AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:37 #61 Skrevet torsdag kl. 10:37 Grønnsaksvaffel skrev (13 timer siden): - liv i sentrum - skatteinntekter til kommunen - lokale butikker sponser lokale barne- og ungdomsaktiviteter - lokale butikker gir sommerjobber og helgejobber til ungdommene - lokale virksomheter genererer inntekter til andre virksomheter innen regnskap, revisjon, renhold, osv Det spørs hvor man bor. Jeg bor i en mellomstor kommune, og her har ikke lokale butikker råd til å sponse noe. Mye av helge- og sommerjobb går på bekjentskaper, altså til familie og venner av butikkeieren. Anonymkode: 2cfdf...771 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:44 #62 Skrevet torsdag kl. 10:44 Hvis jeg ikke handler i butikkene nært meg så forsvinner de jo, og det hadd3 vært kjipt. Og da forsvinner også arbeidsplasser. Men jeg kjøper ikke hvis ting er for dyrt, selvsagt. Jeg pleie veie det opp mot frakt-kostnad og slikt. Det ligger en grense der. Om noe koster 450 kr på nett, men 500 kr i fysisk butikk, kan jeg kjøpe det. Om noe koster 20 kr på nett og 70 kr i butikk, kjøper jeg på nett. Anonymkode: d369e...38b
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:50 #63 Skrevet torsdag kl. 10:50 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bor på landet og handler aldri i noe sentrum. Har blitt altfor mye "må ha" i dag av unødvendige og ubrukelige varer. Anonymkode: 239eb...a8b Jeg handler ikke noe mer eller mindre av unødvendige ting om jeg handler i sentrum eller på ett kjøpesenter. Men jeg synes det er mer sjarmerende å gå i ett levende sentrum, enn å gå på ett kjøpesenter. Anonymkode: e3cac...454 1
Grønnsaksvaffel Skrevet torsdag kl. 11:21 #64 Skrevet torsdag kl. 11:21 skreppamedleppa skrev (52 minutter siden): Nei selvfølgelig er ikke det frekt, en undersøker hva som passer og kjøper billigere andre plasser. Alle står fritt både til å undersøke priser, størrelse, utvalg osv overalt. Vedkommende hadde sikkert kjøpt varene i butikken om de var billigst, det var de ikke og da står en helt fritt til å bruke pengene andre steder hvor en får mer igjen for det. Vi har da ikke kjøpeplikt noen steder selv om en prøver noe. Vi har et marked hvor forbrukere selv bestemmer hvor og hva de skal kjøpe. Jo, det er råfrekt å utnytte lokale butikkers service når man overhodet ikke har tenkt å handle der. 2
Grønnsaksvaffel Skrevet torsdag kl. 11:24 #65 Skrevet torsdag kl. 11:24 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det spørs hvor man bor. Jeg bor i en mellomstor kommune, og her har ikke lokale butikker råd til å sponse noe. Mye av helge- og sommerjobb går på bekjentskaper, altså til familie og venner av butikkeieren. Anonymkode: 2cfdf...771 Vet ikke om en eneste butikk som ikke en eller annen gang sponser. Kan ikke slektstreet til butikkeierne så om de som jobber der er familie vet jeg ikke, men flere av dem har hatt annonser for å få tak i folk.
skreppamedleppa Skrevet torsdag kl. 11:25 #66 Skrevet torsdag kl. 11:25 Grønnsaksvaffel skrev (2 minutter siden): Jo, det er råfrekt å utnytte lokale butikkers service når man overhodet ikke har tenkt å handle der. Igjen, det er ingen kjøpe plikt i noen butikker og de som ser ut til å tro det har misforstått totalt. 1
Grønnsaksvaffel Skrevet torsdag kl. 11:27 #67 Skrevet torsdag kl. 11:27 skreppamedleppa skrev (Akkurat nå): Igjen, det er ingen kjøpe plikt i noen butikker og de som ser ut til å tro det har misforstått totalt. Hvor har jeg skrevet at det er kjøpeplikt? Jeg snakker om de som har bestemt seg for å handle på nett og deretter går i den lokale butikken for å prøve plagget før de bestiller. De er frekkere enn flatlusa. 1
skreppamedleppa Skrevet torsdag kl. 11:29 #68 Skrevet torsdag kl. 11:29 Grønnsaksvaffel skrev (Akkurat nå): Hvor har jeg skrevet at det er kjøpeplikt? Jeg snakker om de som har bestemt seg for å handle på nett og deretter går i den lokale butikken for å prøve plagget før de bestiller. De er frekkere enn flatlusa. Nei det er de faktisk ikke, igjen (siden det er vanskelig for deg å forstå), jeg kan gå inn i en butikk og prøve hele butikken deres og fremdeles ikke kjøpe noe av de og det er faktisk helt greit. Ingen har kjøpeplikt i noen butikker så hva jeg velger å kjøpe og hvor er helt opp til meg som forbruker. 1
Grønnsaksvaffel Skrevet torsdag kl. 11:33 #69 Skrevet torsdag kl. 11:33 skreppamedleppa skrev (1 minutt siden): Nei det er de faktisk ikke, igjen (siden det er vanskelig for deg å forstå), jeg kan gå inn i en butikk og prøve hele butikken deres og fremdeles ikke kjøpe noe av de og det er faktisk helt greit. Ingen har kjøpeplikt i noen butikker så hva jeg velger å kjøpe og hvor er helt opp til meg som forbruker. Å bruke lokale butikkers service for å finne hvilken riktige man skal kjøpe på nettet er råfrekt. Punktum. 2
MiominMio Skrevet torsdag kl. 11:37 #70 Skrevet torsdag kl. 11:37 Prøver å bruke lokale butikker såfremt de har det jeg trenger da. Noe av det verste jeg derimot ser er når butikker går konkurs og de som faktisk også bor i bygda stiller seg i lange køer for opphørssalget.......litt dårlig følelse da. 2
skreppamedleppa Skrevet torsdag kl. 11:38 #71 Skrevet torsdag kl. 11:38 Grønnsaksvaffel skrev (Akkurat nå): Å bruke lokale butikkers service for å finne hvilken riktige man skal kjøpe på nettet er råfrekt. Punktum. Da er vi enige om å være uenige. Punktum. Jeg kan som sagt prøve hele butikken og fremdeles velge å ikke kjøpe noe som helst av hvilken som helst grunn og det er noe vi som forbrukere selvfølgelig har rett til og det er ikke noe mer frekt uansett hvilken grunn en har til å ikke kjøpe noe. Ferdig med den diskusjonen. Du mener noe annet men at meg og deg er uenige er helt greit, du liker sentrum, jeg handler mer fra utlandet, du mener det er viktig å bevare sentrum, jeg kunne ikke brydd meg mindre så ja vi er uenige. 1
Grønnsaksvaffel Skrevet torsdag kl. 11:45 #72 Skrevet torsdag kl. 11:45 skreppamedleppa skrev (5 minutter siden): Da er vi enige om å være uenige. Punktum. Jeg kan som sagt prøve hele butikken og fremdeles velge å ikke kjøpe noe som helst av hvilken som helst grunn og det er noe vi som forbrukere selvfølgelig har rett til og det er ikke noe mer frekt uansett hvilken grunn en har til å ikke kjøpe noe. Ferdig med den diskusjonen. Du mener noe annet men at meg og deg er uenige er helt greit, du liker sentrum, jeg handler mer fra utlandet, du mener det er viktig å bevare sentrum, jeg kunne ikke brydd meg mindre så ja vi er uenige. Ja, vi er uenige og jeg komme aldri til en slutte å mene at det er råfrekt. 1
Natttåke Skrevet torsdag kl. 11:47 #73 Skrevet torsdag kl. 11:47 Liv i sentrum og støtte til lokale butikker. Slik vi spiser lokalt på ferie og. 2
skreppamedleppa Skrevet torsdag kl. 11:49 #74 Skrevet torsdag kl. 11:49 Grønnsaksvaffel skrev (1 minutt siden): Ja, vi er uenige og jeg komme aldri til en slutte å mene at det er råfrekt. Og jeg kommer aldri til å slutte å mene at det selvfølgelig er helt ok og mer enn greit. Så får du heller kjøpe alt du prøver i en butikk og jeg står fritt til å la være å kjøpe alt jeg prøver av hvilken som helst grunn som f.eks at det er billigere enn annen plass som på nettet f.eks. You do you 1
Grønnsaksvaffel Skrevet torsdag kl. 11:52 #75 Skrevet torsdag kl. 11:52 skreppamedleppa skrev (Akkurat nå): Og jeg kommer aldri til å slutte å mene at det selvfølgelig er helt ok og mer enn greit. Så får du heller kjøpe alt du prøver i en butikk og jeg står fritt til å la være å kjøpe alt jeg prøver av hvilken som helst grunn som f.eks at det er billigere enn annen plass som på nettet f.eks. You do you Morsom hersketeknikk. 1
skreppamedleppa Skrevet torsdag kl. 11:57 #76 Skrevet torsdag kl. 11:57 Grønnsaksvaffel skrev (4 minutter siden): Morsom hersketeknikk. Det er jo du som mener at det som prøves må kjøpes, det er din egen retorikk 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:16 #77 Skrevet torsdag kl. 12:16 Vi har en butikk i sentrum som sønnen min elsker. En nerde butikk med veldig godt utvalg. Og de bestiller og varer for oss, og da blir det billigere enn om vi selv skulle ha bestilt fra utlandet. Så den butikken bruker vi aktivt, er der vel 3 ganger i mnd. Men ellers handler jeg en del på nett. Men det er fordi jeg bruker kun klær i bomull eller lin. Og det er ikke gøy å gå på jakt etter det i butikker. Og de få klesbutikkene vi har i sentrum, som ikke er kjede butikker, har veldig høye priser, og lite salg. Anonymkode: f96f7...740
Grønnsaksvaffel Skrevet torsdag kl. 12:24 #78 Skrevet torsdag kl. 12:24 skreppamedleppa skrev (26 minutter siden): Det er jo du som mener at det som prøves må kjøpes, det er din egen retorikk Jeg gidder ikke diskutere med noen som dikter opp hva jeg mener!!! 1
skreppamedleppa Skrevet torsdag kl. 12:37 #79 Skrevet torsdag kl. 12:37 Grønnsaksvaffel skrev (10 minutter siden): Jeg gidder ikke diskutere med noen som dikter opp hva jeg mener!!! Ok!!!!!! Du har sagt punktum for lenge siden så jeg fatter virkelig ikke hvorfor du trengte å kunngjøre at du er ferdig med diskusjonen. 1
Grønnsaksvaffel Skrevet torsdag kl. 12:38 #80 Skrevet torsdag kl. 12:38 skreppamedleppa skrev (Akkurat nå): Ok!!!!!! Du har sagt punktum for lenge siden så jeg fatter virkelig ikke hvorfor du trengte å kunngjøre at du er ferdig med diskusjonen. Jeg kunngjør at du dikter opp hva jeg mener. Ufin oppførsel som ikke hører hjemme i en diskusjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå