AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #1 Skrevet 20. november 2025 I år er første året jeg skal holde julefeiringen med storfamilie og det gledes Jeg har lest litt og har forstått at det er noen typer som er bedre enn andre og at de dyreste ikke nødvenigvis er de beste. Hvilket pinnekjøtt, fra hvilket merket og røyk/urøykt synes du er det beste? Anonymkode: d43b3...e1a
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #2 Skrevet 20. november 2025 Best i test: Pinnekjøtt 2025: - Klokkeklar vinner Sitat Dermed blir det en solid sekser til det urøkte pinnekjøttet fra Gilde Gourmetlam. sånn da Anonymkode: ec45c...b15
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #3 Skrevet 20. november 2025 Her er det mange subjektive oppfatninger, og jeg har ikke lest årets tester. Men Gilde pleier aldri å skuffe, selv om det kanskje for noen er et litt "kjedelig" og ikke fancy valg. Ellers kjører vi Stranda, urøkt, og de siste årene har vi blandet opp med pinnebog-varianten (eller hva det nå heter) for å få med noen mer kjøttfulle stykker. Vi vanner alltid et snaut døgn med Gilde og Stranda, og damper det gjerne borti fem timer. Anonymkode: d4050...95e
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #4 Skrevet 20. november 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Best i test: Pinnekjøtt 2025: - Klokkeklar vinner sånn da Anonymkode: ec45c...b15 Joa, men er det DIN favoritt? Anonymkode: d43b3...e1a
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #5 Skrevet 20. november 2025 Pinnekjøttet av geit er min favoritt, gjerne fra Heidrun. Ikke så fettete som får. Røkt er ekkelt. Anonymkode: 2885c...653
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #6 Skrevet 20. november 2025 Jeg har tidligere pleid å kjøp pinnekjøtt som har vært "best i test", uten at det har skapt noe særlig begeistring på hjemmebane. Men Gilde urøkt pinnekjøtt har alltid blitt godt mottatt, så stort sett holder jeg meg til det. Anonymkode: dd237...e31 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #7 Skrevet 20. november 2025 Brste pinnekjøttet er røkt bogstykker fra Spekeloftet (fra Hemsesal). Anonymkode: 8af6d...6f5 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #8 Skrevet 20. november 2025 Disse testene er så hinsides at jeg fatter ikke at folk lar seg lure😂. Kjøttet som testes kommer fra EN sau fra EN gård. Det som selges er fra 10000 sauer fra 100+ gårder med forskjellig alder, foring, utetid, osv😂. Hvordan vet man at det andre kjøttet fra de andre sauene smaker likt? Hint: Det gjør ikke det😂. Men folk biter ufattelig nok på😂 Anonymkode: 42e61...c2f 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #9 Skrevet 20. november 2025 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Disse testene er så hinsides at jeg fatter ikke at folk lar seg lure😂. Kjøttet som testes kommer fra EN sau fra EN gård. Det som selges er fra 10000 sauer fra 100+ gårder med forskjellig alder, foring, utetid, osv😂. Hvordan vet man at det andre kjøttet fra de andre sauene smaker likt? Hint: Det gjør ikke det😂. Men folk biter ufattelig nok på😂 Anonymkode: 42e61...c2f Helt enig i dette - dette er ren underholdning og cickbait. Jeg tror ikke at alle de som smaker har særig peiling på pinnekjøtt heller det er jo her også, tross alt smak og behag. Utrolig hvor folk lar seg lure - jeg har alltid stusset over restauranter som har annonsert for f.eks. biff eller burger, skrevet på menyen: Fra Strøm-Larsen. Javel - det er en anerkjent slakter i Oslo. Men hvorfor i alle verden skal biffstykkene derfra være bedre enn fra Gilde. Ser nå at pinnekjøttet fra Strøm-Larsen får terningkast en... Jaja, folk vil lures. Det beste er vel å finne en produsent man stoler på. Min erfaring, er som over her, at Gilde over tid er å stole på. Ellers kan ma jo heie på de små. Ser at Ole Ringdal på Hellesylt får bra score, og jeg hadde nok kjøpt defra om jeg bodde der oppe. Anonymkode: 6a25a...aff
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #10 Skrevet 20. november 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Best i test: Pinnekjøtt 2025: - Klokkeklar vinner sånn da Anonymkode: ec45c...b15 Ikke når man mener at røkt pinnekjøtt er suverent best. Anonymkode: 138cb...99d
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #11 Skrevet 20. november 2025 Pinnekjøtt salta og røykt av pappa, men det er dessverre ikke lenger mulig, så da aner jeg ikke Anonymkode: bf2cd...9bc
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #12 Skrevet 20. november 2025 Jeg merket ikke forskjell 🙈🙈🙈 Anonymkode: 76ed7...0fe
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #13 Skrevet 20. november 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Disse testene er så hinsides at jeg fatter ikke at folk lar seg lure😂. Kjøttet som testes kommer fra EN sau fra EN gård. Det som selges er fra 10000 sauer fra 100+ gårder med forskjellig alder, foring, utetid, osv😂. Hvordan vet man at det andre kjøttet fra de andre sauene smaker likt? Hint: Det gjør ikke det😂. Men folk biter ufattelig nok på😂 Anonymkode: 42e61...c2f Det betyr vel noe hvordan det blir til pinnekjøtt fra rå saueribbe også, eller? Og det er ikke sau som brukes, det er lam. Anonymkode: 8edc7...c22 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå