AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #1 Skrevet 20. november 2025 3-åringen har en bakovervendt bilstol som fortsatt er god plass i, men nå begynner beina å bli litt vel bøyd. Vi har lagt seteryggen litt ned for å gi henne bedre plass, men det føles ikke optimalt. Men så er det bare det at det er masse plass igjen på setet før det henger utenfor, det er veldig dype seter. Det er også meget god plass frem til passasjersetet foran. De gangene jeg har sittet der, har jeg kunne lagt bak setet uten å være i nærheten av ryggen på bilstolen. Finnes det noe forlenger eller et eller annet som kunne på en måte dyttet setet hennes ligger frem på setet? Håper jeg forklarer hva jeg mener på en tydelig måte. Det er det eneste barnet vårt, og vi har ingen venner eller familiemedlemmer som kan gi råd. Anonymkode: 6238b...8b8
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #2 Skrevet 20. november 2025 Bli medlem i «Bilstoler»-gruppa på Facebook og les der, og skriv spørsmål selv om du ikke finner svar. Noen stoler kan du feste med avstand til seteryggen uten problem, men ikke alle. Anonymkode: 1448d...1a7 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #3 Skrevet 20. november 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 3-åringen har en bakovervendt bilstol som fortsatt er god plass i, men nå begynner beina å bli litt vel bøyd. Vi har lagt seteryggen litt ned for å gi henne bedre plass, men det føles ikke optimalt. Men så er det bare det at det er masse plass igjen på setet før det henger utenfor, det er veldig dype seter. Det er også meget god plass frem til passasjersetet foran. De gangene jeg har sittet der, har jeg kunne lagt bak setet uten å være i nærheten av ryggen på bilstolen. Finnes det noe forlenger eller et eller annet som kunne på en måte dyttet setet hennes ligger frem på setet? Håper jeg forklarer hva jeg mener på en tydelig måte. Det er det eneste barnet vårt, og vi har ingen venner eller familiemedlemmer som kan gi råd. Anonymkode: 6238b...8b8 Hvilket sete har du? Noen seter kan også monteres lenger ut på setet / justeres. Bøyde ben er i utgangspunktet ikke et problem. Noen ganger klager barnet, men da kan det gjerne ha snappet opp fra andre at det ser vondt ut å sitte slik, at en må få mer plass etc. Gjerne andre voksne, eller barn i barnehagen som igjen har snappet det opp fra andre voksne igjen/ Anonymkode: 22f2b...8fe 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #4 Skrevet 20. november 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvilket sete har du? Noen seter kan også monteres lenger ut på setet / justeres. Bøyde ben er i utgangspunktet ikke et problem. Noen ganger klager barnet, men da kan det gjerne ha snappet opp fra andre at det ser vondt ut å sitte slik, at en må få mer plass etc. Gjerne andre voksne, eller barn i barnehagen som igjen har snappet det opp fra andre voksne igjen/ Anonymkode: 22f2b...8fe Ja, setetypen var jo nokså relevant informasjon 😅 Vi har Joie i-spin Safe - i 2022, hvis det har noe å si. Ja, det er samboeren til svigermor som gang på gang forteller oss og henne at hun sitter så vondt. Men nå siste tiden har hun vokst en del, og nå begynner jeg å tenke at de knærne er litt for bøyd opp mot kroppen. Anonymkode: 6238b...8b8
newman01 Skrevet 20. november 2025 #5 Skrevet 20. november 2025 Axkid One kan skyves bakover (mot passasjersetet) for å gi bedre plass til beina. De har laget en bakovervendt stol som passer opptil 7 år (!) Har ikke kjennskap til Joie
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #6 Skrevet 21. november 2025 AnonymBruker skrev (På 20.11.2025 den 8.01): Ja, setetypen var jo nokså relevant informasjon 😅 Vi har Joie i-spin Safe - i 2022, hvis det har noe å si. Ja, det er samboeren til svigermor som gang på gang forteller oss og henne at hun sitter så vondt. Men nå siste tiden har hun vokst en del, og nå begynner jeg å tenke at de knærne er litt for bøyd opp mot kroppen. Anonymkode: 6238b...8b8 Det ser ut som en stol med isofix og da er det isofixfestene som avgjør hvor maglt den kan trekkes vekk fra setet Anonymkode: 452eb...8b0
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #7 Skrevet 22. november 2025 AnonymBruker skrev (På 20.11.2025 den 8.01): Ja, setetypen var jo nokså relevant informasjon 😅 Vi har Joie i-spin Safe - i 2022, hvis det har noe å si. Ja, det er samboeren til svigermor som gang på gang forteller oss og henne at hun sitter så vondt. Men nå siste tiden har hun vokst en del, og nå begynner jeg å tenke at de knærne er litt for bøyd opp mot kroppen. Anonymkode: 6238b...8b8 Sorry, hverdagen skjedde her. Men ja, det er jo en stol med veldig lite (nesten ingen) benplass for større barn den du nevner. Ser at noen nevner Axkid One lenger oppe. Vi har den til vår 5,5 åring som sitter kjempegodt og har fortsatt mer benplass å gi når han vokser videre Se vedlagte bilde som viser hvordan den er montert i vår bil (rammens størrelse er låst, men selve setet skyves fram og tilbake på skinner, slik at benplassen kan justeres). Han er 115 cm høy og bruker 122 i bukser. BeSafe Stretch og Axkid Minikid-stoler er også gode - dog beltemontert så da må de remonteres hver gang benplassen skal justeres 😊 Anonymkode: 22f2b...8fe
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #8 Skrevet 22. november 2025 Du kan nok ikke legge ned seteryggen i det hele tatt for mer plass, stort sett ikke lov. Anonymkode: 6c36d...92a
AnonymBruker Skrevet 24. november 2025 #9 Skrevet 24. november 2025 AnonymBruker skrev (På 21.11.2025 den 11.30): Det ser ut som en stol med isofix og da er det isofixfestene som avgjør hvor maglt den kan trekkes vekk fra setet Anonymkode: 452eb...8b0 Ah, og det finnes ikke noe "mellomledd" for å skjøte på isofix-fester? Anonymkode: 6238b...8b8
AnonymBruker Skrevet 24. november 2025 #10 Skrevet 24. november 2025 AnonymBruker skrev (På 22.11.2025 den 12.09): Du kan nok ikke legge ned seteryggen i det hele tatt for mer plass, stort sett ikke lov. Anonymkode: 6c36d...92a Ikke lov å legge setet i hvilestilling? Har jeg ikke hørt. Da hadde det vel ikke vært lov å ha hvilestilling på setet i det hele tatt? Anonymkode: 6238b...8b8
AnonymBruker Skrevet 24. november 2025 #11 Skrevet 24. november 2025 AnonymBruker skrev (På 22.11.2025 den 12.06): Sorry, hverdagen skjedde her. Men ja, det er jo en stol med veldig lite (nesten ingen) benplass for større barn den du nevner. Ser at noen nevner Axkid One lenger oppe. Vi har den til vår 5,5 åring som sitter kjempegodt og har fortsatt mer benplass å gi når han vokser videre Se vedlagte bilde som viser hvordan den er montert i vår bil (rammens størrelse er låst, men selve setet skyves fram og tilbake på skinner, slik at benplassen kan justeres). Han er 115 cm høy og bruker 122 i bukser. BeSafe Stretch og Axkid Minikid-stoler er også gode - dog beltemontert så da må de remonteres hver gang benplassen skal justeres 😊 Anonymkode: 22f2b...8fe Hvordan finner du ut slikt som at det er en stol med lite benplass? Jeg føler jeg gjør så mye research, men synes det er vanskelig å finne kundeanmeldelser. Da er det kanskje det samme med denne stolen, da? Som er den vi har vurdert å kjøpe neste gang. https://www.jollyroom.no/bilstoler/bilstoler/i-size/joie-every-stage-bilstol-lagoon Anonymkode: 6238b...8b8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå