Gjest camillo Skrevet 1. april 2006 #1 Skrevet 1. april 2006 Jeg er så drittlei av å gå på byen og ende opp med å kjede meg, at jeg tenkte å ta en liten spørrerunde her på KG - det er jo tross alt ganske mange forskjellige folk her. Jeg har vært noen få ganger på Blå, og trivdes kjempebra! Kult sted, kul musikk, dansegulv, etc. etc. Finnes det noen andre, lignende utesteder som dere vet om? For å gi noen eksempler på hva jeg IKKE liker; TigerTiger, gamle Studenten, vestkantsosse-steder, høy synlig-push up-bh-faktor (går vel under samme punkt som TigerTiger)... Tja. Er heller ikke ute etter steder som Mono eller puber - selv om det er bra til sin tid. Tenker mer på steder hvor man kan danse, blant annet. Noen?
Gjest camillo Skrevet 1. april 2006 #3 Skrevet 1. april 2006 Gloria er OK, men litt for 'poppis-sted'.
Hilde Skrevet 1. april 2006 #4 Skrevet 1. april 2006 Etta place da? Joa, litt vestkantfolk er det, men i alle fall et totalt slækt sted der det ikke kreves verken fet lommebok eller fancy klær. Ellers syns jeg nyåpnede Yatzi er bra, minner litt om gamle Skansen. ("nye" Skansen, Bar Royale er derimot skikkelig kjipt..)
Gjest camillo Skrevet 1. april 2006 #5 Skrevet 1. april 2006 Etta place da? Joa, litt vestkantfolk er det, men i alle fall et totalt slækt sted der det ikke kreves verken fet lommebok eller fancy klær. Ellers syns jeg nyåpnede Yatzi er bra, minner litt om gamle Skansen. ("nye" Skansen, Bar Royale er derimot skikkelig kjipt..) ← Hva/hvor er Etta place? Aldri hørt om... Og hvor er Yatzi? Hva slags steder? Hvis du gidder utdype...
Hilde Skrevet 1. april 2006 #6 Skrevet 1. april 2006 Etta Place ligger i Hegdehaugsveien, og er det eneste stedet jeg går på i Hegdehaugsveien/Bogstaveien. Nærmest som en hjemmefest, bare på byen. Stedet er ikke gjort stort med siden de tok over lokalene, det er bare smelt opp en bar og satt ut noen sofaer og stoler (ingen møbler matcher). I underetasjen er det mer dansevennlig, men du finner en bar der også. Kjellerlokalet er skikkelig kjeller, mørkt og "tungt". Ikke så hip og spesiell musikk som det ofte er på blå, musikkprofilen heller mer mot listepop, men fortsatt hørbar. Yatzi er helt nytt, restaurant i en etasje, klubb i en annen. Superfancy interiør, hyggelige folk som jobber der, og gode drinker. I restaurant/loungedelen spilles det mye funky house, i dansedelen er det dypere house som gjelder. Kult sted!
Hilde Skrevet 1. april 2006 #7 Skrevet 1. april 2006 Glemte å si hvor Yatzi er.. Ligger i nedre slottsgate, midt i byen.
Gjest camillo Skrevet 1. april 2006 #8 Skrevet 1. april 2006 Supert, fikk spesielt lyst til å teste Yatzi! Tusen takk. :-D
Gjest camillo Skrevet 1. april 2006 #10 Skrevet 1. april 2006 Bare hyggelig, kanskje vi sees! ← Skal jeg kalle deg Newt?
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2006 #12 Skrevet 1. april 2006 Hva med Bar Bocca og Stravinsky? Eller Christian Kvart og Aker Brygge? Kanskje Harrys på karl Johan?
Gjest camillo Skrevet 1. april 2006 #13 Skrevet 1. april 2006 Hva med Bar Bocca og Stravinsky? Eller Christian Kvart og Aker Brygge? Kanskje Harrys på karl Johan? ← Hva slags sted er Bar Bocca og Christian Kvart? Stravinsky har jeg hørt at er litt i overkant vestkant og 'fjortis'. Harrys... hørtes harry ut. Men opplys meg gjerne. Det som er litt viktig er at musikken er litt ala Blå.
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2006 #14 Skrevet 1. april 2006 Smuget, Cosmopolite, Apotheket, ulike steder på Frogner, Bar Bristol og diverse steder i Vika.
Hilde Skrevet 1. april 2006 #15 Skrevet 1. april 2006 Både Stravinsky og Harrys er jo som å være på danskebåten.. Stravinsky er i tillegg stappfullt av silikonjenter og å-kjendiser.
Gjest camillo Skrevet 1. april 2006 #16 Skrevet 1. april 2006 Gidder dere skrive litt mer utfyllende om stedene? Ang. musikk, klientell, dansegulv, hvilken aldersgruppe som er best representert, osv... Hjelper litt lite når jeg ikke aner noe mer om dem enn navnet.
Gjest camillo Skrevet 1. april 2006 #17 Skrevet 1. april 2006 Både Stravinsky og Harrys er jo som å være på danskebåten.. Stravinsky er i tillegg stappfullt av silikonjenter og å-kjendiser. ← Ja... og det er slik jeg IKKE vil ha det. Ikke se-på-meg-preg og liksomhipp pop-musikk.
Gjest Miloine Skrevet 3. april 2006 #19 Skrevet 3. april 2006 Hr.Nilsen er vel noe ala Blå, jazz,blues (ligger ved Tinghuset) Har vært der noen ganger selv, men det er fordi samboeren min kjenner mange som jobber der, vanker der og optrer der. Han, og nå jeg, liker sånne steder og han har optredt der et par ganger (gitar og sang)
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2006 #20 Skrevet 3. april 2006 Herr Nilsen, Original Nilsen og Justisen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå