Gå til innhold

Skikkelige ullsokker?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kronisk kald på beina, og mye av ullsokkene jeg finner inneholder bare 40% ull, som Jotunheim og Kari Traa sine, og så masse kunstige greier. Jeg klarer ikke holde varmen! Merker jeg også blir klam i disse.

Noen som kan anbefale skikkelige varme sokker? Jeg har jo hjemmestrikkede i ren ull men å bruke de i sko er ikke noe særlig.

Anonymkode: 59478...732

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Janus

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tynne hjemmestrikkede er best, man får ganske tynt sokkegarn, f.eks drops fabel

Anonymkode: e1c7d...6c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det varmeste strømpegarnet jeg har testet er Mini Sterk fra Du Store Alpakka, blir ganske tynne sokker av det som funker i sko. Dette garnet blir litt for varmt for meg, så jeg foretrekker Fabel og Sisu. 

Av kjøpesokker bruker jeg Trysilsokker, men de har jo bare ull i sålen, og ja, de blir fortere klamme. 

Anonymkode: 24765...7f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg er kronisk kald på beina, og mye av ullsokkene jeg finner inneholder bare 40% ull, som Jotunheim og Kari Traa sine, og så masse kunstige greier. Jeg klarer ikke holde varmen! Merker jeg også blir klam i disse.

Noen som kan anbefale skikkelige varme sokker? Jeg har jo hjemmestrikkede i ren ull men å bruke de i sko er ikke noe særlig.

Jeg anbefaler alpakka ullsokker! Det gir mye mer varme enn vanlig ullsokker. Prisen kan være stiv dessverre 

AnonymBruker
Skrevet

For min del er det kun hjemstrikka sokker som holder meg varm, har ingen problem med å bruke de i sko, tror i grunn det bare er en vanesak? Bruker ullsokker fra september/oktober til mai.

Anonymkode: 37a6e...7d4

AnonymBruker
Skrevet

Safa. Er på salg på Bogerud nå.

Anonymkode: 51e99...1d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
LilleMy1989 skrev (1 time siden):

Janus

Takk for tips! 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tynne hjemmestrikkede er best, man får ganske tynt sokkegarn, f.eks drops fabel

Anonymkode: e1c7d...6c2

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det varmeste strømpegarnet jeg har testet er Mini Sterk fra Du Store Alpakka, blir ganske tynne sokker av det som funker i sko. Dette garnet blir litt for varmt for meg, så jeg foretrekker Fabel og Sisu. 

Av kjøpesokker bruker jeg Trysilsokker, men de har jo bare ull i sålen, og ja, de blir fortere klamme. 

Anonymkode: 24765...7f9

Jeg kan ikke strikke for å berge livet...🫠

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

For min del er det kun hjemstrikka sokker som holder meg varm, har ingen problem med å bruke de i sko, tror i grunn det bare er en vanesak? Bruker ullsokker fra september/oktober til mai.

Anonymkode: 37a6e...7d4

Jeg har sensitiv hud så det blir for grovt(og de fleste jeg har er for store (str 34😑). Mulig tovet hadde funka.

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Blir disse for tynne?

https://cubus.com/no/p/2-pk-ribbestrikkede-ullsokker-svart-undertoy-ullsokker-dameklar/7365688_F990

68% Ull, 21% Bomull, 9% Polyamid, 2% Elastan

Anonymkode: e70be...fd1

I overgangsfaser kan de kanskje funke, så takk for tips!

AnonymBruker
Skrevet
LilleMy1989 skrev (1 time siden):

Janus

Enig! 

Anonymkode: b0e76...3ab

Skrevet

Viktig å holde seg varm på føttene, så jeg håper at du finner deg noen gode ullsokker 🥰 Jeg har nettopp strikket "overdose" av sokker til familien i vinter, men det er fordi jeg gjerne slapper av og koser meg med strikketøyet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker tynnere ullsokker innerst, og tykkere ullsokker over det. De litt tynnere er standard Pierre Robert som kommer i trepakning (ofte på tilbud), de tykkere er enten hjemmestrikket eller kjøpt på nett. Fant noen svenskproduserte som var 100% ull på Röda Stjärnan.

Anonymkode: 6e0b7...c68

AnonymBruker
Skrevet

Har du dårlige sko? Du skal ikke bli klam på beina i gode sko. Det bør være god plass i dem, for ullsåler er et must om du fryser på beina. Og er det trangt, så fryser du mer. Jeg bruker grå filtsåler som finnes på mange butikker, de siste kjøpte jeg vel på Coop Extra. I ett par sko så har jeg to par ullsåler, fordi de er litt store til meg. Funker utrolig bra.

Anonymkode: 1f638...ef4

Skrevet

Janus. Som blant annet Obs selger i 2-pk til. 179,-

Kombiner med bjørkeneversåler i skoene så er det suksess for meg, på 6. året.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du bør ta en tur til legen. Det kan høres ut som du har problemer med blodsirkulasjonen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...