AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #61 Skrevet 7 timer siden Jeg vet ikke selv om jeg får fri enda og siden fristen er i morgen har jeg svart "skal", men de dukker ikke opp hvis jeg får fri. Anonymkode: ab9e6...ea4
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #62 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hjem har barnet i barnehagen i julen??? Anonymkode: f715b...bba De som må på jobb. Landet stopper ikke opp. Noen må jobbe hvis ditt hus brenner, eller hvis du blir syk. Og når du vil bytte julegaver. Anonymkode: 6bb32...e51 2 3
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #63 Skrevet 6 timer siden Helt enig, det skjer hvert eneste år. Kanskje 8 barn som ikke kommer, av de som har satt seg opp. Mange ansatte som ønsker fri, for å være med sin familie, men må jobbe, for det er så mange barn . Plutselig så er det 6 barn og 3 voksne. Så må vi ta ut fri, når det er full barnegruppe istedenfor. Anonymkode: 7e86d...589
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #64 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg vet ikke selv om jeg får fri enda og siden fristen er i morgen har jeg svart "skal", men de dukker ikke opp hvis jeg får fri. Anonymkode: ab9e6...ea4 Men da sier du vel i fra så fort du vet om du skal jobbe eller ikke? Du venter vel ikke til romjulen med å bare melde at de ikke kommer.. Anonymkode: dae2c...165 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #65 Skrevet 6 timer siden Vi har en barnehage som hadde frist 14. november med å melde inn ønsker. Jeg jobber i helsevesenet og har enda ikke fått turnus for jula, så jeg måtte faktisk sette opp at barna kommer! Men viser det seg at jeg får fri, så blir selvfølgelig barna hjemme! Unødvendig å ha ekstra ansatte i barnehagen, helt klart! Men for noen kan det være ekstremt utfordrende å planlegge så lang tid i forveien. Man må rett og slett helgardere seg, for kunne ikke risikert å stå uten barnehage hvis jeg må jobbe disse dagene. Ja- det går ut over dere! Men jeg gir beskjed til barnehagen så snart jeg får turnus, men da kan det være «for sent» for de ansatte i bhg å gjøre noe med det. Anonymkode: 6f0fc...69f
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #66 Skrevet 4 timer siden Takk og lov nå har vi endelig blitt stengt jul og påske. 24 setter seg opp og type 5 kommer. Det er respektløst. Men foreldrene tror jo vi også bor i barnehage og ikke har et liv. Dette var faktisk et stort problem. De legger heller ikke inn når barnet er sykt, setter fri og sender barnet dagen etter. Også sirt barnet det kastet opp igår.... Anonymkode: 1f005...810
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #67 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har en barnehage som hadde frist 14. november med å melde inn ønsker. Jeg jobber i helsevesenet og har enda ikke fått turnus for jula, så jeg måtte faktisk sette opp at barna kommer! Men viser det seg at jeg får fri, så blir selvfølgelig barna hjemme! Unødvendig å ha ekstra ansatte i barnehagen, helt klart! Men for noen kan det være ekstremt utfordrende å planlegge så lang tid i forveien. Man må rett og slett helgardere seg, for kunne ikke risikert å stå uten barnehage hvis jeg må jobbe disse dagene. Ja- det går ut over dere! Men jeg gir beskjed til barnehagen så snart jeg får turnus, men da kan det være «for sent» for de ansatte i bhg å gjøre noe med det. Anonymkode: 6f0fc...69f Dette har folk som jobber i barnehage full forståelse for. I hvert fall der jeg jobber, og jeg kan ikke skjønne annet enn at de har det i andre barnehager og. Vi er jo typisk i samme situasjon selv, vi vet ikke sikkert om vi får fri før vi vet hvor mange barn som kommer. Og som det fremgår av denne tråden, så vet vi gjerne ikke det før i siste liten. Og kanskje ikke da en gang. Men hvis de som vet sier i fra, så hjelper det mye. I år har vi sagt i fra at barna ikke kommer i barnehagen fordi mannen vet med sikkerhet at han kan ta evt. jobb som måtte dukke opp som hjemmekontor etter at jeg evt. kommer hjem fra jobb hvis jeg ikke får fri. Anonymkode: ebfa7...dcf
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #68 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hehe, jeg regner ikke dette som å ha gitt beskjed altså. Jeg har sent ut flere beskjeder, men det hjelper lite desverre. Vi vurderte å kjøre samme opplegg som sfo, at ungene måtte meldes på innen en gitt frist, ellers mister de tilgang på plassen disse dagene. Men det fikk vi ikke lov til av kommunen. Sfo får lov, men ikke vi. Skjønn det den som kan. Anonymkode: 6aa50...47f Slik var det når jeg hadde små barn. 20 år siden. Vi måtte melle på hvis dem skulle på barnehagen i mellomjula. Ikke meldt på? Ingen plass. Synes det var grei måte å gjøre det på jeg. Anonymkode: dc00e...2df
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #69 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): I vår barnehage blir det ikke regnet som ferie, med mindre det er meldt fra om 2 uker før. Etter det blir det bare vanlig fravær. Den pålagte ferien barna har krav på kommer da utenom. Anonymkode: c776c...baf Det var ikke dumt. Hvis foreldre får en påminnelse om at juleferie faktisk ikke regnes som juleferie med mindre fraværet meldes i god tid, så kanskje de får ut fingeren. Mange har tross alt begrenset med mulighet til å gi barna mer fri enn den pålagte ferien... Anonymkode: 8f173...9a2 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #70 Skrevet 2 timer siden I min bhg var fristen for å fylle ut juleliste(både om de kommer eller har fri) og signere den fredag 14.11. Vi har drøyt 50 barn totalt i bhg, og en fort gjennomgang sa oss at over halvparten er i bhg 22.og23.des+pluss romjulsdagene. Så da blir det nok jobbing denne jula også.... Får dra til mamma på julaften, og nyte noen dager før året avsluttes med mere jobbing. Anonymkode: d1f2e...12f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå