AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Skrevet 10 timer siden Vi har vært gift i snart to år, og sammen i snart 5. Har to barn og ett på vei, ganske tette barn. Kona merket vel at de romatiske følelsene og begjæret mitt for henne ikke eksisterer lengre for mange måneder siden, men jeg har ikke greid å se det selv før nå. Vi er gode venner, og jeg er absolutt ikke frastøtt av henne eller forakter henne. Bare uinteressert på de romantiske følelsene. Dette er såklart veldig sårt for kona, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hvordan får jeg tilbake følelsene? Anonymkode: 2098f...60b
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Skrevet 10 timer siden Dere har virkelig vært travle med å lage barn.. er ikke uvanlig at følelser dør litt under småbarnfasen så det er bare å stå i det. Dere har nok å gjøre med snart 3 barn uansett. Anonymkode: 03b89...ad2 2 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Skrevet 9 timer siden Du puster rolig, og går inn for å være en god partner og far videre. Om det var ekte kjærlighet, og hun ikke har drept den på noen måter, er den nok kun i dvale. Det er ikke til å forvente at et langt samliv skal gløde hele tiden. Noen ganger går man fremover på lojalitet, ansvarsfølelse og besluttsomhet. Det som er farlig er å begynne å dyrke det at man ikke kjenner gløden, og mentalt søke bort. Da glir man også bort. Et samliv er som havet. Veksler mellom store og små bølger, rolige behagelige krusninger og også fullstendig ro og stillhet. Det er normalt. Anonymkode: 19cfd...f3b 3 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Det der er ikke uvanlig i småbarnsperioden. Man får ikke tid eller overskudd til å være romantiske og være kjærester. Prøv å sett av litt tid iblant til å være bare dere to. Følelsene kommer tilbake for de fleste. Min mann og jeg fikk en fast ettermiddag og kveld i uken for oss selv - da fikk vi en av de ansatte i barnehagen til å ta barna med hjem til oss og være med dem til kvelden. Noen hakket gikk vi bare en tur, noen ganger på kino, noen ganger på restaurant. Av og til var vi bare borte en time eller to, andre ganger hele kvelden. Jeg syns ikke du skal gi opp forholdet allerede nå. Man skal kjempe litt for kjærligheten, det er ikke noe som bare er der av seg selv for altid. Men kommer dere gjennom denne tiden, vokser den seg dypere og sterkere. Anonymkode: def64...e27
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi har vært gift i snart to år, og sammen i snart 5. Har to barn og ett på vei, ganske tette barn. Kona merket vel at de romatiske følelsene og begjæret mitt for henne ikke eksisterer lengre for mange måneder siden, men jeg har ikke greid å se det selv før nå. Vi er gode venner, og jeg er absolutt ikke frastøtt av henne eller forakter henne. Bare uinteressert på de romantiske følelsene. Dette er såklart veldig sårt for kona, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hvordan får jeg tilbake følelsene? Anonymkode: 2098f...60b Hvis du har "mistet følelser" etter så kort tid som under 5 år sammen, så har du aldri hatt de rette følelsene for henne. La meg gjette: du ble sammen med henne fordi hun var ung, tynn og pen, og nå har kroppen hennes forandret seg til det verre, hun er mindre sprudlende og mer sliten, og da forsvinner "følelsene" som dugg for sola? Gå fra henne og la henne finne en mindre overfladisk mann. Du får ikke tilbake følelser som er basert på det overfladiske når hun har forandret seg. Jeg sier det av erfaring. Neste gang du velger partner, velg med hjertet/hodet og ikke underlivet. Da holder det gjerne i mange flere år enn ditt nåværende forhold. Anonymkode: 5f130...6f8 2 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du puster rolig, og går inn for å være en god partner og far videre. Om det var ekte kjærlighet, og hun ikke har drept den på noen måter, er den nok kun i dvale. Det er ikke til å forvente at et langt samliv skal gløde hele tiden. Noen ganger går man fremover på lojalitet, ansvarsfølelse og besluttsomhet. Det som er farlig er å begynne å dyrke det at man ikke kjenner gløden, og mentalt søke bort. Da glir man også bort. Et samliv er som havet. Veksler mellom store og små bølger, rolige behagelige krusninger og også fullstendig ro og stillhet. Det er normalt. Anonymkode: 19cfd...f3b Nei, men de har vært sammen i underkant av 5 år. Det er uvanlig at alle følelser forsvinner så fort. Da har de mest sannsynlig aldri vært der. Anonymkode: 5f130...6f8
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden Jeg tenker at folk burde gifte seg før de får barn. BARE for at de skal spørre seg; Er dette personen jeg vil være sammen med i tykt og tynt, elske og ære i resten av mitt liv, når de er tjukk, gammel, syk osv. 5 år, 2 barn og du din fjott har mistet følelser mens hun er gravid. Wow! Det må jo nesten oppsummere det mest patetiske med våre unge i dag der ingen er sanne, ordentlige, hel ved mennesker som faktisk står for noe. Anonymkode: ab507...71a 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden hvor har du mistet dem da TS? Normalt når man mister noe vet man hva som har skjedd Så hva har skjedd? Har du glemt å fokusere på vedlikehold? Vandrer øynene andre steder? Anonymkode: 10c46...62c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå