AnonymBruker Skrevet i går, 10:39 #21 Skrevet i går, 10:39 Alle vaksiner inneholder aborterte foster. Så ved å støtte den sjuke vaksine industrien så støtter man abort/drap. Vaksiner er en scam. Anonymkode: bf899...c84 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:39 #22 Skrevet i går, 10:39 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva er det som skjer? Jeg er bare i 40 åra da, så ikke helt eldgammel ennå, men det er da ikke lenge siden at det var helt uhørt at en gravid kvinne skulle vaksineres for noe som helst. Under 10 år siden jeg fødte sist. Selv da var det ingen vaksiner anbefalt under graviditet. Anonymkode: 1b5e8...d9a Jøss. Du kan ikke ha fulgt så godt med. Anonymkode: 7ad5c...9ea 5
AnonymBruker Skrevet i går, 10:39 #23 Skrevet i går, 10:39 Hadde følt meg mye tryggere MED vaksine enn uten, også om jeg var gravid. Vaksinen kan brukes av gravide i alle tre trimester. Det er bare at det finnes mer statistikk om 2. og 3. trimester. Og når det gjelder aluminium: kilder som frukt, grønnsaker, korn, drikkevann, deodoranter og matvareemballasje bidrar med aluminium hver eneste dag. Mengden er enormt mye større enn den mengden som man får fra aluminiumssalter i vaksiner. Anonymkode: c1bd8...853
AnonymBruker Skrevet i går, 10:39 #24 Skrevet i går, 10:39 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er det som skjer? Jeg er bare i 40 åra da, så ikke helt eldgammel ennå, men det er da ikke lenge siden at det var helt uhørt at en gravid kvinne skulle vaksineres for noe som helst. Under 10 år siden jeg fødte sist. Selv da var det ingen vaksiner anbefalt under graviditet. Anonymkode: 1b5e8...d9a Influensavaksine i andre og tredje trimester har vært anbefalt siden 80-/90-tallet, da det ble tydelig at influensa var markant farligere for disse enn for andre. For cirka 20 år siden gikk man lengre, til at alle ikke-levende vaksiner (noen vaksiner inneholder levende, men sterkt svekket virus) anses trygge for gravide. De siste 12-15 årene har man gått enda lengre og tvert imot ofte prioritert gravide for en del vaksiner. Årsaken er rett og slett bare økt kunnskap. Man var restriktiv før. Så har man fått mer og mer data som viser at vaksinene (som jo også er utviklet noe videre) er tryggere enn man tok høyde for, og samtidig at mange sykdommer er farligere for gravide enn man antok. Mer data og mer kunnskap. Anonymkode: eb614...e7e 2 2
AnonymBruker Skrevet i går, 10:40 #25 Skrevet i går, 10:40 Gjetter på at en av årsakene til at vaksinen ikke direkte anbefales i første trimester er for å unngå at folk som spontanaborterer (hvilket oftere skjer i første trimester av ulike årsaker) skylder på vaksinen. Anonymkode: 12277...2cf 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:40 #26 Skrevet i går, 10:40 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle vaksiner inneholder aborterte foster. Så ved å støtte den sjuke vaksine industrien så støtter man abort/drap. Vaksiner er en scam. Anonymkode: bf899...c84 Nei, nå må du gi deg. Anonymkode: 7ad5c...9ea 2
AnonymBruker Skrevet i går, 10:42 #27 Skrevet i går, 10:42 Jeg tok alle vaksinene covid,influensa og kikhoste (kikhoste var vel ikke før etter uke 26 eller noe sånt, tok den i januar i år). Ville ikke tatt noe i 1 trimester. Jeg fikk kronisk migrene av covidvaksinen, men det er jo ikke en vanlig bivirkning(håper jeg). Ble også kjempe syk med influensa i 3 trimester, trodde jeg skulle hoste opp lungene av og til. Så jeg slapp ikke unna. Anonymkode: e181e...2a9
AnonymBruker Skrevet i går, 10:44 #28 Skrevet i går, 10:44 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Alle vaksiner inneholder aborterte foster. Så ved å støtte den sjuke vaksine industrien så støtter man abort/drap. Vaksiner er en scam. Anonymkode: bf899...c84 Påstander som dette er så konspiratoriske og sprø at de mister sin injurierende kraft. Anonymkode: c1bd8...853 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:45 #29 Skrevet i går, 10:45 Da jeg var gravid i 2001 var det ikke noe snakk om influensavaksine. Det var jo influensa da også Anonymkode: b930e...5b2
AnonymBruker Skrevet i går, 10:47 #30 Skrevet i går, 10:47 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alle vaksiner inneholder aborterte foster. Så ved å støtte den sjuke vaksine industrien så støtter man abort/drap. Vaksiner er en scam. Anonymkode: bf899...c84 Dette er nok en gang ikke sant. Det er forsåvidt klink psykiatri mer enn noe egentlig argument, men for ordens skyld: For 50 år siden brukte man såkalte cellelinjer fra to aborter til å dyrke noen celler som ble brukt som et slags produksjonsverktøy for vaksiner. Dette er ekstremt tekniske greier, men det har ingen verdens ting å gjøre med at det skulle være aborterte fostre i vaksiner. Det er ikke «sånn synes ikke jeg det er», det er rett og slett løgn. Absolutt ingen vaksiner i 2025 inneholder «aborterte foster» eller noe som engang minner om «celler fra aborterte foster». I tillegg er influensavaksinene, for ordens skyld, ikke blant de som engang bruker cellelinjene fra disse. De har ingen som helst forbindelse til noe som helst som har med aborterte fostre å gjøre. Anonymkode: eb614...e7e 3
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #32 Skrevet 11 timer siden Jeg ville tatt den i andre trimester, med mindre sesongen gjorde at det ville vært lurt før. Og nå er det slik at sesongen gjør at det er lurt å ta den nå Anonymkode: 10c8f...481
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #33 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hadde aldri tatt noen som helst vaksiner i graviditeten. Anonymkode: 1b348...324 Helt enig. Jeg sa nei til de jeg har fått tilbud om. Vi så jo hvordan corona vaksinen gikk etter ett par år. Man vet aldri. Kvinner har klart seg i all tid som uvaksinerte under svangerskap. Anonymkode: fff7c...dcd
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #34 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt enig. Jeg sa nei til de jeg har fått tilbud om. Vi så jo hvordan corona vaksinen gikk etter ett par år. Man vet aldri. Kvinner har klart seg i all tid som uvaksinerte under svangerskap. Anonymkode: fff7c...dcd Er enig med deg når det gjelder covid vaksine. kikhoste og influensa vaksiner er en del "eldre" og mye mer utprøvde enn covid, så da har man mye bedre data for å anbefale de. Fortsatt opp til hver enkelt å ta beslutningen, men det var nok for meg. Anonymkode: 26dc6...55b
Maleficenta Skrevet 6 timer siden #35 Skrevet 6 timer siden Gravide har høyere risiko for alvorlig sykdom på grunn av influensa enn andre. Risikoen øker jo lenger ut i svangerskapet du kommer, og ved noen kroniske sykdommer. Influensasykdom kan blant annet føre til alvorlig lungebetennelse. Hvis du blir alvorlig syk, utgjør dette også en fare for fosteret. Influensa gir noe økt risiko for dødfødsel og for spedbarn kan sykdommen være alvorlig. Influensavaksine beskytter deg under svangerskapet og barnet ditt den første tiden etter fødselen. Gravide kan vaksineres når som helst i svangerskapet, men vil ha best nytte av vaksinen i 2. og 3. trimester. Hvis du har annen kronisk sykdom bør du vaksineres i 1. trimester. Anbefalingen for gravide gjelder for influensasesongen (høst og vinter). Dette stod på Helsenorge. Er ikke farlig å ta den i første trimester. Det er bare det at den har større nytte i andre trimester
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå