Wise Skrevet onsdag kl. 23:12 #1 Skrevet onsdag kl. 23:12 (endret) Hvordan i all verden kan Oscar Bobb være god nok for Manchester City, men ikke god nok for det norske landslaget? Vi snakker om en spiller som trenes av Pep Guardiola. En spiller som brukes i verdens mest krevende fotballsystem. En spiller som har teknikk fra øverste hylle i europeisk fotball. En spiller som City benytter for å løse problemer i kampene sine. Men på landslaget? Benken. Smuler. Innhopp. “Vent litt, gutten min.” Beklager, men dette holder ikke. Antonio Nusa og Oscar Bobb er hovedårsaken til at Norge er i VM. Endret onsdag kl. 23:47 av Wise
Wise Skrevet onsdag kl. 23:14 Forfatter #2 Skrevet onsdag kl. 23:14 Wise skrev (Akkurat nå): Hvordan i all verden kan Oscar Bobb være god nok for Manchester City, men ikke god nok for det norske landslaget? Vi snakker om en spiller som trenes av Pep Guardiola. En spiller som brukes i verdens mest krevende fotballsystem. En spiller som har teknikk fra øverste hylle i europeisk fotball. En spiller som City benytter for å løse problemer i kampene sine. Men på landslaget? Benken. Smuler. Innhopp. “Vent litt, gutten min.” Beklager, men dette holder ikke. Faktisk en spiller som hadde rundspilt Diego Maradona..
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden Det norske landslaget er bedre enn City. Det er det enkle svaret. Det norske landslaget er så gode at det ikke bare er Drillo som spår VM-seier. Flere og flere innser nå, etter overbevisende seire over Estland og Israel, at det norske landslaget er så gode at de kan vinne EM, Copa america, Champions League og LaLiga. Da sier det seg selv at det ikke er plass til stallfyll fra City. Anonymkode: a353e...5fa
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det norske landslaget er bedre enn City. Det er det enkle svaret. Det norske landslaget er så gode at det ikke bare er Drillo som spår VM-seier. Flere og flere innser nå, etter overbevisende seire over Estland og Israel, at det norske landslaget er så gode at de kan vinne EM, Copa america, Champions League og LaLiga. Da sier det seg selv at det ikke er plass til stallfyll fra City. Anonymkode: a353e...5fa Nå er jeg på ingen måte fotballfan eller kan noe som helst om diverse fotballag, og har stort sett bare kunnskap fra det jeg selv har spillt av fotball på barne og ungdumsskolen og i forsvaret, og litt oldboys og cageball. Men med alle forbeholdene unnagjort så syns jeg førsteomgangen mot Italia var særdeles lite imponerende. De tok seg kraftig opp i andreomgangen, men ut fra den ultradefensive førsteomgangen kan jeg ikke tro på at dette skal være noen i verdenstoppen i det hele tatt. Hadde de spilt en slik førsteomgang mot et bedre lag så ville de nok fått flere mål mot seg i førsteomgangen, også mistet motivasjonen til å kunne ta seg opp igjen i andreomgangen. Det er greit nok å ha en strategi om å safe, men når det resulterer i et så defensivt spill at de får masser av skutt mot seg, og mål mot seg også så er det ikke akkurat så "safe" likevel. Anonymkode: c982b...de6 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå er jeg på ingen måte fotballfan eller kan noe som helst om diverse fotballag, og har stort sett bare kunnskap fra det jeg selv har spillt av fotball på barne og ungdumsskolen og i forsvaret, og litt oldboys og cageball. Men med alle forbeholdene unnagjort så syns jeg førsteomgangen mot Italia var særdeles lite imponerende. De tok seg kraftig opp i andreomgangen, men ut fra den ultradefensive førsteomgangen kan jeg ikke tro på at dette skal være noen i verdenstoppen i det hele tatt. Hadde de spilt en slik førsteomgang mot et bedre lag så ville de nok fått flere mål mot seg i førsteomgangen, også mistet motivasjonen til å kunne ta seg opp igjen i andreomgangen. Det er greit nok å ha en strategi om å safe, men når det resulterer i et så defensivt spill at de får masser av skutt mot seg, og mål mot seg også så er det ikke akkurat så "safe" likevel. Anonymkode: c982b...de6 Enig. At man har vunnet mot Estland, Israel og et særdeles svakt Italia, betyr ikke at man plutselig er verdensmestre; Norge kommer nok raskt ned på jorda igjen når man møter lag som faktisk kan spille fotball. Det er ikke så lenge siden landslaget ble knust 5-1 av Østerrike, og det var ren flaks at man vant borte mot Estland; med poengtap der hadde Italia hatt en helt annen innstilling i den siste kampen enn med utgangspunktet de hadde, som var å vinne utopiske 9-0. Men etter å (ikke uten grunn) ha vært fraværende fra internasjonale mesterskap de siste 28 årene, virker det litt håpløst å fortelle elleville nordmenn som omsider har klart å kvalifisere seg til en turnering at de faktisk ikke har vunnet VM enda ... Anonymkode: 29168...3fb
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Enig. At man har vunnet mot Estland, Israel og et særdeles svakt Italia, betyr ikke at man plutselig er verdensmestre; Norge kommer nok raskt ned på jorda igjen når man møter lag som faktisk kan spille fotball. Det er ikke så lenge siden landslaget ble knust 5-1 av Østerrike, og det var ren flaks at man vant borte mot Estland; med poengtap der hadde Italia hatt en helt annen innstilling i den siste kampen enn med utgangspunktet de hadde, som var å vinne utopiske 9-0. Men etter å (ikke uten grunn) ha vært fraværende fra internasjonale mesterskap de siste 28 årene, virker det litt håpløst å fortelle elleville nordmenn som omsider har klart å kvalifisere seg til en turnering at de faktisk ikke har vunnet VM enda ... Anonymkode: 29168...3fb Jo det er ganske lenge siden Norge spilte mot Østerike som var 9 oktober 2024, det er faktisk godt over ett år siden, og det er spilt 12 kamper siden da, uten tap. Fotball handler ikke om hva som skjedde i fjor, men det handler om det som skjer i nåtid. Merkelig å dra frem en ett år gammel kamp for at det liksom skal være bidrag til en analyse for hvordan de spiller i dag. De har hatt en stigende formkurve hele veien, vi ser et lag som er blitt mere samspilt og tryggere på seg selv. Kommentaren din viser enten liten fotballforståelse, eller så er den et utslag av å dyrke det negative, så for din del så håper jeg det er det første. Tror nok du også skal komme raskt ned på jorden igjen når "Norge møter lag som faktisk kan spille fotball", sannheten er at de fleste landslagsjefer vegrer seg for å trekke Norge som motstander. De appluderer også Norge sin gjennomføring av kvaliken, men her sitter du og vet bedre, kanskje du kan sende inn CV`en din til NFF, for du ser noe som ingen andre ser. Anonymkode: f4d21...03a
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden Wise skrev (På 19.11.2025 den 17.12): Hvordan i all verden kan Oscar Bobb være god nok for Manchester City, men ikke god nok for det norske landslaget? Vi snakker om en spiller som trenes av Pep Guardiola. En spiller som brukes i verdens mest krevende fotballsystem. En spiller som har teknikk fra øverste hylle i europeisk fotball. En spiller som City benytter for å løse problemer i kampene sine. Men på landslaget? Benken. Smuler. Innhopp. “Vent litt, gutten min.” Beklager, men dette holder ikke. Antonio Nusa og Oscar Bobb er hovedårsaken til at Norge er i VM. Av den enkle grunn at det er 2 forskjellige lag, og jeg vil tro Solbakken har gjort en mer dyptpløyende analyse av den saken enn du. Tidligere så har landslagsjefer fått kjeft for at de har gitt enkelte store spillere klippekort, så det betyr ihvertfall at Sobakken ikke snur seg etter der vinden blåser. Vi vant gruppen overlegent med 33-5 i målforskjell og her sitter du i din lyseblå drakt og sutrer i over at en spiller som er trent av Pep ikke får nok spilletid. Jo Bob er en fantastisk spiller, men det er ikke alltid han har vært like synlig på landslaget, og der har vært gode spillere som har byttet med han. Han har noen ganger blitt byttet ut, og inn har det kommet spillere som har prestert bedre, og han har blitt byttet inn og prestert bedre enn den som han har byttet med. Det er flott at klippekort metoden ikke er det som legger føringen for Solbakken. Anonymkode: f4d21...03a 1
AnonymBruker Skrevet 25 minutter siden #8 Skrevet 25 minutter siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jo det er ganske lenge siden Norge spilte mot Østerike som var 9 oktober 2024, det er faktisk godt over ett år siden, og det er spilt 12 kamper siden da, uten tap. Fotball handler ikke om hva som skjedde i fjor, men det handler om det som skjer i nåtid. Merkelig å dra frem en ett år gammel kamp for at det liksom skal være bidrag til en analyse for hvordan de spiller i dag. De har hatt en stigende formkurve hele veien, vi ser et lag som er blitt mere samspilt og tryggere på seg selv. Kommentaren din viser enten liten fotballforståelse, eller så er den et utslag av å dyrke det negative, så for din del så håper jeg det er det første. Tror nok du også skal komme raskt ned på jorden igjen når "Norge møter lag som faktisk kan spille fotball", sannheten er at de fleste landslagsjefer vegrer seg for å trekke Norge som motstander. De appluderer også Norge sin gjennomføring av kvaliken, men her sitter du og vet bedre, kanskje du kan sende inn CV`en din til NFF, for du ser noe som ingen andre ser. Anonymkode: f4d21...03a Og hvor mange av lagene de har møtt det siste året har vært gode i objektiv målestokk? Da ser jeg bort fra svake Italia; hvis Norge møter lag som Spania, Frankrike, Argentina, Brasil, England eller Tyskland og overbeviser mot dem, kan man være enig i at det er noe større på gang, men ikke med motstanden de har hatt nå. Nei, man trenger ikke å være et fotballgeni for å være realist og innse at Norge som landslag aldri har gjort det stort i fotball om man ser bort fra 2-1 mot Brasil som allerede var sikret gruppeseier i 1998; ser man på våre naboland, har Sverige sølv og bronse i VM, mens Danmark har vunnet EM. Dette nivået er Norge ikke i nærheten av, og de eneste som er naive nok til å tro på store titler, er nordmenn sultne på seier som klarer å få i stand en offentlig feiring fordi man etter nesten tre tiår endelig klarer å kvalifisere seg til et mesterskap. Hadde noen foreslått det samme i Tyskland, hadde man blitt gjort til latter. Anonymkode: 29168...3fb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå