AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Skrevet 7 timer siden Jeg har ikke spist noe særlig frukt og grønt, faktisk har jeg spist mye sukker og ultraprosessert. Vil jobbe meg mot et sunnere kosthold. Er det for mye frukt å spise 1 banan, 1 eple og 2 klementiner per dag, blir det for mye sukker? Jeg er slank og har fine blodprøver men strever med angst og depresjon og vil se om det kan bli bedre ved å spise sunt. Anonymkode: ff949...aee
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden Det er ikke så mye å "jobbe med". Det er igrunnen bare å gjøre det. Anonymkode: fa274...bd1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Skrevet 6 timer siden Det kan være for mye for noen og helt ok for andre. For meg som har hatt insulinkrevende svangerskapsdiabetes før og sliter litt med at blodsukkeret blir høyt, ville det vært for mye. Hvis du er usikker, er det i hvert fall null problem å spise masse grønnsaker. To frukt om dagen bør også være helt innafor. 😊 Anonymkode: 9cdd4...a1c
Mei88 Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden Høres helt greit ut det 😃 og til den over her, det krever faktisk jobb å få inn nye rutiner 😃
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Skrevet 6 timer siden Nei, så sant du ikke skal i ketose eller noe er det ikke for mye. Føler du sukker trigger angsten? du kan jo bytte ut med grønnsaker og bær, og med frukt med mindre sukker , men det er ikke mye sukker i normalt kosthold / normal helse. Holder meg unna bananer til hverdags selv. Anonymkode: 1f50c...f8c
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Skrevet 6 timer siden Det er flott at du vil ta tak i kostholdet ditt, gled deg til å utforske nye deilig i frukt og grønt👏 Anonymkode: 2b30d...70f
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, så sant du ikke skal i ketose eller noe er det ikke for mye. Føler du sukker trigger angsten? du kan jo bytte ut med grønnsaker og bær, og med frukt med mindre sukker , men det er ikke mye sukker i normalt kosthold / normal helse. Holder meg unna bananer til hverdags selv. Anonymkode: 1f50c...f8c Ja, jeg føler at sukker trigger angsten, merker det faktisk veldig godt. Dessuten blir jeg svimmel og uvel. Spiser gulrot og kålrot, og ovnsbakte rotgrønnsaker. Er 800 g per dag virkelig realistisk? Jeg er ikke så storspist, så synes det virker mye? Anonymkode: ff949...aee
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden Du får ikke for mye sukker av frukt, det inneholder jo for det meste væske. Til og med bananer gjør det. Merkelig at folk ikke kommer her og spør om de får for mye sukker av sjokolade. Anonymkode: 35664...da0
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Skrevet 4 timer siden Det er en god start! Men ikke glem grønnsaker! Anonymkode: 3a814...c9a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå