Gå til innhold

Dere som vet at ungene deres skal ha fri fra barnehagen i jula..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I barnehagen vi gikk i hadde de obligatorisk påmelding til ferier. Holdt ikke å være passiv. Viss det kun er avmelding som krever at foreldre aktivt gjør noe ville jeg snakket med ped leder om en mer aktiv påmelding i tillegg. 

Anonymkode: 08d73...bcb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har satt opp barna på juleferie 😊

Anonymkode: fd26f...ead

AnonymBruker
Skrevet

I barnehagen til barna så har de gjort det slik at hvis man ikke sier ifra om de skal ha ferie eller ikke- så blir de satt på ferie- som er obligatorisk. Burde ha det slik i alle barnehager 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.11.2025 den 10.54):

Det får vi ikke lov til av eier (kommunen). Hvis ikke, hadde vi selvfølgelig gjort det. Jeg har fri i dag, men skal på seinvakt i morgen,  så da treffer jeg alle foreldrene.  Kommer igjen til å spørre, men får mest sannsynlig bare beskjed om at de må se det an 🤷‍♀️

Anonymkode: 6aa50...47f

Da bør dere klage hardt til kommunen om å kreve bindende påmelding, folk forholder seg uansett bare til regler.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Om du blir beordret sier du bare at barnet er hjemme. Partner kan være opptatt/selv på jobb. Har man sagt til barnehagen at barnet har fri, regner de ikke med ekstra ansatte, og arbeidsgiveren din kan nesten ikke tvinge deg til å sende i barnehagen hvis det ikke er avtale. Noen barnehager har julestengt, og arbeidsgiver vet vel kanskje ikke om din går i privat eller kommunal? 

Anonymkode: 1bd24...de3

Det er dessverre ikke så enkelt. De aller fleste på avdelingen har småbarn, og når du vet du er den eneste igjen byen fordi «Trym» feirer nordpå, «Kari» er i utlandet,  «Nils» feirer sin første jul som pappa og «Line» sin sønn er lagt inn på psykiatrisk så skal det mye til for at man krever at disse kalles inn når din grunn er «bare» at man har små barn.

Anonymkode: 14202...4f6

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Man har barnet i bhg for å se på sport?😱

Anonymkode: e1264...16c

Nei, selvsagt ikke. Men det var et eksempel på at foreldrene fokuserer på noe annet og at det kan være bedre for barnet å være i barnehagen sammen med andre barn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

I barnehagen til mitt barn fikk vi nettopp melding om at alle barn skulle ha fri alle juledagene, så alle ansatte fikk juleferie i år 🎄

Anonymkode: 6b1da...fea

Hvordan løser dere det? Ikke alle som har pensjonerte besteforeldre i nærheten. 
Håper virkelig ikke at noen på min arbeidsplass har fått en sånn lapp, det blir jo et stort problem for flere enn de som har barn i barnehagen , når det plutselig « må « ha fri. 

Anonymkode: 3b025...2a0

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (4 timer siden):

Det betyr ikke at det beste for barnet er å være hjemme. Foreldre har stort sett også annet å gjøre i romjula. Husarbeid, gjøre i stand til selskap, følge opp andre barn som har fri, se på sport på Tv og mye annet. 

Dette er det rareste jeg har lest! Så kun hjemme når foreldre har tid til å ha fullt fokus på barnet? Det er en del av familiehverdagen å gjøre husarbeid, lekser, lage middag osv, en viktig del av dagliglivet i familien.

Du mener oppriktigat det er bedre for barnet ditt å være i barnehagen, enn å være sammen med deg fordi du har hverdagsplikter? Ikke rart så mange barn må være i bhg når foreldrene har fri om flere tenker slik..

Anonymkode: 365c4...eab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (5 timer siden):

Det betyr ikke at det beste for barnet er å være hjemme. Foreldre har stort sett også annet å gjøre i romjula. Husarbeid, gjøre i stand til selskap, følge opp andre barn som har fri, se på sport på Tv og mye annet. 

Troll, dust, dårlig far, provokatør… You take your pick! 🙃

Anonymkode: b994d...b99

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Troll, dust, dårlig far, provokatør… You take your pick! 🙃

Anonymkode: b994d...b99

Mener du en toåring har stort utbytte av å være en dag på fotballcup?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...