AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Hvis ren B er 4, så har jeg forstått det slik at det er en glideskala her ned mot C og opp mot A, som gjør at alt fra 3,5 - 4,49 til er å regne som B. Men når må man nedover på skalaen si at man har svak B/B-, og når kan man oppover på skalaen si at man har sterk B/B+? Jeg vil anta at du må litt oppover for å kunne si at den er sterk, og samtidig litt nedover for å måtte si at den er svak. Men sånn hvor blir dette? Anonymkode: 7a77d...e0a
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Jeg ville sagt at karakteren B er hhv svak og sterk når man runder 3,75 og 4,25. Anonymkode: 62871...650 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Meg over: altså svak B fra 3,5 til 3,75 og sterk B fra 4,25 til 4,49. Anonymkode: 62871...650
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Jeg fant noe informasjon om sterke og svake karakterer, der står det: 4,00 = Ren B snitt 3,5 – 3,75 = Svakt B i snitt Så fra 3,76 og opp til 4 så kan man si at man har B i snitt, og behøver ikke å kalle det B- eller svak B? Isåfall blir jeg veldig glad 😃 Anonymkode: 7a77d...e0a
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden Snabeltann skrev (3 minutter siden): Jeg hr tenkt at A er 6 og B er 5? 😳 Nei det teller omvendt, iallfall på høyere utdanning (universitet og høyrskole): F = 0, E = 1, D = 2, C = 3, B = 4 og 5 = 6 😊 Anonymkode: 7a77d...e0a
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden Snabeltann skrev (1 minutt siden): Det er ikke vanlig i norsk sammenheng på høyere utdanning 😊 Men tror kanskje det stemmer på vgsnivå Anonymkode: 7a77d...e0a
Ullvott Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden Klippet fra OsloMet sine nettsider, men kan også gjenfinnes i en eller annen form på de andre norske universitetene og høgskolene:
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden Snabeltann skrev (4 minutter siden): Du kan for eksempel se her: https://www.snittkalkulator.no/om-nettsiden/?amp=1 Og her: https://www.uis.no/nb/studier/omregning-av-karaktersystem Anonymkode: 7a77d...e0a
AnonymBruker Skrevet 46 minutter siden #11 Skrevet 46 minutter siden Snabeltann skrev (45 minutter siden): Jeg hr tenkt at A er 6 og B er 5? 😳 Nei, A er 5, og B er 4. Videre er C regnet som 3 og D er 2. A i snitt er 4,50 - 5,00 B i snitt er 3,50 - 4,49 C i snitt er 2,50 - 3,49 D i snitt er 1,50 - 2,49 Anonymkode: c9bbf...61b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå