AnonymBruker Skrevet i går, 03:39 #1 Skrevet i går, 03:39 Hei, jeg har en 20 år gammen sønn som har begynt å like å lese. Han ønsker å lese klassikere, men de må være lettleste og på norsk. Med klassiker tenker jeg her på bøker som er kjente nok til at alle har hørt om dem og ikke bøker man må være lesehest eller litteraturviter for å ha hørt. Anonymkode: b1abc...1b0
Kålrota Skrevet i går, 04:44 #2 Skrevet i går, 04:44 Han bør begynne med Helga Flatland, Bli hvis du kan, reis hvis du må: https://www.nrk.no/anmeldelser/anmeldelse_-_bli-hvis-du-kan.-reis-hvis-du-ma._-av-helga-flatland-1.6948172 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden Erlend Loe har mange lettleste og gode bøker. Doppler for eksempel. Anonymkode: ebb92...5fa 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden Han er 20 år… kan han ikke finne bøker selv? Anonymkode: 7bb61...553 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden Det gylne kompasset-serien av Philip Pullman. Ikke en klassiker vil jeg tro, og strengt tatt er det vel barnebøker, men fortsatt de beste bøkene jeg har lest i voksen alder. Så om han kan like den sjangeren er det min beste anbefaling. Anonymkode: 55d13...4ed
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han er 20 år… kan han ikke finne bøker selv? Anonymkode: 7bb61...553 Jeg er 33 og sliter med å finne bøker selv. Fint med forslag og anbefalinger! Anonymkode: 55d13...4ed
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han er 20 år… kan han ikke finne bøker selv? Anonymkode: 7bb61...553 Herregud. Dust. Anonymkode: 8a123...b32
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Skrevet 2 timer siden Så bra at han liker å lese! Gå på biblioteket og spør, de har masse tips. Utvalget er jo enormt, alt fra Hamsun til Ambjørnsen kan jo passe. Anonymkode: 75619...bbd 1
Laraa Skrevet 2 timer siden #9 Skrevet 2 timer siden Sofies verden av Jostein Gaarder var min favoritt i den alderen
Leo Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden "Hvite niggere" av Ingvar Ambjørnsen og "Seierherrene" av Roy Jacobsen. Jeg vil si begge er lettleste og interessante samtidig som de gir et innblikk i nyere norsk historie. 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Skrevet 2 timer siden Beatles av Lars Saabye Christensen. Anonymkode: f4956...b89 1
Sago Skrevet 2 timer siden #12 Skrevet 2 timer siden Hemingway kan passe. Det er på engelsk originalt selvfølgelig, men det er ikke noe problem å finne det oversatt.
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden Støtter forslaget om Erlend Loe. Morsomme og lettleste bøker. Begynn med Naiv.Super eller Doppler. Andre forslag: Harry Hole-bøkene, Fluenes Herre, Beatles, His dark materials, Tore Renberg, Thomas Korsgaard. Anonymkode: 6664a...dba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå