Gå til innhold

Dere som vet at ungene deres skal ha fri fra barnehagen i jula..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det ikke finnes fleksibilitet med mulighet til å levere likevel om noe uforutsett oppstår, er barna påmeldt selv om de med 99% sannsynlighet har fri. 

At barnehagen blir underbemannet av ordinær ferieavvikling, er ikke et foreldreansvar. 

Anonymkode: 23057...940

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det får vi ikke lov til av eier (kommunen). Hvis ikke, hadde vi selvfølgelig gjort det. Jeg har fri i dag, men skal på seinvakt i morgen,  så da treffer jeg alle foreldrene.  Kommer igjen til å spørre, men får mest sannsynlig bare beskjed om at de må se det an 🤷‍♀️

Anonymkode: 6aa50...47f

Og siden de ikke er pålagt å komme med ett ja eller nei innen noen frist så har de full rett til å si at de ser det an.

Kjipt for derr ansatte men sånn er det. Finn en annen jobb om det ødelegger alt.

Anonymkode: 0316b...cf7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så lenge det ikke finnes fleksibilitet med mulighet til å levere likevel om noe uforutsett oppstår, er barna påmeldt selv om de med 99% sannsynlighet har fri. 

At barnehagen blir underbemannet av ordinær ferieavvikling, er ikke et foreldreansvar. 

Du skjønner at det er dine barn det går utover?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og siden de ikke er pålagt å komme med ett ja eller nei innen noen frist så har de full rett til å si at de ser det an.

Kjipt for derr ansatte men sånn er det. Finn en annen jobb om det ødelegger alt.

Anonymkode: 0316b...cf7

Tro du meg, jeg er på leit. Etter 28 år som pedagogisk leder, har jeg nå begynt å se etter noe annet. Elsker å jobbe med barn, men dette er ikke holdbart lenger.  Og da handler det om mye mer graverende ting en manglende svar på juleferie.

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du må gjerne lukke øynene og tenke at det ikke er ditt ansvar. For det er jo sant. Men det hjelper ikke barna. Det er de som betaler prisen! Hver eneste gang!

Anonymkode: d2c15...bb5

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

det må du be barnehagen sende ut melding om, og henge opp oppslag på døra.

Anonymkode: 31f5c...4e2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du skjønner at det er dine barn det går utover?

Jeg skjønner at de som har ansvaret ikke vil ta det om de som ikke har det likevel ordner opp for dem. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det stemmer desverre ikke. Vi får, i tillegg til å ikke kunne kreve påmelding,  heller ikke lov til å nekte barn som har satt seg på fri å komme, uansett årsak.  Fremdeles kjempevanskelig å gi et svar 🤷‍♀️🤷‍♀️

Så dere må være alle ansatte på jobb i jula, i tilfelle noen som har satt seg opp på fri ombestemmer seg?

Anonymkode: c776c...baf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Så dere må være alle ansatte på jobb i jula, i tilfelle noen som har satt seg opp på fri ombestemmer seg?

Anonymkode: c776c...baf

Nei, men vi kan risikere å få inndratt fridag. Men har aldri skjedd fordi ca 50% av de som er påmeldt ikke dukket opp så da har vi kapasitet for de som av ulike grunner trenger plassen likevel. Det er alt fra at foreldrene selv er blitt beordret på jobb til at det er så kjedelig vær 🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg skjønner at de som har ansvaret ikke vil ta det om de som ikke har det likevel ordner opp for dem. 

Det er ingen som ordner opp. Ungene får flere dager med for lite ansatte på jobb.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Den barnehagen der hadde jeg aldri jobbet i. Får noen vilkår for ansatte og barn. Jeg jobber i privat bhg og her er det påmelding til slike dager, der foreldrene faktisk må gjøre noe aktivt (etter mange påminnelser) Glemmer du å sette barnet ditt på kommer/fri/ferie innen fristen har ikke barnet plass disse dagene. 

Vi bemanner alltid med en ekstra voksen som har ansvaret for rydding/vask. Denne er også back up hvis noen skulle bli syk, eller uforutsette alvorlige hendelser som gjør at foreldre trenger plassen likevel. Som i fjor da en mor mistet søsteren sin brått. 

Anonymkode: 324e8...59d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mannen er sykehuslege. Jeg har en jobb der ting brått kan skje. Vi ønsker oss mest mulig fri, men vi vet jo ikke hva vi får til. 

Er det bedre at du og dine er uten bemanning på sykehuset, tenker du? 

Anonymkode: 97335...838

De færreste i samfunnet er sykehusleger og dette er du nok klar over selv. 

Jeg skriver selvfølgelig alltid om ungen har fri eller ei. Greit for barnehagen å vite.

Anonymkode: 530f1...5f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har også frist rundt disse tider og må fylle ut skjema med fri eller ferie. Kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig for så mange å vite om de skal ha fri. Det er vel de færreste som MÅ dra på jobb på kort varsel.  Alle vi andre bør klare å melde. 

Anonymkode: 7aaa3...ff1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mannen er sykehuslege. Jeg har en jobb der ting brått kan skje. Vi ønsker oss mest mulig fri, men vi vet jo ikke hva vi får til. 

Er det bedre at du og dine er uten bemanning på sykehuset, tenker du? 

Anonymkode: 97335...838

Jeg jobbet også som lege et av landets største sykehus. Jeg vet jo når jeg har fri og ikke. 

Hvordan gjør dere det om det skjer noe når det har barnet hjemme da, i helger, eller når hun MÅ ha fri fra bhg?

Veldig spesielt å aldri kunne ta fri, i tilfelle det dukker opp noe. Men vi har vel alle våre unnskyldninger. 

Anonymkode: dae2c...165

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Barnehagen vår har stengt i jula 😄

Anonymkode: 8ba69...619

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har innmeldingsfrist i disse dager og blir purret på dersom vi ikke svarer. Mitt inntrykk er at de fleste foreldre forsøker å la barna få mest mulig fri, men jeg VET jo ikke om noen melder de på oppmøte og så «ser det an» og melder frafall når det nærmer seg….. Det er dårlig

Anonymkode: 22748...1bf

AnonymBruker
Skrevet

Hjem har barnet i barnehagen i julen???

Anonymkode: f715b...bba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnehagen vår har stengt i jula. Og i påska, inkludert de tre svarte dagene. Til gjengjeld er de stengt 3 uker i juli, ikke 4. Dette er et mye bedre system, fordi det er lettere å ordne fri/avspasering noen få dager ifm jul og påske, enn en ekstra ferieuke i juli. 

Anonymkode: 631fe...14c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Barnehagen vår har stengt i jula. Og i påska, inkludert de tre svarte dagene. Til gjengjeld er de stengt 3 uker i juli, ikke 4. Dette er et mye bedre system, fordi det er lettere å ordne fri/avspasering noen få dager ifm jul og påske, enn en ekstra ferieuke i juli. 

Og jeg tipper det er mye lettere for barnehage å organisere ferieavvikling. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fint med påminnelse, men det tar man med leder, sånn at påminnelsen sendes dit den faktisk skal, ikke ut på et forum.

Anonymkode: a0621...55b

Hopp over tråden da om den er så plagsom for deg 

Anonymkode: e1264...16c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...