AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #21 Skrevet 12 timer siden Noe av problemet er at det er lite fleksibilitet. Jeg hadde flere ganger med ganske stor sikkerhet kunnet si på forhånd at mine barn ikke kom. Men, det var ikke 100 % sikkert. Hadde jeg hatt mulighet til å si at de ikke kommer, men alikevel levert de om noe skulle skjære seg, så hadde iallefall jeg kunnet gitt beskjed bedre. Det var vel ingen år jeg faktisk endte opp med å ikke kunne sende, men jeg måtte ha fleksibiliteten. Jeg sa ifra til styrer at de mest sansynlig ikke kom - så håper jeg at det var til noe hjelp iallefall. Men, fikk beskjed at om jeg satt de opp på "kommer ikke", ville jeg ikke ha mulighet til å levere. Anonymkode: 5727e...142 2
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #22 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan dere vær så snill å si i fra? Jeg jobber i barnehage har spart noen feriedager og avspasering til jula. Nå blir jeg pålagt å ta de neste ukene fordi kun 2 av 24 barn har satt seg på fri fra 23 desember. Jeg VET at vi max blir 10 barn, aldri opplevd at det har vært flere. Men det blir ikke gitt beskjed før samme dag om fri. Så da må jeg droppe juleferie med egen familie og reise på jobb uten at det er behov for meg. Og resten av november, da blir gruppene gående underbemannet fordi vi må ta ut fri. Og hvem går det utover, jo barna deres. Samme greia hvert eneste år. Anonymkode: 6aa50...47f Fått 3 påminnelser hittil. Tok kjapt fri i romjula, men var usikkert med 22 og 23. Men tok fri da og. Anonymkode: 2cf15...799
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #23 Skrevet 12 timer siden Gjort for leeenge siden. Dessuten vet bhg at jeg aldri har barna i bhg i noen av skoleferiene. Har aldri skjedd iløpet av 12 år og 4 barn. Anonymkode: 26e34...90b 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #24 Skrevet 12 timer siden Vi har fått en lapp som det står klart og tydelig at vedtektene (?) Sier at foreldre i bhg skal opplyse om når barnet skal i bhg og ha fri jul, påske osv. Vi hadde frist forrige fredag. Da er det hvilke dager, og klokkeslett. Har dere ikke det? Avd til mitt barn har allerede nå full oversikt og satt opp dem som skal jobbe. Det er jo klart at hvis foreldre bare skal si I fra, så sklir det ut. De må ha bindene påmelding og skriftlig. Anonymkode: d3e47...b89
absinthia Skrevet 12 timer siden #25 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det får vi ikke lov til av eier (kommunen). Hvis ikke, hadde vi selvfølgelig gjort det. Jeg har fri i dag, men skal på seinvakt i morgen, så da treffer jeg alle foreldrene. Kommer igjen til å spørre, men får mest sannsynlig bare beskjed om at de må se det an 🤷♀️ Anonymkode: 6aa50...47f Kanskje dere kan ymte frempå om en forandring i vedtektene? Dvs at behovsundersøkelse skal sendes ut og at man regner med at de som ikke svarer tar fri? Det er ikke tidsnok for dette årets jul, men dere kan høre om det nå for å kanskje få dette til til neste år? Argumentet er jo at barnehagefolk gjerne har en masse avspasering som er vanskelig å få tatt ut ellers, samt at i disse tider er det viktig å ta vare på de menneskelige ressursene man har i barnehagen. 1 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #26 Skrevet 12 timer siden Hvorfor sender ikke barnehage ut påmelding? Anonymkode: 57bed...dbc
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #27 Skrevet 12 timer siden Barnehagene hadde lett løst dette ved å ha noen plasser tilgjengelig til de som kanskje kan bli kalt ut på jobb eller ønsker å ta en ekstra vakt. Da blir det som hastete hos lege, de det gjelder må ringe inn ved åpningstid den aktuelle morgenen. Hvis man vet det er ingen mulighet for å forandre mening er det selvfølgelig lettest si at de kommer og heller droppe det. Anonymkode: 56f84...781 5
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #28 Skrevet 12 timer siden Tusen takk for påminnelsen! Du har så rett og der har vi foreldre en jobb å gjøre! Jeg har vært litt treg fordi både jeg og mannen er i full jobb i tillegg er jeg høygravid. Ingen unnskyldning, men en forklaring. Vi måtte rett og slett ordne oss barnevakt, men har nå meldt inn fri til mini i romjulen. Håper alle dere nydelige ansatte i barnehagen får vel fortjent fri❤️ Anonymkode: 0627d...c00 4
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #29 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Barnehagene hadde lett løst dette ved å ha noen plasser tilgjengelig til de som kanskje kan bli kalt ut på jobb eller ønsker å ta en ekstra vakt. Da blir det som hastete hos lege, de det gjelder må ringe inn ved åpningstid den aktuelle morgenen. Hvis man vet det er ingen mulighet for å forandre mening er det selvfølgelig lettest si at de kommer og heller droppe det. Anonymkode: 56f84...781 Det stemmer desverre ikke. Vi får, i tillegg til å ikke kunne kreve påmelding, heller ikke lov til å nekte barn som har satt seg på fri å komme, uansett årsak. Fremdeles kjempevanskelig å gi et svar 🤷♀️🤷♀️ Anonymkode: 6aa50...47f
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #30 Skrevet 12 timer siden Jeg visste ikke at jeg burde skrive opp at han skulle ha fri. Ingen som har sagt noe til meg. Anonymkode: adcb6...8a3
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #31 Skrevet 12 timer siden AprilLudgate skrev (54 minutter siden): Dette må du snakke med din leder om, ikke KG? Leder skal sende ut bindende påmelding med dato. Ferdig ordnet. Det er da fint med en påminnelse Anonymkode: e1264...16c
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #32 Skrevet 12 timer siden Altfor mange sløve foreldre , dessuten kan det jo hende barna kjeder seg og da må De jo få være i bhg istedenfor hjemme med resten Anonymkode: e1264...16c 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #33 Skrevet 12 timer siden Dette er innafor arbeidsgivers styringsrett og en del av det å være i arbeidslivet. Kjipt i dette tilfellet, men det er slik det er. Anonymkode: a0621...55b 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #34 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er da fint med en påminnelse Anonymkode: e1264...16c Fint med påminnelse, men det tar man med leder, sånn at påminnelsen sendes dit den faktisk skal, ikke ut på et forum. Anonymkode: a0621...55b 2
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #35 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig ikke. Men dette gjelder de færreste. Det jeg ønsker, er at de som vet de skal ha fri sier i fra og at man ikke tenker at det er greit å ha det åpent i tilfelle ungene kjeder seg en dag. Anonymkode: 6aa50...47f Hvordan vet du at det gjelder de færreste? Veldig mange har dynamiske jobber i disse tider. Jeg har ikke vært på ferie uten PC på mange år. Og i dag er det torsdag, og veldig rolig, så da flekser jeg en del og slapper av. Føler dette er vanlig hos de fleste jeg kjenner. Anonymkode: 97335...838 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #36 Skrevet 12 timer siden Jeg forstår frustrasjonen og føler med dere. Jeg har en arbeidsgiver som er veldig treig med å legge kabalen for juleukene, så jeg aner ikke om jeg har fri hele jula og eventuelt hvilke dager jeg må jobbe (jeg jobber i i helsevesenet, bare vanlig kontorjobb i staten). Jeg har sagt til ped.leder at barna mest sannsynlig skal ha fri hele jula, men at jeg ikke kan melde inn sikkert før jeg får tilbakemelding fra sjefen. Det er like frustrerende for meg som for de i barnehagen. Selv om det sikkert skyldes uvitenhet eller latskap hos mange, er det nok mange som har det sånn som meg. Anonymkode: 63395...523 2
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #37 Skrevet 12 timer siden Vi hadde svarfrist 15. november, men det er privat barnehage da. Hvorfor kan man ikke ha en frist, og de som ikke svarer innen fristen (etter påminnelser så klart) får ikke plass? Anonymkode: 694bb...504 1
Lorieen Skrevet 12 timer siden #38 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan dere vær så snill å si i fra? Jeg jobber i barnehage har spart noen feriedager og avspasering til jula. Nå blir jeg pålagt å ta de neste ukene fordi kun 2 av 24 barn har satt seg på fri fra 23 desember. Jeg VET at vi max blir 10 barn, aldri opplevd at det har vært flere. Men det blir ikke gitt beskjed før samme dag om fri. Så da må jeg droppe juleferie med egen familie og reise på jobb uten at det er behov for meg. Og resten av november, da blir gruppene gående underbemannet fordi vi må ta ut fri. Og hvem går det utover, jo barna deres. Samme greia hvert eneste år. Anonymkode: 6aa50...47f Sier alltid fra, i god tid, og tar alltid mine barn fri fra og med 23. desember til og med 3. januar. Har selv jobbet over femten år som pedleder og styrer og vet akkurat hvor frustrerende det er med foreldre som enten ikke varsler overhodet, setter opp behov men ikke kommer likevel, eller den verste: Melder at barnet skal ha fri, men kommer med dem i barnehagen likevel… 2
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #39 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det stemmer desverre ikke. Vi får, i tillegg til å ikke kunne kreve påmelding, heller ikke lov til å nekte barn som har satt seg på fri å komme, uansett årsak. Fremdeles kjempevanskelig å gi et svar 🤷♀️🤷♀️ Anonymkode: 6aa50...47f Dette høres ut som en veldig spesiell kommune... Anonymkode: 0bd7e...108 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #40 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hehe, jeg regner ikke dette som å ha gitt beskjed altså. Jeg har sent ut flere beskjeder, men det hjelper lite desverre. Vi vurderte å kjøre samme opplegg som sfo, at ungene måtte meldes på innen en gitt frist, ellers mister de tilgang på plassen disse dagene. Men det fikk vi ikke lov til av kommunen. Sfo får lov, men ikke vi. Skjønn det den som kan. Anonymkode: 6aa50...47f Det er nok fordi SFO er et «frivillig tilbud». Anonymkode: 01c0f...f0e 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå