Gå til innhold

Dere som vet at ungene deres skal ha fri fra barnehagen i jula..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei. Har skrevet opp at de kommer og da holder jeg på den muligheten siden jeg allerede har meldt det 

Anonymkode: 83d66...781

Hvorfor skal du holde på den muligheten, om du selv får turnusfri? 

Anonymkode: dae2c...165

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Huff så synd i deg....Vær glad du har fri juledagene! Selv har jeg fått både julaften, 1. og 2.juledag på turnus. Det er ikke uvanlig å jobbe dager som ikke er rød i julen.

Har selv fri i romjulen, men mulig barnet leveres 1-2 dager likevel (korte dager). Siden jeg jobber helligdagene får vi ikke besøkt min familie, og ikke stelt i stand noe hjemme (ikke lett for faren å gjøre alene med en på 1,5 og en på 3år). Så da blir det nok rydding og vask før vi inviterer til besøk på ettermiddagen en dag. Har også besteforelder som bor en time unna på sykehjem som vi må besøke, men fordi hun er dement og kan oppføre seg ufint, tar vi ikke med barna. 

Det er altså ulike grunner til at man må sende i barnehagen. I stedet for å sutre, hvorfor ikke spørre om å få ta ut noen dager i løpet av høsten eller tidlig desember? Slik at du f.eks får en langhelg.

Vi har frist nå i slutten av november for å gi beskjed. Mannen vet enda ikke om han må jobbe selv, og vet det ikke før nærmere jul uansett. I hans yrke er det sånn. Da må vi nesten skrive at barnet kommer alle dagene om begge jobber, også har vi de evt hjemme om fri. 

Er faktisk lei barnehageansatte som sutrer om fri. Dere har fri hver helg, helligdager, ofte sommerstengt. Og for de som selv har barn er det ofte gode muligheter å 

Endret av LivetErEnLek
AnonymBruker
Skrevet
Himmelen_91 skrev (På 20.11.2025 den 10.26):

Så spesielt! Her måtte vi signere på hvilket dager barnet skal ha fri. Alle foreldrene fikk en lapp hver så måtte vi bare krysse også levere. Fristen er ut 21 november. 

Her også, vi fikk det for to uker siden.

Anonymkode: 5cf3e...ac6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...