjerf og eventuelt kuldekrem. Anonymkode: 83566...561 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Man får finlandshette-luer som er tenkt brukt på ski og når man sykler feks men det er vel ikke lov å gå med det på skolen. Bruk en god kuldekrem i kinnene hans Balaclavalue med tynn buff i ull under som han kan dra opp kan og funke bra. Anonymkode: 373b2...11d Bruker dere kuldekrem selv? Hvis ikke anbefaler jeg dere å teste selv. Min erfaring er at det blir enda kaldere med kuldekrem, og har derfor aldri brukt det på egne barn. Anonymkode: fbc69...b18 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:07 #23 Skrevet fredag kl. 20:07 https://www.getinspired.no/barn/tilbehor/balaclava/kattnakken-ullbalaklava-kn-1408-lyng?gad_source=1&gad_campaignid=21200598695&gclid=CjwKCAiAuIDJBhBoEiwAxhgyFrbBYZV8NEJIFO5HzBv0EUgY2rCG3yBeVg2LWDVlDuDWHmrOhgDmIRoCgZIQAvD_BwE vår favoritt! Brukt helt opp til 3.klasse, men tviler på at 4.klassingen frivillig tar den på nå.. men 2.klassingen velger den til uteleken nå. De har aldri frøset i disse luene. Anonymkode: 9e3fa...095
forkjølajente Skrevet fredag kl. 20:18 #24 Skrevet fredag kl. 20:18 Hvorfor er ikke ansiktsdekkende luer tillatt på enkelte (alle?) skoler? 🤔
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:19 #25 Skrevet fredag kl. 20:19 Ayesh skrev (På 20.11.2025 den 17.23): Hei I dag var det kjempe kaldt og sønnen min på 7 klagde over at han har vært iskald på hele ansiktet. Han ønsker seg en lue som dekker både hode, hals og ansikt. Hvor finner jeg sånn lue?? Har hatt en før men den ble fort ødelagt Finlandshette? Anonymkode: ade20...efe
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:25 #26 Skrevet fredag kl. 20:25 forkjølajente skrev (3 minutter siden): Hvorfor er ikke ansiktsdekkende luer tillatt på enkelte (alle?) skoler? 🤔 Det er ikke tillatt med hodeplagg som skjuler ansiktet på skoler og barnehager, det være seg masker, finlandshetter eller niqab fordi det kan virke skremmende især på barn. Anonymkode: ade20...efe
forkjølajente Skrevet fredag kl. 20:26 #27 Skrevet fredag kl. 20:26 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke tillatt med hodeplagg som skjuler ansiktet på skoler og barnehager, det være seg masker, finlandshetter eller niqab fordi det kan virke skremmende især på barn. Anonymkode: ade20...efe Okay, takk for forklaring (selv om jeg synes det virker litt "hysterisk" å forby uteplagg som er ment for å ikke fryse 🤭
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:03 #28 Skrevet lørdag kl. 10:03 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er ikke tillatt med hodeplagg som skjuler ansiktet på skoler og barnehager, det være seg masker, finlandshetter eller niqab fordi det kan virke skremmende især på barn. Anonymkode: ade20...efe Er ikke det regler for voksne, ikke barn? At voksne barna ikke kjenner ikke skal gå rundt med tildekket ansikt fordi det kan være skremmende for barn? Barn må få kle seg etter været. Anonymkode: f49be...274
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:31 #29 Skrevet lørdag kl. 10:31 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvor holder dere til, når det allerede er så kaldt? 🥶 Anonymkode: fbc69...b18 Har vært -10 med sur vind som føles ut som nesten rundt det dobbelte på Østlandet her jeg bor allerede hvertfall. Anonymkode: 2bc18...520
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:40 #30 Skrevet lørdag kl. 12:40 forkjølajente skrev (16 timer siden): Okay, takk for forklaring (selv om jeg synes det virker litt "hysterisk" å forby uteplagg som er ment for å ikke fryse 🤭 Jeg er ganske sikker på at i praksis evner de fleste å skille mellom et barn som leker utendørs ikledd lue som dekker nakke og deler av ansikt , og dersom noen sitter med finlandshette innendørs ja 😂 Dette er et ikkeproblem. Anonymkode: f1a65...bc0 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:45 #31 Skrevet lørdag kl. 12:45 Finlandshette?? Anonymkode: 0c4fc...f33
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå