Gå til innhold

Lue som beskytter ansiktet også mot kulde

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Den ligger i voksenavdelingen.

Ville sjekket reglene på skolen før jeg sendte barnet i sånn da :) 

Anonymkode: 373b2...11d

Hvor holder dere til, når det allerede er så kaldt? 🥶

Anonymkode: fbc69...b18

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Med mindre det er under 10- er det ikke farlig å fryse i ansiktet. Det er sikkert bare uvant for sønnen din fordi det er de første dagene med frost. Ta på en god lue, skjerf og eventuelt kuldekrem.

Anonymkode: 83566...561

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Man får finlandshette-luer som er tenkt brukt på ski og når man sykler feks men det er vel ikke lov å gå med det på skolen.

Bruk en god kuldekrem i kinnene hans :)

Balaclavalue med tynn buff i ull under som han kan dra opp kan og funke bra. 

Anonymkode: 373b2...11d

Bruker dere kuldekrem selv? Hvis ikke anbefaler jeg dere å teste selv. Min erfaring er at det blir enda kaldere med kuldekrem, og har derfor aldri brukt det på egne barn.

• Nyttig 1
Skrevet

https://www.getinspired.no/barn/tilbehor/balaclava/kattnakken-ullbalaklava-kn-1408-lyng?gad_source=1&gad_campaignid=21200598695&gclid=CjwKCAiAuIDJBhBoEiwAxhgyFrbBYZV8NEJIFO5HzBv0EUgY2rCG3yBeVg2LWDVlDuDWHmrOhgDmIRoCgZIQAvD_BwE

vår favoritt! Brukt helt opp til 3.klasse, men tviler på at 4.klassingen frivillig tar den på nå.. men 2.klassingen velger den til uteleken nå. De har aldri frøset i disse luene.

Anonymkode: 9e3fa...095

Skrevet

Hvorfor er ikke ansiktsdekkende luer tillatt på enkelte (alle?) skoler? 🤔

Skrevet
Ayesh skrev (På 20.11.2025 den 17.23):

Hei

I dag var det kjempe kaldt og sønnen min på 7 klagde over at han har vært iskald på hele ansiktet. Han ønsker seg en lue som dekker både hode, hals og ansikt. Hvor finner  jeg sånn lue?? Har hatt en før men den ble fort ødelagt

Finlandshette?

Anonymkode: ade20...efe

Skrevet
forkjølajente skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er ikke ansiktsdekkende luer tillatt på enkelte (alle?) skoler? 🤔

Det er ikke tillatt med hodeplagg som skjuler ansiktet på skoler og barnehager, det være seg masker, finlandshetter eller niqab fordi det kan virke skremmende især på barn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke tillatt med hodeplagg som skjuler ansiktet på skoler og barnehager, det være seg masker, finlandshetter eller niqab fordi det kan virke skremmende især på barn.

Okay, takk for forklaring (selv om jeg synes det virker litt "hysterisk" å forby uteplagg som er ment for å ikke fryse 🤭

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er ikke det regler for voksne, ikke barn? At voksne barna ikke kjenner ikke skal gå rundt med tildekket ansikt fordi det kan være skremmende for barn? Barn må få kle seg etter været.

Anonymkode: f49be...274

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvor holder dere til, når det allerede er så kaldt? 🥶

Har vært -10 med sur vind som føles ut som nesten rundt det dobbelte på Østlandet her jeg bor allerede hvertfall.

Anonymkode: 2bc18...520

Skrevet
forkjølajente skrev (16 timer siden):

Okay, takk for forklaring (selv om jeg synes det virker litt "hysterisk" å forby uteplagg som er ment for å ikke fryse 🤭

Jeg er ganske sikker på at i praksis evner de fleste å skille mellom et barn som leker utendørs ikledd lue som dekker nakke og deler av ansikt , og dersom noen sitter med finlandshette innendørs ja 😂 Dette er et ikkeproblem. 

Anonymkode: f1a65...bc0

• Liker 1
Skrevet

Finlandshette?? 

Anonymkode: 0c4fc...f33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...